SIHH 2019 - Lanseringer og forhåpninger

Medlem
29. juni 2017
Innlegg
631
Sted
Oslo
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Må si at den nye Santosen ser bra ut! Noen som vet hvordan de bærer? Den originale hvite kommer jo i både medium og large. Medium er penest imo, men mulig den blir litt for knapp.

Fotor_154680435216251.jpg

Fotor_154680546455312.jpg


Cartier-Santos-W2SA0006-and-W200728G-watches-11.jpg
 

Vedlegg

  • Santos-de-Cartier_steel_9W0B7540.jpg
    Santos-de-Cartier_steel_9W0B7540.jpg
    157,2 KB · Visninger: 0
Redigert:
Prøvde både Medium og Large i Singapore i sommer. Syns begge passer, alt etter hva man ønsker. Til vanlig bruker jeg en Submariner, følge meg like bekvem med Santos Large på lanken.
 
Prøvde både Medium og Large i Singapore i sommer. Syns begge passer, alt etter hva man ønsker. Til vanlig bruker jeg en Submariner, følge meg like bekvem med Santos Large på lanken.

Opplevde du den mer som en penklokke eller kan den brukes hver dag til "alt"?
 
4E108FA7-A056-4D48-B127-D8B2D59AD5A1.jpeg
@havarduf Jeg opplevde medium som perfekt størrelsesmessig, men jeg må også innrømme at jeg liker mindre klokker og foretrekker f.eks Datejust 36 fremfor 41. Jeg likte også renere skiven uten dato.

Vedrørende bruk har den grei vannresistens til allsidig bruk foruten dykking, og kler seg veldig pent opp på skinnrem ;)
 
Aiai, nydelig, @Sylar.
Ser du har en DJ 41 i boksen din også. Om du sammenligner med den, kan du si noe om bærekomfort, lenke/lås, robusthet, opplevd kvalitet etc kontra Santosen?

Santosen føles robust og har god bærekomfort men det er synd den ikke har skrukrone som trekker en del ned for min del. Totalt sett er DJ41 en bedre «pakke», men da har du noe «alle» har.

Fin butterflylås med solid klikk, men kan føles noe skarp i kantene ift. DJ41 sin lås.

Lenka på Santosen er en del stivere en jubilee og kan lugge noe, komfortabel men DJ41 er mer komfortabel. Et pluss for Santosen at man enkelt kan bytte til reim med foldespenne som følger med. Det skal sies at den lyse standardreima ble fort mørkebrun men mulig alligatorreimene er bedre.

Kassa på Santosen legger seg mer rundt håndleddet en DJ41. Tror begge er omtrent like slanke.

DJ41 domed bezel riper like enkelt som Santos sin. Rålex holder seg som kjent bedre i pris.
 
Santosen føles robust og har god bærekomfort men det er synd den ikke har skrukrone som trekker en del ned for min del. Totalt sett er DJ41 en bedre «pakke», men da har du noe «alle» har.

Fin butterflylås med solid klikk, men kan føles noe skarp i kantene ift. DJ41 sin lås.

Lenka på Santosen er en del stivere en jubilee og kan lugge noe, komfortabel men DJ41 er mer komfortabel. Et pluss for Santosen at man enkelt kan bytte til reim med foldespenne som følger med. Det skal sies at den lyse standardreima ble fort mørkebrun men mulig alligatorreimene er bedre.

Kassa på Santosen legger seg mer rundt håndleddet en DJ41. Tror begge er omtrent like slanke.

DJ41 domed bezel riper like enkelt som Santos sin. Rålex holder seg som kjent bedre i pris.

Tusen takk for dine betraktninger. Skal få prøvd en hos Bjerke. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sylar
Går ut fra at den må vannes, gjødsles og lukes fra tid til annen
Bare bra - så kan man på en Hodinkeevideo "Talking Watches" høre eierne si noe slikt kreativt som..."I love gardening my watch as it somewhat connects more with me".
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel