SIHH 2019 - Lanseringer og forhåpninger

Jeg kan for så vidt forstå det kommersielle behovet for å tiltrekke seg nye kjøpegrupper med nye og annerledes modeller som ikke har opprinnelig DNA.

Det jeg derimot ikke kan forstå er hvorfor Panerai ikke også ivaretar Paneristiene bedre, eller i det minste lanserer noen modeller der DNA´et er mer tilstede. Jeg tenker enkle basemodeller med sandwich skive osv. Og hva med en 44 mm. utgave av klassikeren 372?

Og hva AP driver med om dagen, det er heller ikke lett å forstå. Enig med @Loevhagen, ALS fortjener opprykk. Selv om AP har noen nydelige klassikere som Royal Oak er jeg usikker på om merkevaren tåler de nye Code-modellene.

Takk meg til Rolex, som heller moderniserer eksisterende modeller gradvis, uten å relansere populære vintage-modeller!

Også en tema relatert tråd som er verdt å lese:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=651539
80854C37-F369-4FC2-87DE-9E15F7C6D494.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Lien
Ja - og en ting til: AP kan ta sin hatt og gå fra pallen og overlate plassen sin blant de tre store til ALS.

Nja, nya code borde ge dem ett par års utvisning från pallen. Men övriga släpp från Ap; 38mm roc, 15500 och salmon tavlan på vitguldarn var ju riktigt bra.

Lange saknar väll lite bred i sortimentet för ett kliv upp där oavsett.

Nja, nya code borde ge dem ett par års utvisning från pallen. Men övriga släpp från Ap; 38mm roc, 15500 och salmon tavlan på vitguldarn var ju riktigt bra.

Lange saknar väll lite bred i sortimentet för ett kliv upp där oavsett.

Kliv up? Lange er milevis foran alle de 3. Men de lager jo ikke sportsklokker..

• Liker
Reaksjoner: kvasbo
Jeg merker jeg føler en distinkt skuffelse over mye i år. At Panerai gjør merkelige ting er ikke totalt overraskende, og for meg som tidligere eier av flere og kanskje ikke helt ekte paneristi men ganske, så er det noe gjenkjennelig med hva de har gjort nå. Litt skrik etter oppmerksomhet, litt forsøk på å fange flere. Duo var, på tross av sin obskure vanntetthet en bedre retning synes jeg, men den har de jo gjort. Kanskje man kan håpe på noen nikk til den harde kjerne neste år? Dette virket som et fanatisk forsøk på å vise at de kan lage noe lekent, om man vil kalle det det...

Så har vi AP, og her blir jeg mildt sagt fascinert. Er de på jakt etter nyrike russere? De skal vel knappest konkurrere med langt billigere merker, men for meg i sin reneste subjektivitet fremstår urene på bilder som litt infantile. Det er noe simpelt over de, men heller ikke estetisk vinnende for meg. Feil font, feil skive, feil alt? Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor, på tross av hysteriske linjer mellom VC og DW ser jeg.

Så - hva er det vi i stor grad finner helt feil med code? For jeg er enig i at de andre VC-lanseringene var direkte guddommelige.

Det Panerai nå holder på med er vel nærmest en svindel?
Føler alikevell en glede over de klassiske og «riktige» Panerai. Kanskje vi nå står foran en ny milepel, slik at vi i fremtiden vil snakke om «pre-Vendome» og «pre-Prontoue»?
Hvordan da tenker du? Panerai har vel ikke sagt direkte at carbotech er dyrere å produsere enn stål? En stålkasse til Panerai eller Rolex m.fl koster sikkert ikke mange kronene å produsere så vil tro det er grei avanse der å hente også. Dette med eksklusivitet er jo litt vanskelig å definere. Ta bilverden f.eks. Der har jo Audi klart å få status som "premium" selv i de i bunn og grunn er en rebadget Skoda/VW. Svindel? Likevel er folk villig til å betale mer for Audien. Carbon er jo også ansett for å være dyrt og eksklusivt - men man kan jo støpe karbon på sitt eget kjøkken uten å betale så mange kronene :)
I år var jo fokus på submersible serien - blir spennende å se til neste år hva som dukker opp da :)

Kliv up? Lange er milevis foran alle de 3. Men de lager jo ikke sportsklokker..

Helt enig i att dem är långt över i kvalite. Min poäng var att alla dem nuvarande 3 har en relativt stor bredde i utbudet. Det kan man ju inte direkt säga om Lange. Men har kanske inte någon att säga.