Sigarer og lightere

Fruen har funnet ut at hun vil begynne å røyke sigar. Jeg er helt blank på området og orker ikke lete i tråden. Er det noen som har tips til en god nybegynnersigar(er) og hvor eventuelt man får kjøpt de. Eventuelt annet nødvendig tilbehør for å komme i gang. Takk for tips :)

Fruen har funnet ut at hun vil begynne å røyke sigar. Jeg er helt blank på området og orker ikke lete i tråden. Er det noen som har tips til en god nybegynnersigar(er) og hvor eventuelt man får kjøpt de. Eventuelt annet nødvendig tilbehør for å komme i gang. Takk for tips :)
Skulle ønske fruen min ville røyke sigar også
Her er ivertfall noe gode startere
EA0F8528-EC3B-45FE-BEE5-FC4A3EBF3C29.png

987EC82A-9469-46A9-AF44-727843F839E2.png

Hun burde prøve en Bossner også så får hun virkelig teste hvordan en sigar skal være, men koster litt da
0AF828E6-B6F2-456B-A265-B2110C50A5A5.jpeg

For oppbevaring er en matboks med
Boeva pakke en smart løsning hvis du ikke har
for oppbevaring hvis du ikke har humidor så er en lukket matboks med en boeva pakke en genial løsning for å holde godsakene ferske
9BDA70E4-30AA-48FC-BEF1-5E9D49710496.jpeg

Det er også en genial løsning hvis man skal ut å reise.

Jeg har en humidor, men føler at sigarene holder seg bedre i matboks

Ikke bruk fyrstikker eller zippo til og fyre opp det lager smak.

Følger ofte med sånn (treverk) som er rundt sigaren i beholderen eller nederst i sigar esken, denne kan du fyre på med fyrstikker og så bruke den til og tenne sigaren etterpå. Anbefaler å kjøpe en ordentlig sigar lighter med en gang.

Redigert:
Arvegods. Har Zippo’en noe verdi?
Backstory er at min mors onkel var Samferdselsminister på 50-tallet. IWC antar jeg er en cal 83 som han brukte daglig til han døde. zippoen vet jeg ikke mye om, men ser ut som han fikk den ifb med VP besøk på 60-tallet. Klokka har jeg brukt fra tid til annen for moro skyld. Den var inne på service hos Alf Lie for ca 10 år siden, men brukt lite siden det.

A54B8459-2F1E-4BA6-9111-6A2526FCF8A2.jpeg
163C2651-8FC6-488F-849B-0FB8178276C6.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Nicolai og Steiniz
Arvegods. Har Zippo’en noe verdi?
Backstory er at min mors onkel var Samferdselsminister på 50-tallet. IWC antar jeg er en cal 83 som han brukte daglig til han døde. zippoen vet jeg ikke mye om, men ser ut som han fikk den ifb med VP besøk på 60-tallet. Klokka har jeg brukt fra tid til annen for moro skyld. Den var inne på service hos Alf Lie for ca 10 år siden, men brukt lite siden det.

Vis vedlegg 132359 Vis vedlegg 132358
Ser noen til 85 $ og 100$ , men kan jo ha noe å si på verdi med hvilken navn som er på. Om han var en populært vice president osv
BF1153FF-0194-436B-81B1-7DC2F801B573.png

Ikke helt lik da