Sigarer og lightere

Alle sigarer vil vel endre smak underveis, vanskelig at det som er igjen av det som ikkeer röyket blir påvirket av varme og röyk som passerer, ligger vel ganske naturlig i kortene og det motsatte er vel egentlig selvmotsigende, spennede å höre etter pröve av nub’s da.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Greit med ferie.
F61D2E73-95A3-4E2C-B48E-19946CB603BF.jpeg
 
Alle sigarer vil vel endre smak underveis, vanskelig at det som er igjen av det som ikkeer röyket blir påvirket av varme og röyk som passerer, ligger vel ganske naturlig i kortene og det motsatte er vel egentlig selvmotsigende, spennede å höre etter pröve av nub’s da.

Logikken er solid, ingen tvil om det.
Argumentet deres var noe i den duren at om man korter ned lengden og øker ring gauge’n så vil røykeopplevelsen bli mer jevn og «treffe sweetspotten».

Jeg elsker å bli solgt et produkt når selgeren har (tilsynelatende) kompetanse utover det man forventer. I dette tilfellet tok jeg en eske med RyJ og var på vei ut når man stoppet meg og ba med drefse de til helvete og sjekke ut nubs. Skal være ærlig å meddele at da han var ferdigsnakka sto jeg der noe slikt og tok eska med nubs
163770
 
Nub maduro først ute.
Tjokk sak, brenner jevnt og godt. Har opplevd følelsen av å trekke en tennisball gjennom en hageslange på Cohibas og fryktet det samme her etter å ha klemt litt på den, men denne trekker veldig bra.
Deilig fylde i røyken og overraskende smooth. God sødme under kraftigheten. Mer kaffe og sjokkis enn fjøs og tjære, om dere skjønner. Kommer til å kjøpe på nytt.
God helg!
5DD09A78-AA92-490E-99F9-C4C986C18BFE.jpeg
 
Er det bare jeg som stadig blir skuffet av Cohiba?
Mine Cohiba er noen år gamle, men fin trekk og smak.
Mye mulig Cohiba har «tapt seg», men ikke meg bekjent, selv om det finnes mye annet godt og rimeligere der ute.
Er du sikker på at de er ekte eller muligens er for tørre?
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto
Mine Cohiba er noen år gamle, men fin trekk og smak.
Mye mulig Cohiba har «tapt seg», men ikke meg bekjent, selv om det finnes mye annet godt og rimeligere der ute.
Er du sikker på at de er ekte eller muligens er for tørre?

Jeg har kjøpt mine Cohiba utelukkende av Sørensen i Bergen, så ektheten setter jeg ikke i tvil.

Men det er mye bra der ute..både fra Cuba og utenfor...
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Pinto
Mine Cohiba er noen år gamle, men fin trekk og smak.
Mye mulig Cohiba har «tapt seg», men ikke meg bekjent, selv om det finnes mye annet godt og rimeligere der ute.
Er du sikker på at de er ekte eller muligens er for tørre?
Definitivt ekte. Kjøper fra Sol Cigar og Augusto i Oslo. Noen er gode, men de fleste har veldig dårlig draw. Det er vanskelig å kose seg når man virkelig må jobbe med sigaren.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og Raymond75
Definitivt ekte. Kjøper fra Sol Cigar og Augusto i Oslo. Noen er gode, men de fleste har veldig dårlig draw. Det er vanskelig å kose seg når man virkelig må jobbe med sigaren.
Vet Cohiba ikke lenger er Cohiba - noe varierende trekk senere år. Om kjøpt i Oslo og riktig humidert, så hadde jeg latt de dårlige dø ut og levert tilbake.
Som du sier, å jobbe med sigar i den prisklassen, er ikke greit.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Raymond75
Vis vedlegg 172760

Noe nytt som må prøves til jul!
Hva synes du om Quintero? Var dine gode? Jeg har røket en håndfull av disse og fikk ikke noe godt inntrykk. Kanskje jeg bare var uheldig.

I julen har jeg kjøpt inn en pakke med Churchills fra Cusano. Billige, men gode. Kan absolutt anbefales hvis man ønsker en håndrullet Churchill som ikke koster champagne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
Hva synes du om Quintero? Var dine gode? Jeg har røket en håndfull av disse og fikk ikke noe godt inntrykk. Kanskje jeg bare var uheldig.

I julen har jeg kjøpt inn en pakke med Churchills fra Cusano. Billige, men gode. Kan absolutt anbefales hvis man ønsker en håndrullet Churchill som ikke koster champagne.

Jeg vil svare at Quintero er helt grei, kunne gjerne hatt mer substans i smaken...

Er greie til nybegynnere...men kommer litt til kort.. terningkast 3 :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto
Kan ikke si jeg har merket at Cohiba har dårlig trekk enn andre cigarer: Røker en del Cohiba og har så langt kun erfart en eneste som var tung å røke. Med Partagas har jeg opplevd dette med 3 stk. Kjøper du derimot fake Cohiba på Cuba kan det være flere i en bunt på bare 25 stk.

Er forresten newbie her, men denne tråden var midt i blinken så jeg burde ha oppdaget den før :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto