Sigarer og lightere

For kaldt å røke Sigar i nord disse dagene. Heldigvis finnes det verktøy som kan opereres med vindvotter. Ser dog meget tvilsomt ut...

På en balkong/veranda med tak over og en kraftig varmelampe i taket er det "helt allright" med Cigar også når det er kaldt. Det synes i alle fall både min kone og jeg ;)

20200307_194642s.JPG
 
Det begynner å hope seg opp med sigarer etterhvert så jeg lurer på om det er ok å oppbevare for en periode i et normalt inneklima da humidoren er full eller må jeg rett og slett kjøpe en til?
 
Det begynner å hope seg opp med sigarer etterhvert så jeg lurer på om det er ok å oppbevare for en periode i et normalt inneklima da humidoren er full eller må jeg rett og slett kjøpe en til?
I kortere perioder, kan en kjeller eller kjøle/kjøleskap duge.
Men du bør nok kjøpe en humidor til ;)
 
Jeg vet at broren min brukte Boveda Packs i Norgesglass til å oppbevare sine sigarer før han kjøpte seg humidor. Ikke direkte hightech, men det tjente formålet sitt. Pakkene får du kjøpt hos Augusto Cigars.
 
  • Liker
Reaksjoner: TimeLord og sunshine
Ingen piperøkere her?

Stor pipefan her! Var veldig glad i sigarer for noen år tilbake, men fant ut at jeg liker pipen bedre. Og muligheten til å kunne ta en pause i røykingen uten å komme tilbake til en sur sigar er et stort pluss. Lettere å transportere, ikke viktig med 65/72, rimeligere tobakk... Ikke at jeg har noe i mot sigarer, har fortsatt noen Alec Bradley liggende i tupperware med Boveda-packs, men humidoren er for lengst solgt.
 
takk for svar @Rød ! Tror det får bli en boks til! Pleier du å ta ut sigarene fra tre-esken når du oppbevarer de i humidor?
Holder seg bedre (lengre) i esken, så jeg har de i eske. En fordel med andre sigarer enn Cubanske er at mange har både sigarer og esker i cellofan.
Her har Cubanerne noe å lære. De holder seg jevnere og bedre.
Det er ikke så kult, men ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Som mange aficionados har oppdaget er det mye fin cigar informasjon «der ute», ville tipse om denne adressen med et godt eksempel på en god cigar review.
Selv er jeg i corona karantene etter å ha kommet tilbake fra Fuerteventura og feirer da naturligvis med en :
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    143 KB · Visninger: 0
IMG_20200330_000618.jpg

Nå er det sommertid og straks høysesong for sigarer. Gleder meg! Apropos Punch, så er dette et produsent jeg skal utforske litt mer i år. Har så langt bare røket et par enkle sigarer fra dem. Husker dem som gode all arounders. Minner om Romeo og H. Upmann. Bra draw. Ellers er jeg også fysen på å prøve mer fra Por Larranaga - favoritten til Michael Jordan. Dette er den beste smaksopplevelsen jeg hatt med sigar. Den særegne kryddersmaken er latterlig god.

Har dere noen prosjekter for sommeren?