Sigarer og lightere

IMHO: punch er no go, dobbel cutter evt guilotine er best, ikke negl, ikke bite over. Ytterste laget aka wrapper er faktisk den dyreste delen av sigaren og bør ikke skades. Mnge produsenter legger også på et lite lokk eller caps i den lukkede enden av sigaren og da er det lurt å "treffe" den slik at den kuttes av. Det er nå det jeg mener da.

image.jpeg
K
image.jpeg
oi oi oi nyter en Bossner Hecho A Mano Reserva fra Nicaragua Og det må jeg si at en sånn sigar det kan man kalle skikkelig saker. For en aroma å glede å røyke denne rakker'n kan man se lenge etter

Vedlegg

• image.jpeg
    image.jpeg
    109,3 KB · Visninger: 0
IMHO: punch er no go, dobbel cutter evt guilotine er best, ikke negl, ikke bite over. Ytterste laget aka wrapper er faktisk den dyreste delen av sigaren og bør ikke skades. Mnge produsenter legger også på et lite lokk eller caps i den lukkede enden av sigaren og da er det lurt å "treffe" den slik at den kuttes av. Det er nå det jeg mener da.

Jeg vurderer å gå til innkjøp av lighter og da kan man finne slike med integrert puch. Hittil har jeg brukt fyrstikker, noe som fungerer veldig bra da tenningsrutinen er smekkers (les. ingen svovelbrann i sigaren og roterende tenning).

Kjøpte en kutter hos Augusto i Oslo, veldig god service og trivelig kar som driver sjappa. Anbefales på det sterkeste.
image.jpg
image.jpg

BAF984C0-13FA-4EC9-9BB5-93E2ACD86C3A.jpeg

Montecristo open regata. Ikke den beste jeg har smakt, men god trekk, fyldig røyk passer bra til formiddagskaffen

Redigert:
Når det gjelder punsher så er det min erfaring at det har med smak og vane å gjøre. Jeg puncher aldri men har venner som nesten alltid gjør det. Noen foretrekker punch på tykkere sigarer (les over 54 i ring gauge).
Puncher integrert i lighter er en grei variant hvis man ikke bruker den så ofte, men tipper dette ikke er de beste og skarpeste på markedet?

• Liker
Reaksjoner: Steiniz og sunshine
Har du noen tanker om denne?

Jeg var kjempefornøyd med den forrige jeg tok. Den var så fyldig og god, smakte nesten mykt smør til tider. Trengte ikke å ta store trekk for å få mye smak gjennom. Røyker man for fort, så blir det litt for mye for min del, men 1-2 ganger i minuttet gjør den bra.

I likhet med deg er jeg helt enig i hvordan du beskriver din opplevelse av å nyte en Cohiba Robusto.

Og jeg fikk en fin lys grå aske på min.

Jeg har kun hatt problem en gang med kjøp av C.R. Det var i taxfree ved Gardemoen. En av sigarene hadde Årer i bladet. Jeg klaget, fikk beskjed om å returnere den ene og fikk 25 stk tilbake.

Har lyst til å nevne at ved en av Smokers Night ved Gamle Logen i Oslo, Kveldens hovedgjest var Vin og Sigar kritikker James Suckling, han fikk spørsmålet om når han lar sigaren R.I.P.

Svaret var: IIRC Når det brenner på fingertuppene mine. Jeg gjør faktisk det samme.

• Liker
Reaksjoner: MrRambutan og jonska
Forlenget mitt siste innlegg, fant denne i det nederste skuffet fra 1997. Litt vanskelig og legge den ut p.g.a.den var foldet i 3.

Screenshot_2018-08-18-15-53-28.png
Screenshot_2018-08-18-15-53-49.png

• Liker
Reaksjoner: jonska
Takk skal du ha @sunshine ! Dette var morro. Tankene går tilbake til en svunnen tid hvor sigar var en naturlig del av menyen på bedre restauranter.
Når det er sagt ligner dette en del på arrangement som vi fortsatt har, fra tid til annen, i Sandnes. I fjor var vi over 80 mann og vi hadde besøk av 4 sigarprodusenter, en kaffeprodusent og et italiensk vinhus. Veldig gøy!

Ekstra gull å ta toget og få plass i røykevognen hvor resten av togets reisende kom på besøk for å røyke/hjelpe til å holde tåkenivået oppe.
Jeg røykte selv men savner ikke tiden før røykeloven. Selv om jeg så ganske kul ut når jeg satt i baren med en sigg