Sigarer og lightere

Hei !
Min datter kjøpte en eske (25) Monte nr.2 på Gardemoen for meg, samtlige er harde som pinner og jeg har prøvd et par stykker som var umulige å røyke. Hvordan opplever du dine nr. 2 ?
NB har selvfølgelig ikke kvittering ellers hadde boksen blit reklamert Heinemann/taxfree.
Jeg har opplevd det samme. Den jeg røkte i går har en fartstid i humidoren på et års tid. Ikke til å kjenne igjen. Så hvis du har tid...:)
 
Hei !
Min datter kjøpte en eske (25) Monte nr.2 på Gardemoen for meg, samtlige er harde som pinner og jeg har prøvd et par stykker som var umulige å røyke. Hvordan opplever du dine nr. 2 ?
NB har selvfølgelig ikke kvittering ellers hadde boksen blit reklamert Heinemann/taxfree.
Det er kjipt!
Som nevnt over, la de få noen måneder i humidor, så blir de nok bra. Jeg ville ikke kjørt «hurtigfukting» med for høy fuktighet. Vær tålmodig.
Jeg har plass om du vil sende de ned.
 
D5395CEC-761F-4EDD-82EA-B6F2646E2858.jpeg
 
Det er kjipt!
Som nevnt over, la de få noen måneder i humidor, så blir de nok bra. Jeg ville ikke kjørt «hurtigfukting» med for høy fuktighet. Vær tålmodig.
Jeg har plass om du vil sende de ned.
Problemet er velkjent, spesielt med sigarer kjøpt på Gardermoen eller andre steder med walk-in humidorer. De kjører på veldig høy luftfuktighet for å kompensere konstant åpning av døren. Rød har helt rett, noen måneder i humidoren løser opp i det meste.
 
Problemet er velkjent, spesielt med sigarer kjøpt på Gardermoen eller andre steder med walk-in humidorer. De kjører på veldig høy luftfuktighet for å kompensere konstant åpning av døren. Rød har helt rett, noen måneder i humidoren løser opp i det meste.
Så jeg mener altså at problemet er motsatt. Ikke at de er tørre.
 
Er kjent med at "flyplasssigarer" generelt er altfor fuktige, og lar de alltid gå i humidoren en stund, det funker, men disse Montecristoéne er rett og slett alt for hardt laget og er ikke mulig å trekke. Favoritten, Partagas serie D nr. 4 kjøper jeg som regel på vei ut fra Gmoen og de pleier å være røykbare mht fuktighet.
 
Høres kjent ut.
Har hatt flere esker med Montecristo hvor mesteparten er helt ubrukelige.
Det samme med Cohiba.:(
Litt synd å okkupere plass i humidoren for så å finne ut at de har like dårlig trekk som før.o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp
F01518FF-FA99-4876-89CD-737B4CD26388.jpeg



Nyter afterski og røyker en av mine «beaters».

RyJ short chruchills har for meg blitt en beater og fast inventar i humidoren:
-Forutsigbar leveranse hva gjelder kvalitet
-Funker til alt uansett
-Ikke for kostbar
-Får gjort jobben den er tiltenkt uten noe fuzz

Hva røyker dere på påskeaften?:cool:
 
Vis vedlegg 143662


Nyter afterski og røyker en av mine «beaters».

RyJ short chruchills har for meg blitt en beater og fast inventar i humidoren:
-Forutsigbar leveranse hva gjelder kvalitet
-Funker til alt uansett
-Ikke for kostbar
-Får gjort jobben den er tiltenkt uten noe fuzz

Hva røyker dere på påskeaften?:cool:

I år nyter jeg ingenting. Sliter med en bronkitt.
 
IMG_5217.JPG
Zapata fra Honduras, medium styrke, litt "røff" finish men trekker godt, litt smak av nøtter, innfrir til en meget hyggelig pris, skal du til Spania spør etter denne på din Tabacalera, denne innkjøpt ved gamle rådhuset i Alfaz del Pi.
 
På tide å fyre opp denne tråden etter litt opphold!
Hva røykes i sommervarmen, gutter?

Denne har vart i fire timer, med flere tenninger vel og merke, og er som bildet sier en Flor de Selva Churchill. Kommer til å røyke videre til fingerene svir!

Godt trekk
fyldig røyk, mild og mer smak av høy (fjøs) ol. enn kaffe/krydder [er på ingen måte spesialist].
Kjøpt i Berlin 2018, én ligg fortsatt i boksen
image.jpg
,
 
En Upmann magnum 46 smaker ikke så verst i halvskyggen. Den måtte ha et år i humidoren før det ble noe dreis på den, rett fra sjappa smakte det brent halm.
36A6CD54-C670-4A37-9A56-4843049F9A64.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Litt på impuls kjøpte jeg en 5 pakke Montecristo No. 4 på Gardermoen. Det var litt stas, så jeg lurer på om jeg skal utforske dette med sigarer litt mer.

Er det noen anbefalte nettbutikker å begynne med? Jeg ser det er noe som heter sigar.com som har et medlemskap der man kan kjøpe en startpakke til kr 2.398,-. Kunne det vært noe? Den humidoren er vel helt streit, og så får man litt forskjellige sigarer å prøve seg på? Må jeg i så fall bestille Boveda pakke også?


Eller er det like greit å kjøpe noe rimeligere annet steds? Jeg vil jo ikke ta helt av på dette før jeg finner ut av om det er for meg...

Dette kan jeg virkelig ingen ting om, så tips mottas med takk!
 
Litt på impuls kjøpte jeg en 5 pakke Montecristo No. 4 på Gardermoen. Det var litt stas, så jeg lurer på om jeg skal utforske dette med sigarer litt mer.

Er det noen anbefalte nettbutikker å begynne med? Jeg ser det er noe som heter sigar.com som har et medlemskap der man kan kjøpe en startpakke til kr 2.398,-. Kunne det vært noe? Den humidoren er vel helt streit, og så får man litt forskjellige sigarer å prøve seg på? Må jeg i så fall bestille Boveda pakke også?


Eller er det like greit å kjøpe noe rimeligere annet steds? Jeg vil jo ikke ta helt av på dette før jeg finner ut av om det er for meg...

Dette kan jeg virkelig ingen ting om, så tips mottas med takk!
Anbefaler Sol Cigar i Oslo. Alltid imøtekommende og et hav av kunnskap om cigarer. Likeledes Augusto i Toldbodgaten.

Jeg mener personlig at cubanske cigarer er noe oppskrytt i forhold til prisen. Det finnes mye bra fra andre regioner, og der er de to ovennevnte butikker gode referanser. Men som alltid, man får det man betaler for.

Har ingen erfaring med sigar.com, anser meg selv som ikke meningsberettiget.

Så har man Sørensen i Bergen som i følge andre er gode på cigarer.

God reise inn i cigarens mystiske verden, jeg blir aldri utlært.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine