Sigarer og lightere

Jeg mener sigar.com kommer opp med bilder hvis du er medlem og pålogget. Grei måte å omgå regelen på. Håkon har bra utvalg og stort lager samt at han drar rundt om i landet og stiller villig opp med sigarboden sin på diverse arrangement. Han er også god på å ta inn nye og ukjente ting.
Augusto synes jeg kanskje har noe bedre smaksekspertise og et litt annet perspektiv. Blant annet er de ikke så store ambassadører for kubanske sigarer (var i hvert fall ikke det før), og jeg synes det virker som de har begrenset lager og utvalg.
Jeg har også hørt mye bra om Sørensen i Bergen men aldri handlet der selv.
Ja stemmer. Da må jeg prøve å melde meg inn der. Jeg var innom Augusto for et par uker siden. Kjøpte 10 sigarer. Bra utvalg der. Men jeg tror Sol Cigar har enda større utvalg, har ikke vært inn der enda men det ser litt større ut på bilder ivertfall. Hun som jobbet på Augusto når jeg var innom hadde sånn medium peiling dessverre, hun jobbet der bare av og til og dette var på en lørdag. Regner med han som driver Augusto har mye mer peiling.
Stemmer det Augusto hadde veldig mye forskjellig ja, og ikke så mye Cubanske.

Var faktisk innom Sørensen i Bergen nå på tirsdag, greit der men mye mindre utvalg enn Augusto og Sol Cigar.

Håper det blir bilder igjen på nettsidene for veldig vanskelig uten.

En ting jeg syns er vanskelig med de sigarene jeg kjøpte en og en av. Og få all informasjon fra magebeltet. Står jo bare produsent som regel og ikke alltid hvilken type det er?
 
En ting jeg syns er vanskelig med de sigarene jeg kjøpte en og en av. Og få all informasjon fra magebeltet. Står jo bare produsent som regel og ikke alltid hvilken type det er?
Her er det ikke annet å gjøre enn å notere eller ta vare på kvitteringen og søke opp info på nettet eller finne de igjen på Augustos sider. Det finnes også gode linjaler og lignende med huller til å måle ring gauge og lengde og søke basert på det. Man får jo fortsatt opp bilder på utenlandske butikker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
IMG_0397.JPG
Et knips fra gårdagens tur uten dekning.
Adorinis etui i skinn og sedertre gjør seg like godt i byen som på fjellet.
10/10 fra meg;)
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83 og jonska
Lastet ned et par sigarapper. Noen som bruker sigarapper her? Eller kun notatblokk?
Denne appen heter Cigar Scanner.

Vis vedlegg 49595 Vis vedlegg 49596

FUCK APP! KJØR ANALOG! :D

Mekaniske ur og notatblokk, ikke Applewatch og app!

Sørensen i Bergen har fått dårligere og dårligere utvalg og skor seg nå nesten utelukkende på snus. Selv handler jeg mye tax-free da jeg reiser litt innimellom. Jeg ser på min flyplass Flesland som en kriseløsning. Som oftest liker jeg å handle på flyplassene ute, men husk å sjekk varene før du flyr hjem. Har flere ganger opplevd både mugg og ut-tørkede sigarer når jeg har sjekket dem i baren før flighten.

For ordens skyld legger jeg ved et bilde fra lørdag... :)

3JHujPO.jpg
 
FUCK APP! KJØR ANALOG! :D

Mekaniske ur og notatblokk, ikke Applewatch og app!

Sørensen i Bergen har fått dårligere og dårligere utvalg og skor seg nå nesten utelukkende på snus. Selv handler jeg mye tax-free da jeg reiser litt innimellom. Jeg ser på min flyplass Flesland som en kriseløsning. Som oftest liker jeg å handle på flyplassene ute, men husk å sjekk varene før du flyr hjem. Har flere ganger opplevd både mugg og ut-tørkede sigarer når jeg har sjekket dem i baren før flighten.

For ordens skyld legger jeg ved et bilde fra lørdag... :)

3JHujPO.jpg
Helt enig:) Mye artigere å lime inn magebeltet i en bok også. Ja det var lite hos Sørensen nå.
Flott bilde:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ckbuff
I dag ble det en nykommer for meg; Davidoff Yamasa Robusto. Fin opplevelse med nøtter, noe tre og pepper, samt den typiske søte gresstonen Davidoff alltid har. En mellomting av den hvit standardserien og Nicaraguaserien.
IMG_1043.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Hei alle sigarinteresserte!
Rogaland Cigarforum arrangerer tidenes sigarhappening i Sandnes 30. september. Det er sannsynligvis første gang noensinne at vi får samlet 4 sigarprodusenter under samme tak i Norge.
Mat, drikke, goodiebag med flere sigarer og mange spennende deltakere. Uformell og trivelig atmosfære med lav snobbefaktor;)
Alle detaljene i programmet er ikke på plass enda men dette oppdateres fortløpende på våre nettsider. Se her for mer info: http://rcf.no/nyheter/112-smokers2017
Prisen blir 700,- inkl alt dette!

**PS! Dette innlegget er klarert med admin**

IMG_1169.PNG
 
Jeg fulgte @jonska sitt tips og kjøpte 10 H.Upman magnum 50. Kanonbra sigar. Nå skal jeg igjen handle, og lurer på å holde meg til tipsene her, å satse på en eske med 25 Montecristo Edmundo, eller en Romeo y Julieta WIDE Churcill.

Hva vil dere anbefale hvis man skal velge mellom disse to? Er Wide Churchill bedre enn short churchill?

Jeg er ganske ny i sigargamet, men liker Robusto-size H.Upman også syntes jeg en Nicarao(også ca robusto) jeg kjøpte hos Augustos veldig godt. Tips?
 
Redigert:
å satse på en eske med 25 Montecristo Edmundo, eller en Romeo y Julieta WIDE Churcill.

Hva vil dere anbefale hvis man skal velge mellom disse to? Er Wide Churchill bedre enn short churchill?

Begge disse kommer vel også i 10'er boks, så du kan få 'både og'.

Lenge siden jeg har røkt short Churchill. Jeg har inntrykk av at konsensus er at Wide er best, men begge er bra.

Cohiba Robusto må du jo også få prøvd hvis du liker den størrelsen. Pleier å være meget bra. Kjøp en 3pk til å begynne med da det fort blir dyrt med en 25'er.
 
Takk for tips. Etter å ha lest litt om hoyo epicure, så ble jeg litt interessert i denne også. Må velge en, da det ikke er meg selv som er på reise. Må gjøre oppdraget så enkelt som mulig for hun som skal handle, så kan jeg heller kjøpe flere forskjellige selv, når jeg skal ut på tur.
 
Takk for tips. Etter å ha lest litt om hoyo epicure, så ble jeg litt interessert i denne også. Må velge en, da det ikke er meg selv som er på reise. Må gjøre oppdraget så enkelt som mulig for hun som skal handle, så kan jeg heller kjøpe flere forskjellige selv, når jeg skal ut på tur.

Ser den. Mitt første kassekjøp var Hoyo Ep.2. Meget bra sigar det også.
 
Jeg fulgte @jonska sitt tips og kjøpte 10 H.Upman magnum 50. Kanonbra sigar. Nå skal jeg igjen handle, og lurer på å holde meg til tipsene her, å satse på en eske med 25 Montecristo Edmundo, eller en Romeo y Julieta WIDE Churcill.

Hva vil dere anbefale hvis man skal velge mellom disse to? Er Wide Churchill bedre enn short churchill?

Jeg er ganske ny i sigargamet, men liker Robusto-size H.Upman også syntes jeg en Nicarao(også ca robusto) jeg kjøpte hos Augustos veldig godt. Tips?

Montecristo Edmundo foran RyJ nårsomhelsthvorsomhelst.:)