H.Upmann Royal Robusto i kveld. Fabelaktig godt utviklet sigar fra 10'er-boks datert OCT12. Nå har jeg bare noen få igjen av disse men tror de kan utvikle seg enda litt.
Siger ned mot 60% nå. Jeg fuktet humidoren lett inni. Samt lot den stå med en bolle vann inni et par døgn. Så den skal være innkjørt. Hva kan det være? Må vell ikke fylle på fukteren allerede etter 4 dager?
Vis vedlegg 49300
Her er mine tips til duty free:Noen tips til gode kjøp i tax-free på Gardermoen? Alltid greit å spare noen kroner![]()
Hva kan det være? Må vell ikke fylle på fukteren allerede etter 4 dager?
Her er mine tips til duty free:
H.Upmann: Magnum 50 ( og evt Half Corona da det er en anstendig minisigar)
Montecristo: Edmundo og No.2
Cohiba (alt for dyrt men skal du prøve det er dette stedet å kjøpe): Siglo VI og Robusto og evt en 3pk Esplendidos
Romeo y Julieta: Short Churchill, Wide Ch. og evt en 3pk ordentlig Churchill i aluminiumstube
Partagas Serie D 4
Det kan vel være 2 ting:
- mangel på fuktighet. Da er det bare å fylle på. Ikke fukt direkte i treverket men la det stå en bolle med sterilt vann inni slik du har gjort
- hygrometeret er ikke riktig kalibrert. Jeg ville skaffet meg et digitalt så fort som mulig. Det er kun de du kan stole på. I mellomtiden kan du kalibrere det selv med salt og vann. Søk på nettet så finner du en metode for dette.
Noen tips til gode kjøp i tax-free på Gardermoen? Alltid greit å spare noen kroner![]()
Satte inn en skål med vann igjen. Da steg det ganske fort. Så får stå sånn et døgn.Her er mine tips til duty free:
H.Upmann: Magnum 50 ( og evt Half Corona da det er en anstendig minisigar)
Montecristo: Edmundo og No.2
Cohiba (alt for dyrt men skal du prøve det er dette stedet å kjøpe): Siglo VI og Robusto og evt en 3pk Esplendidos
Romeo y Julieta: Short Churchill, Wide Ch. og evt en 3pk ordentlig Churchill i aluminiumstube
Partagas Serie D 4
Det kan vel være 2 ting:
- mangel på fuktighet. Da er det bare å fylle på. Ikke fukt direkte i treverket men la det stå en bolle med sterilt vann inni slik du har gjort
- hygrometeret er ikke riktig kalibrert. Jeg ville skaffet meg et digitalt så fort som mulig. Det er kun de du kan stole på. I mellomtiden kan du kalibrere det selv med salt og vann. Søk på nettet så finner du en metode for dette.
Churchills er vel de eneste fra RyJ som fortjener litt plass i humidoren.
Resten er rimelig intetsigende.
Skal være så arrogant og kalle RyJ for nybegynnersigarer.
Ellers er Montecristo Edmundo alltid verdt plassen sin.
En annen favoritt er de overprisede og notorisk ujevnt rullede Cohiba Robusto.
Sinnsykt irriterende å støte på et dårlig rullet eksemplar, men utrolig tilfredstillende å nyte en som er godt rullet.
Har også hatt noen fine opplevelser med Maduro fra Davidoff.
(Husker ikke navnet i farten.)
Må prøves.![]()
Mulig du tenker på Davidoff Nicaragua-serien? Den synes i hvert fall jeg er veldig bra så den tiltredes.