Sigarer og lightere

11558B4C-4E54-459E-A43B-3DC8D4C4B752.jpeg
God jul fra Østen!
Romjulsfotball og en sigar som går til alt av brennevin, Romeo y Julieta
 
En kollega kom for en tid tilbake stolt hjem fra Cuba og ga meg 3 Cohiba Esplendidos i gave. Da jeg fikk se hele kassen tok det meg dessverre bare et par sekunder å se at det hele var fake:
- kasselablene lå løs oppi
- sigarene hadde ulik fargenyanse og noe ulik form
- flere av sigarene hadde hull som om det var stukket nål i dem (biller)
- magebeltet hadde 2 hele og 2 delte rader med hvite firkanter over navnet «Cohiba» (det skal være 3 hele symmetriske rader)

Men; da jeg fyrte opp smakte det fortreffelig av Cubansk sigar og jeg kunne nok fint ha akseptert at dette var ekte saker i en blindtest.
I dag røyker jeg den siste. Den er god, men ikke fantastisk.

Lærdommen er; som i alt annet er det best å velge ekte!
I motsetning til klokker kan derimot en fake cubaner måle seg med ekte vare i kvalitet.

Den moralske siden går jeg ikke inn på her...

1411B544-7950-4A42-A3A4-C117BCF21F11.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Beste sigaropplevelse jeg har hatt på lenge er denne H.Upmann Royal Robusto fra oktober 2012 sammen med en Sauvignon Blanc fra New Zealand.
Hadde på meg Speedmaster på bond-nato for anledningen men den fikk dessverre ikke være med på bildet:p
53916F44-CD40-40EB-B343-D3BDFF1FAC65.jpeg
 
Leser og får mer interesse nå. Må skaffe meg humidor. Kjøpte Davidoff Special R på tax free'n. Annet jeg bør plukke opp der? Er vel innom Tax Free'n om to uker igjen.
 
Malpensa har sikkert bedre tax-free:)
Men i Milano må det jo være flust av sigarsjapper med godt utvalg.

Skal forhåpentligvis på jobbreise dit om 2 uker, så skal få sjekket ut status!

Tipper det samme.

Skal være i Milano 1-2 dager, men kommer til å befinne meg mer rundt Parma de andre dagene. Skal holde utkikk!
 
Leser og får mer interesse nå. Må skaffe meg humidor. Kjøpte Davidoff Special R på tax free'n. Annet jeg bør plukke opp der? Er vel innom Tax Free'n om to uker igjen.
Norske tax-free-kjøp som jeg kan anbefale er
- H.Upmann: Magnum 50 (og evt Half Corona som er bra ift.størrelse)
- Montecristo: Edmundo, No.2
- Partagas D4
- Romeo y Julieta: Wide Churchill
Noe alle sigarrøykere bør ha prøvd, som kan kjøpes i 3pk
- Cohiba Esplendidos, Robusto, Siglo VI
- Romeo y Julieta Churchill

Minerfaring er at tobakk på norsk tax-free er blant det billigste, så hvis de har det jeg vil ha kjøper jeg her.
 
DE0CB121-1AD6-4E5C-BD2E-C1583946291B.jpeg
Paradiso Quintessence. Fyren på Augusto Cigars i Oslo treffer spot on når jeg ber han utvikle preferansene mine fra RyJ som er «ground zero»
 

Vedlegg

  • 52619510-C7F8-4BC0-BC0C-70677ECB49B9.jpeg
    52619510-C7F8-4BC0-BC0C-70677ECB49B9.jpeg
    144,4 KB · Visninger: 0
Nydelig!
Til å begynne med ville jeg kjøpt humidor av merke Adorini fra f.eks Augusto. Det er bunnsolid. Kjøp litt større enn du tror du trenger.
Fultighetssystemet som er standard i slike synes jeg ikke noe om. Ville gått for en variant av beads eller bare brukt store Boveda packs. Det er sikkert og brukervennlig.
 
Montecristo no.2 og Cohiba Robusto kjøpt på tax free'n på OSL

Nå må jeg bare finne en god humidor.

Lengre bak i tråden har jeg gjort en unboxing fra da jeg kjøpte humidor fra Adorini. Går god for det @jonska sier om å kjøpe et hakk større enn du tror.
Jeg anbefaler www.augusto.no på det sterkeste. Har handlet in shop og i nettbutikken deres, fantastisk service
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: jonska og MrRambutan