Sigarer og lightere

En pakke med Edmundo tubos, første gang røkt på balkongen etter solnedgang på Santorini for å hente pusten.10/10 fra meg, totalt sett. Good memories:cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og jonska
Jeg fikk humidoren min fra sigar.com idag.
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    188,8 KB · Visninger: 0
Oi, masse godsaker her, spottet faktisk en av mine favoritter med hensyn til kvalitet og pris, Don Tomas. ...
sørger alltid for å ha denne på lager, definitivt mest "bang for the bucks" imo.

Enig.
Har spesielt sansen for Don Tomas maduro.
Den har aldri skuffet.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska
Don Tomas er bra ja.

Beklager forrige bilde, det manglet jo en klokke. Jeg prøver igjen:

Her er min nye humidor:
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    209,8 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: jonska
Hvor røyker folk? Går alle ut, eller er det fortsatt brandy og cigarer i dagligstuen, som i gamle dager?
 
Til tross for trådtittel er det lite lighterstoff her;)

Min erfaring med lighter er at kvalitet koster og man får det man betaler for.
De man får gratis eller kjøper billig er naturlig nok ikke beste kvalitet. Faktisk har jeg opplevd mange ganger at jeg ikke får brukt opp halvdelen av gassen en gang før den er ferdig.

Jeg slo til og kjøpte en Dupont Maxi for ca 3 år siden. Det har vært min beste gadget-investering. Den har en helt fantastisk kvalitet og følelse og tenner på første forsøk hver eneste gang den dag i dag. Den er også liten og lett å dra på. Anbefales!

Den største jeg har er en Prometheus. Denne er stooor. Den har 3 flammer og bruker mye gass. Opptenningen går som en lek med denne og kvaliteten et bra. Den "klikker" alltid på første forsøk men deretter kommer den. Anbefaler også denne.

Min "reiselighter" er en Xikar. Den er egentlig ikke god nok etter min mening men tas med på reise hvor det er fare for at den forsvinner eller blir tatt i sikkerhetskontrollen. Den funker stort sett men kun kort tid om gangen og krever litt lirking. Anbefales ikke! (Innser nå at jeg må kvitte meg med denne)

Ved enkelte anledninger liker jeg å ta frem en av min 2 Dunhill lightere. Dette et mer for estetikk enn funksjon da de ikke er torch. De kan vel egentlig ikke kalles sigarlightere og må i så fall brukes innendørs.

Zippo? Den eneste av de jålete reglene i sigarverdenen jeg etterlever er å ikke bruke bensinlighter eller stearinlys. Ellers er alt lov, inkludert engangslighter bra Bic.

Fyrstikker bruker jeg aldri. Det funker ikke for meg.
IMG_1205.JPG
 
Hvor røyker folk? Går alle ut, eller er det fortsatt brandy og cigarer i dagligstuen, som i gamle dager?
Jeg har en hagestue i tilknytning til huset. Der kan jeg røyke i allslags vær.
Bor du Sandnes/Stavanger-området er det etterhvert også et ganske stort sigarmiljø med mange som har gode fasiliteter og gladelig inviterer.
Her har vi også sigarklubb (www.rcf.no) med eget lokale (som riktignok deles med et par andre klubber som Round Table etc.). Vi samles her en gang i måneden.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Jeg har en hagestue i tilknytning til huset. Der kan jeg røyke i allslags vær.
Bor du Sandnes/Stavanger-området er det etterhvert også et ganske stort sigarmiljø med mange som har gode fasiliteter og gladelig inviterer.
Her har vi også sigarklubb (www.rcf.no) med eget lokale (som riktignok deles med et par andre klubber som Round Table etc.). Vi samles her en gang i måneden.

Dette hørtes jo riktig så hyggelig ut!

Selv røyker jeg fort både pipe og sigarer i stua. Her på Østlandet er det ikke all verdens miljø rundt sigarer.
 
Jeg har en hagestue i tilknytning til huset. Der kan jeg røyke i allslags vær.
Bor du Sandnes/Stavanger-området er det etterhvert også et ganske stort sigarmiljø med mange som har gode fasiliteter og gladelig inviterer.
Her har vi også sigarklubb (www.rcf.no) med eget lokale (som riktignok deles med et par andre klubber som Round Table etc.). Vi samles her en gang i måneden.
Hils Arnt ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska
Til tross for trådtittel er det lite lighterstoff her;)

Min erfaring med lighter er at kvalitet koster og man får det man betaler for.
De man får gratis eller kjøper billig er naturlig nok ikke beste kvalitet. Faktisk har jeg opplevd mange ganger at jeg ikke får brukt opp halvdelen av gassen en gang før den er ferdig.

Jeg slo til og kjøpte en Dupont Maxi for ca 3 år siden. Det har vært min beste gadget-investering. Den har en helt fantastisk kvalitet og følelse og tenner på første forsøk hver eneste gang den dag i dag. Den er også liten og lett å dra på. Anbefales!

Den største jeg har er en Prometheus. Denne er stooor. Den har 3 flammer og bruker mye gass. Opptenningen går som en lek med denne og kvaliteten et bra. Den "klikker" alltid på første forsøk men deretter kommer den. Anbefaler også denne.

Min "reiselighter" er en Xikar. Den er egentlig ikke god nok etter min mening men tas med på reise hvor det er fare for at den forsvinner eller blir tatt i sikkerhetskontrollen. Den funker stort sett men kun kort tid om gangen og krever litt lirking. Anbefales ikke! (Innser nå at jeg må kvitte meg med denne)

Ved enkelte anledninger liker jeg å ta frem en av min 2 Dunhill lightere. Dette et mer for estetikk enn funksjon da de ikke er torch. De kan vel egentlig ikke kalles sigarlightere og må i så fall brukes innendørs.

Zippo? Den eneste av de jålete reglene i sigarverdenen jeg etterlever er å ikke bruke bensinlighter eller stearinlys. Ellers er alt lov, inkludert engangslighter bra Bic.

Fyrstikker bruker jeg aldri. Det funker ikke for meg.
Vis vedlegg 56895

Jeg tenkte å kjøpe en Xikar Allume med dobbel flamme, men fikk second thoughts etter å ha lest innlegget ditt.
Innspill tas i mot med takk:)
 
Jeg tenkte å kjøpe en Xikar Allume med dobbel flamme, men fikk second thoughts etter å ha lest innlegget ditt
Xikar er kjent som en bra produsent og den lighteren ser jo veldig bra ut. Den har mye til felles med min Dupont. Den jeg har er nok i det lavere prisskiktet til Xikar.
Støtter uansett valg av double flame selv om den da blir litt større. Da går opptenningen som en lek.
Jeg ville også vurdert å kjøpe direkte fra dem slik at eventuelle problemer lettere kan tas på den bra garantien de markedsfører seg med.
Det finnes en del lighter reviews der ute men jeg ville prøvd å finne noen som har prøvd den over tid, da de aller fleste lightere funker bra de første ukene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz
Herlig kveld med Jon Berthelsen og Håkon Aanonsen (Sigar.com) forrige uke.

Plasencia imponerte med mye smak, utrolig pene og bra trekk.

De edle dråpen Jon hadde med seg, var prikken over i’en :)
37244F1C-2DA0-4508-AC63-7CED85B6B7D3.jpeg
862FB473-9457-499A-83D1-F5066EEB52E3.jpeg
3A8D8240-18E2-4A6D-B74E-B55E5F1A69DA.jpeg
BE0765AC-4A6B-4836-97C8-0A05CD5B2F97.jpeg