Partagas D No. 4 er diggOppsummering etter 2 uker på Mallorca:
Har hatt mange fine kvelder med gode smaker, et par med bare ok opplevelse. Kun 1 med dårlig trekk. Det fleste ble røkt i følge med San Miguel. Godkjent.
Vis vedlegg 100748
Jeg skulle prøve montecristo'en nå og jeg får ikke trekt i den, hvorfor er det sånn?Vis vedlegg 102285
Litt godsaker i varmen
Jeg skulle prøve montecristo'en nå og jeg får ikke trekt i den, hvorfor er det sånn?
Det er helt vanlig at en og annen sigar er "pinne", ren og skjær uflaks. (Dvs umulig å trekke, det har med pakkingen av sigaren å gjøre) En "våt" sigar kan reddes ved å sakte avtørres-legges i tørrere klima, en tørr sigar, altså uttørret, er ikke å redde-tilbakestille. Kan selvfølgelig røykes men smaken er gone.Jeg skulle prøve montecristo'en nå og jeg får ikke trekt i den, hvorfor er det sånn?
Noen tips for oppbevaring uten humidore?Det er helt vanlig at en og annen sigar er "pinne", ren og skjær uflaks. (Dvs umulig å trekke, det har med pakkingen av sigaren å gjøre) En "våt" sigar kan reddes ved å sakte avtørres-legges i tørrere klima, en tørr sigar, altså uttørret, er ikke å redde-tilbakestille. Kan selvfølgelig røykes men smaken er gone.