Samletråd for remmer og lenker

Jeg ville helt klart vurdert å ha en tape-bit eller lignende på baklokket hvis jeg brukte perlon mye på en pen klokke.

En del av disse remmene er jo nesten som sandpapir.
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: Alinoe og seiltid
Nå og da dukker det opp klokker fra 50 og 60-tallet der man ser mønsteret i Perlonen som "bestefar" brukte 24/7 i 30+ år.
"Vi" som bytter natorem og klokke daglig/ukentlig får vurdere selv.
 
Nå og da dukker det opp klokker fra 50 og 60-tallet der man ser mønsteret i Perlonen som "bestefar" brukte 24/7 i 30+ år.
"Vi" som bytter natorem og klokke daglig/ukentlig får vurdere selv.

Jeg har en slik, min fars Seamaster fra 1962. Den brukte han på perlon reim i mange år. Nå har kassen tydelige slitasje etter reimen, i riktig lys ser man perlonmønster i stålet.
A259678A-0726-4C37-A705-14D9B7B7DD09.jpeg
 
Jeg har en slik, min fars Seamaster fra 1962. Den brukte han på perlon reim i mange år. Nå har kassen tydelige slitasje etter reimen, i riktig lys ser man perlonmønster i stålet.
Jeg har det samme på min fars Seamaster fra 1957. Det er ingen tvil om at perlon reimer har en abrasiv effekt. Gamle klokker med slike spor er hva de er, de viser at de er brukt, en del av historien til klokken, og jeg er glad sporene er der. På nye klokker har man muligheten til å unngå dette, eller akseptere at det vil skje.
 
Vet ikke om det er besvart før, men spør uansett.
Har en gummirem hvor et hull blir litt for slakt, men ett hull inn blir for stramt. Hvordan løser jeg dette, utvider det litt stramme hullet, lager et nytt midt i mellom, bytter strap?
 
Å utvide et hull eller lage nytt betyr å ødelegge reima. Løsningen i slike tilfeller er alltid ny reim:)
Eller å gjøre noe med kroppsvekta, opp eller ned…
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Syns de er meget bra til sin pris. Selv foretrekker jeg Watchbandit sine (som egentlig er så og si identiske) siden de har en bedre spenne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Carrera og mph90
Vis vedlegg 320990

Yes – Tidssonen nettbutikk har blitt offisiell forhandler av Uncle Straps (tidligere kjent som Uncle Seiko) :)

Uncle har et vanvittig stort utvalg, men vi har forsøkt å ta inn det vi mener er mest interessant. Kom gjerne med innspill (kanskje på PM, så vi ikke roter til tråden) om noe er savnet eller ønsket!


Er reimene på lager i Norge, eller sendes de fra utlandet? Har dere noe rabattkode for forummedlemmer?
 
Er reimene på lager i Norge, eller sendes de fra utlandet? Har dere noe rabattkode for forummedlemmer?

Alt som tilbys i nettbutikken er lagerførte varer lokalt her i Norge – med noen unntak hvor det eksplisitt står oppført at varene befinner seg på fjernlager og med estimert leveringstid.

Vi gir ingen faste rabatter, men har konkurransedyktige priser på "alt" og fri frakt ved handel over 1.000 kroner.
 
  • Liker
Reaksjoner: Fjordseiko
Jeg har fått veldig sansen for cnswatchbands.com. Som allerede nevnt tidligere i tråden: det er billige greier så det spørs litt hvor solide de er over tid, men jeg bruker ikke remmene mine hardt (det går primært i lenker her unntatt på en mer dressy GS jeg eier).

De har bra utvalg av ulike lug-størrelser, og quick-release barretter er standard på lær/canvas remmene såvidt jeg kan se.

Fikk "classic canvas"-remmen denne uka og har brukt den noen dager. Veldig fornøyd med hvor myk og behagelig den er allerede fra start.



1682197927390.png

1682198033402544011606743330038.jpg
 
Redigert:
Er disse remmene ekte struts eller bare imitasjon?

 
For oss med vintage klokker er 18 mm (eller mindre) mest vanlig. Det er ingen remmer på tidssonen nettbutikk som passer. Er det ikke mulig å ta inn?
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto
For oss med vintage klokker er 18 mm (eller mindre) mest vanlig. Det er ingen remmer på tidssonen nettbutikk som passer. Er det ikke mulig å ta inn?

Har hatt noe tidligere, men det gikk så veldig lite av det. Men kan jo alltids prøve litt igjen. Send gjerne en PM om det er noen spesielle typer remmer du ser for deg kan være interessant :)