Jeg synes Bulang and Sons retro pigskin strap var veldig bra. Utrolig myk, og griseskinn skal visst holde en evighet.
Kult alternativ til klokker med litt vintage stil. Selv bruker jeg den på en Omega Tonneau Jump Hour som dressklokke.
Heritage dutySourced from finest pigskin, this watch strap pays homage to the golden age of mechanical wrist watches.The perfect execution of the exact Retro design through JPMs outstanding Italian craftsmanship.Whether it is your vintage chronograph or your dress watch, with this watch strap...
bulangandsons.com
Ellers er jeg stor tilhenger av Erika's Originals. 80 Euro for 30cm strikk virker kanskje dyrt, men jeg har sett og prøvd noen av etterligningene og det kan ikke sammenlignes. Jeg har en blå med hvit stripe som har vært flittig brukt i en årrekke nå, og den ser fremdeles splitter ny ut. Har derfor kjøpt en i originalfargene også, grønn med gul stripe.
MN-reimene er milevis bedre enn noen NATO-reim i min mening. De bygger mindre, har litt stretch og har uendelig justering, ikke bare hull. Jeg har faktisk ikke brukt en NATO-reim siden jeg kjøpte den første MN-reima.
The Original green MN™ Strap. The most comfortable hand made watch strap available. Inspired by the combat divers from the French Marine Nationale.
erikasoriginals.com
Siste tips er mesh fra Staib. Mesh er blitt populært, og Staib er OEM-produsent for flere store produsenter som f eks Breitling.
De har også laget for Omega tidligere, men vet ikke om de gjør det nå.
Velger du en mesh rett fra Staib uten logo er prisen en brøkdel av det klokkeprodusentene tar men med samme kvalitet.
Jeg vet ikke om det finnes noen norske forhandlere av Staib.
Jeg bestilte min fra
http://timedesign.de/