Samletråd for remmer og lenker

Jeg har brukt Visconti Milano Watch Straps & Maroquinerie Handcrafted in Italy og jeg er godt fornøyd med resultatet.
Den ble ganske lik den som er avbildet fra CF tidligere i tråden. Og med gummi på baksiden. Jeg antar at de har benyttet vokset tråd, for jeg kan ikke se at svetten min gir tilsvarende resultat.
Visconti Milano er ikke det rimeligste alternativet jeg har funnet, og leveringstiden var laaaaaaang.
Men alt i alt er jeg fornøyd.
 
Takk for tips @andres og @Nicolai. Det er en skikkelig stilig foldespenne, men prisen ligger litt over det jeg kanskje tenkte meg.
Det ser ut som den bygger litt i høyden med den «knappen», men finner ikke noe informasjon om det på hjemmesiden. Noen som vet?

Jeg har funnet tre rimeligere alternativer til foldespenner:
- En fra Toscana hos Island Watch til en tiendel av prisen til den som er nevnt over. Mulig kvaliteten er deretter? Men ser lovende ut, og etter alt å dømme bygger den ikke alt for mye i høyden. Kommer i 18, 20 og 22 mm.
- En fra watchobsession.co.uk i samme priskategori som den fra Toscana. Kommer med flere valgmuligheter både hva bredde (16, 18, 20 og 22 mm) og farge/finisjering angår. Flere gode tilbakemeldinger fra kjøpere.
- En fra Hirsch (også på wathchobsession.co.uk) til en litt høyere pris enn de to første, men kjent produsent og forhåpentligvis god kvalitet.

Kan fort bli at jeg tester kvaliteten til alternativ to over :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Syntes denne fra Pebro var veldig fin. Kommer også i odde størrelser som denne i 21mm.
5799184C-1B72-45BD-BC52-06907289BFD1.jpeg
327ED28A-BE4D-4C52-8239-50382F43409F.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen
Jeg så på en 19mm Tropic-reim i brun, og jeg klarer rett og slett ikke å finne den igjen. Noen som vet?

Øvrig spørsmål: Trygt å handle på CNS?
 
Hei!
Jeg er nyfrelst (altså av mekaniske klokker, ikke av en religion eller flere). Jeg har lett etter en stilig nato-rem 18 mm til min Seiko 5. I min søken ble jeg irettesatt av min eneste klokkekamerat, lar ham forbli anonym, på denne måten: "Nato-rem?!? 2016 ringte deg nettopp og ville ha tilbake remmene sine!"
Uhøflig type.
Jeg vet jo at man skal stole på seg selv og slikt, men han har kommet så langt og jeg har kommet så kort. Dessuten vil man jo forsøke å være moteriktig der det kan la seg gjøre. Mitt uendelig lange spørsmål kan deles i to:

Er det offisielt ukult med Nato-rem i 2023?

Hvis nei, har noen her på forumet anbefalinger til Nato-remmer 18mm i god kvalitet?

Liker godt den "norske" her på Tidssonen, men den blir litt for bred dessverre. Jeg har kjøpt meg to på straps.no, men de er stive, ganske stygge og både ser og føles billige.

På forhånd takk for oppmerksomheten, med håp om noen svar.

Thomas
 
Hei!
Jeg er nyfrelst (altså av mekaniske klokker, ikke av en religion eller flere). Jeg har lett etter en stilig nato-rem 18 mm til min Seiko 5. I min søken ble jeg irettesatt av min eneste klokkekamerat, lar ham forbli anonym, på denne måten: "Nato-rem?!? 2016 ringte deg nettopp og ville ha tilbake remmene sine!"
Uhøflig type.
Jeg vet jo at man skal stole på seg selv og slikt, men han har kommet så langt og jeg har kommet så kort. Dessuten vil man jo forsøke å være moteriktig der det kan la seg gjøre. Mitt uendelig lange spørsmål kan deles i to:

Er det offisielt ukult med Nato-rem i 2023?

Hvis nei, har noen her på forumet anbefalinger til Nato-remmer 18mm i god kvalitet?

Liker godt den "norske" her på Tidssonen, men den blir litt for bred dessverre. Jeg har kjøpt meg to på straps.no, men de er stive, ganske stygge og både ser og føles billige.

På forhånd takk for oppmerksomheten, med håp om noen svar.

Thomas

Natorem har vært kult en stund før 2016, og kommer til å være kult en stund til ;)
 
Er det offisielt ukult med Nato-rem i 2023?
Hvis nei, har noen her på forumet anbefalinger til Nato-remmer 18mm i god kvalitet?
Liker godt den "norske" her på Tidssonen, men den blir litt for bred dessverre. Jeg har kjøpt meg to på straps.no, men de er stive, ganske stygge og både ser og føles billige.

På forhånd takk for oppmerksomheten, med håp om noen svar.

Thomas
Velkommen! :)

Jeg, og mange her med meg, liker Nato-reimer. Jeg har akkurat bestilt fra CNSwatchbands. De er rimelige og har et bredt utvalg. Jeg var spesielt fornøyd med kvaliteten på den kategorien de kaller deluxe straps.
 
VelcroStrapsNov21-21.jpg


Yes – Tidssonen nettbutikk har blitt offisiell forhandler av Uncle Straps (tidligere kjent som Uncle Seiko) :)

Uncle har et vanvittig stort utvalg, men vi har forsøkt å ta inn det vi mener er mest interessant. Kom gjerne med innspill (kanskje på PM, så vi ikke roter til tråden) om noe er savnet eller ønsket!

 
Takk for svar og tips folkens! Hadde en mistanke om at jeg burde bytte både rem og venn CNS ser bra ut. Lurer på om det blir en deluxe strap derfra gitt.

Hva det angår NATO og mote, er det bare å ignorere hva folk synes. Kjempepraktisk med den typen reim, spesielt for de uforsiktige som meg selv.

Erfaringsmessig er de mykere typene (som CNS deluxe) ikke like robuste som de stivere typene. Alt etter hvordan du skal bruke dem, selvfølgelig. Jeg bader med mine og bruker de ofte utpå tøy, så de får kjørt seg. For meg fungerer ikke de mykere typene i det hele tatt, og de får slitasje på hullene innen én gangs bruk...! De stivere typene virker til å tåle absolutt alt.
Selv kjøpte jeg en "ribbed" type fra CNS og er kjempefornøyd med kvaliteten. Den virker like robust som de billigste typene, men med litt mer tekstur og karakter. Kjøpte én for å prøve, men fyller på med et utvalg ved neste lønning!

Det skal sies at jeg ikke har prøvd CNS sine deluxe-reimer. Dette er utelukkende basert på mine erfaringer med andre myke nylonreimer.
 
I en podkastepisode fra Fratello ble det nevnt at vertene bruker å tape under baklokket, dersom de bruker reimer a la Nato og lignende.

Er det noe folk her på forumet gjør? :unsure:

Jeg kan jo se verdien mtp slitasje fra f.eks. perlonreimer og andre grovere reimer. Men jeg kan også se for meg at det kan være mer plunder og heft enn en gevinst.
 
I en podkastepisode fra Fratello ble det nevnt at vertene bruker å tape under baklokket, dersom de bruker reimer a la Nato og lignende.

Er det noe folk her på forumet gjør? :unsure:

Jeg kan jo se verdien mtp slitasje fra f.eks. perlonreimer og andre grovere reimer. Men jeg kan også se for meg at det kan være mer plunder og heft enn en gevinst.
Har aldri falt meg inn
 
Takk for svar! Jeg velger å anta at svarene er rimelig representative for majoriteten her inne. Og puster lettet ut, vel vitende om at mine invisteringer i vintage ikke har stupt i verdi siden jeg hentet de ut hos forrige eier.
 
er det en diy versjon av dustefoliering for å unngå obligatoriske hairlines