Samletråd for remmer og lenker

barretten.no - han er sikkert kjent her inne frå finn.no , men har fått seg nettbutikk. Trivelig ung mann med fine reimer.
 
Korte remmer til tynnashåndledd, hvor finner man dem?


Jeg har i tillegg kjøpt litt fra Etsy, den siste reimen jeg kjøpte var fra en ukrainer: https://www.etsy.com/no-en/shop/Manufacturabrand?ref=l2-about-shopname
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
Hirsch Urbane for Sarpaneva.
20230522_150944.jpg
20230522_151212.jpg
 
Noen som vet om et sted i Bergen med godt utvalg av reimer? Har en Seiko Alpinist med en helt horribel orginal reim som ikke passer meg litt engang, så den trenger definitivt nato eller ny lærreim.
 
Noen som vet om et sted i Bergen med godt utvalg av reimer? Har en Seiko Alpinist med en helt horribel orginal reim som ikke passer meg litt engang, så den trenger definitivt nato eller ny lærreim.
Fleste urmakere har et utvalg av remmer. Bare dra innom så hjelper de nok. Den som følger med alpinist er helt grusom, digg klokke da.
 
Alligator og krokodille er for den mer eventyrlystne å bestille fra utlandet, men hva med struts? Det ser ut til at noen strustebestander er på CITES så det er kanskje like mye styr?
 
Alligator og krokodille er for den mer eventyrlystne å bestille fra utlandet, men hva med struts? Det ser ut til at noen strustebestander er på CITES så det er kanskje like mye styr?
Alt eksotisk lær er styrete å bestille. Alligator, krokodille, struts og øgle er slikt tollen tar en ekstra titt på. Når jeg har ønsket meg eksotisk lær kjøper jeg simpelthen over disk i butikk i Norge eller bestiller gjennom Bjerke. Da slipper man risikoen i tilfelle noe ikke skulle stemme.
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Attention alle som bruker Z199 eller annen lenke fra Uncle Seiko, nåværende Unclestraps.

På de to to av mine tre lenker som brukes mest, har baretten som holder "svingeenden" av foldelåsen sviktet med resultat at klokka har løsnet. Heldigvis uten katastrofale konsekvenser for mine kjære Seiko 7548. Enten har hulletjeg bruker blitt utvidet, eller kragen på baretten har blitt slitt ned. Havarikommisjonen heller mot det siste. Uansett har den begynt å stikke litt ut av hullet før dette har skjedd.

Så pass på; blir det synlig eller følbar "endestuss" på den baretten er det på tide å finne en ny.
Jeg må jakte på ny barett som passer til 16 mm bredde for å se om det blir bra igjen.

IMG_6122.jpeg


Dårlig bilde som viser nedslitt barette med tydelig slitasje.

Lenka ellers er akkurat så autentisk som den skal være. Godt med "fleks" og enkel spenne gir god komfort og lett vekt.

LarsB
 
  • Wow
Reaksjoner: speedieThomas
Hei, noen som vet om noen butikker/nettbutikker som selger bund straps. Evt om du har en til salgs. Skal sitte på en klokke med 22mm reim bredde.
 
Kjøpte en Uncle Straps-lenke fra Tidssonens nettbutikk her om dagen. Raskt levert, og nå montert på klokka. Jeg var i tvil om den passa min Railmaster, men det gjorde den heldigvis.

Jeg kan altså bekrefte at US1171 lenke (for Omega Speedmaster) passer til Railmaster ref. 2503.52.00.

Endeleddene passer perfekt til kassa. De er hule, og lenka henger fast i de på en måte som gjør overgangen litt brattere enn det jeg er vant til med originalen. Likevel foretrekker jeg denne fra Uncle framfor den originale, på grunn av dårlig lås og mangel på justering på sistnevnte.

IMG_0312.jpeg
 
Har søkt meg i hjel, men finner ikke..

Vet noen om et sted man får kjøpt sailcloth straps av høy kvalitet som ikke er blanke? Ønsker matt svart, slik som Blancpain har på sine dykkere. Ideelt sett med gummi på undersiden, men kan leve med skinn også.
 
Har søkt meg i hjel, men finner ikke..

Vet noen om et sted man får kjøpt sailcloth straps av høy kvalitet som ikke er blanke? Ønsker matt svart, slik som Blancpain har på sine dykkere. Ideelt sett med gummi på undersiden, men kan leve med skinn også.
Kanskje du finner noe her? :)
 
Kanskje du finner noe her? :)
Skulle så klart nevnt Artem siden de kunne vært en opplagt kandidat, men Artem har gått over fra matt til blank.
IMG_2459.jpeg


Men takk for tips allikevel :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken