S.U.F og Sarpaneva

Tusen takk Mats, jeg er strålende fornøyd, morsom finish på den sandblåste stålkassa, størrelsen ble helt riktig for min del, så jeg er glad jeg ikke gikk for 180. Kassen er slank og proposjonene er fine. Men finish holder neppe mål til din nydelige Sarpaneva (som bare skulle mangle!)

DHL:
Etter at de har begynt med å kreve inn mva før de leverer pakka i stedet for å levere pakka og ettersende mva har det tatt veldig mye lengre tid. Pakka ble sendt fra Finland onsdag morgen, i Oslo torsdag morgen med antatt levering samme dag/kveld.
Mva betalt, kvitto sendt inn. registrert fredag 0500. status på pakka "unntak"og ikke levert før mandag ettermiddag.
Nå krever DHL mer for å fortolle pakka enn tidligere, de krever også mva og fortollingsgebyret betalt før levering og alt resulterer i forsinket levering før tidligere.
DHL er fortsatt best etter min mening pga muligheten for å selv endre leveringsted til service punkt osv, men de har tapt seg med denne nye "løsningen". Før var de milevis foran konkurrenter etter min mening.
ludokid-4361.jpg
 
Tusen takk Mats, jeg er strålende fornøyd, morsom finish på den sandblåste stålkassa, størrelsen ble helt riktig for min del, så jeg er glad jeg ikke gikk for 180. Kassen er slank og proposjonene er fine. Men finish holder neppe mål til din nydelige Sarpaneva (som bare skulle mangle!)

DHL:
Etter at de har begynt med å kreve inn mva før de leverer pakka i stedet for å levere pakka og ettersende mva har det tatt veldig mye lengre tid. Pakka ble sendt fra Finland onsdag morgen, i Oslo torsdag morgen med antatt levering samme dag/kveld.
Mva betalt, kvitto sendt inn. registrert fredag 0500. status på pakka "unntak"og ikke levert før mandag ettermiddag.
Nå krever DHL mer for å fortolle pakka enn tidligere, de krever også mva og fortollingsgebyret betalt før levering og alt resulterer i forsinket levering før tidligere.
DHL er fortsatt best etter min mening pga muligheten for å selv endre leveringsted til service punkt osv, men de har tapt seg med denne nye "løsningen". Før var de milevis foran konkurrenter etter min mening.
Gratulerer!

DHL leverte til meg for ti dager siden, før mva og avgifter var betalt. Pakken brukte knapt to døgn fra Tokyo til Ålesund, men for første gang opplevde jeg at den ble åpnet og kontrollert av tollvesenet, så de siste to milene tok like lang tid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og ludokid
Det gikk fort… Og til den prisen…. Kanskje ikke så rart at resten av klokkeverden får øynene opp for dette. Men, litt lite Stepan over hele greia i dag synes jeg. Sikkert også litt stressende. Sensitivt når et merke henger på en person. Chaykin har vel gått litt ekte lei av alt press og stress og har i følge flere vurdert å legge ned all egen jobb flere ganger de siste åra. Håper de flotte finnene får tid og rom fremover til å skape mere flotte ting uten presset pga all hypen…
 
SUF kommer snart med en stållenke til Paroni, i forrige uke la de ut et par bilder som viser den samme lenka på 180. Tenker at det blir en sen julegave til meg selv hvis ikke prisen blir avskrekkende, har til tider savnet å ha stålklokke med lenke etter at Sinn EZM3 ble solgt i 2019.

På Paroni:
Har lurt på å bestille den til Moomin. Prisen blir visst rundt 500 €.
Screenshot_20220103-210636~3.png
Screenshot_20220103-210335~2.png
 
Ny 180!
Grå, uten dato, med lenke og innsyn til verk. 2500 EUR eksl. mva, pluss på 500 EUR for lenke. Som normalt for 180 produseres det 50 stk.

Photo15.1.2022_12.45.40_900x.jpg

180G-caseback_900x.jpg
 
Veldig kul klokke:love:

Begynner å dra seg litt til med 3000€ eks moms. Veldig merkelig at den svarte ikke er utsolgt enda. Hørt snakk om at det kun er ett par klokker igjen, så nå er det bare å kjenne sin besøkelsestid. Løp og kjøp. Kommer ikke til å angre;)