S.U.F og Sarpaneva

Details_1024x1024.jpg
 
Dere må ikke si dette så høyt, men for de av oss hvor 180 modellene blir litt for små så kommer det en ny Myrsky utgave mot slutten av året (har jeg visstnok blitt fortalt?) :)
Kanskje det blir min første SUF/Sarpaneva :eek:
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Oddemann og Matsmet
Har blitt skikkelig fan av S.U.F Helsinki, spesielt etter at jeg kjøpte Vetehinen av @KTS69 (y)

Har lenge siklet etter 180 (white dial) som har vært utsolgt på S.U.F sin nettside en stund. Nå har jeg bestilt klokken fra urmaker i Finland. Gleder meg veldig til den kommer. Ser for meg at klokken (spesielt den hvite) er en skikkelig strap monster.

Så igjen følger jeg stien til @Matsmet :mrgreen:

Lånt bilde: www.oulunarvokello.fi/kello/s-u-f-helsinki-180/
F4426A78-33CE-490B-BDD1-F8DC56089DB2.jpeg
 
Herlig @OBJ ! Grattis! Strap monster it is!
Så det var du som kjøpte Vetehinen . Sikla ordentlig på den en stund, før den plutselig var solgt. Da må jeg nevne at jeg har en PU Sarpaneva i bestilling…. Ses kanskje i Helsinki ila høsten da .
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ
Takk @doetid . Neida… Hyggelig du deler! Har delt denne med flere av dere her inne før i prosessen. Og det har jo vært en prosess som har vart i mer enn et år. Planen var i utgangspunktet å finne ut av hvordan den skulle se ut sammen med Stepan og gjengen over noen gode glass i Helsinki. Men, korona-restriksjoner (i dobbel forstand dette er en kasse som langt på vei (etter det jeg kan se) deles med Korona 3) satte en stopper for det, så det meste har foregått på telefon og e-post. Men, for en reise fra ende til annen. Var nok litt farget av den utrolig gode kjøpsopplevelsen med samme gjengen sist, men for en gjeng med pasjon for klokker (og i øvrig livets gode, unyttige ting- og mennesker), håndverkstradisjoner og visuell nytelse. Jeg elsker klokker, jeg digger vintage, billig, dyrt, solid etc, men jeg er nesten litt rusa av hele den greia her. Og attpåtil en durabelig mengde flotte bilder av klokka servert av Ville Arzoglou. Nesten litt trist at denne fasen av det er over, selv om jeg også gleder meg stort til brukerfasen. Håper dette blir starten på å nyte, og ikke jage…

Den er fortsatt i tolla på Lillestrøm… Mailet diverse med dem, uten respons…. Så jeg går bare og tripper…
 
Tusen takk Espen! Det anbefales på det sterkeste! Faktisk hakket bedre enn å på det mest ydmykeste, med lua i handa, å be om å få stå på en venteliste til venteliste om å få stå på en venteliste som fører til at man kanskje får kjøpe ei klokke (man ikke vil ha) som fører til at man en dag får stå på venteliste…
 
Tusen takk Espen! Det anbefales på det sterkeste! Faktisk hakket bedre enn å på det mest ydmykeste, med lua i handa, å be om å få stå på en venteliste til venteliste om å få stå på en venteliste som fører til at man kanskje får kjøpe ei klokke (man ikke vil ha) som fører til at man en dag får stå på venteliste…

Veldig lekker og kult med den prosessen som @SimSVa (?) også dokumenterte så ypperlig. Veldig fristende ...