S.U.F og Sarpaneva

Takk for utfyllende svar @PJO. Ser ut som de MN reimene er et bra/bedre alternativ til NATO. Ellers ser det ut som det meste kler SUF'en :)
 
Blir liksom ikke lei av SUF Vetehinen på Instagram :D Veldig spent på hvordan eventuell neste produksjon ser ut og når den kommer på markedet igjen. Vis vedlegg 220978
Ser ut som om den ikke kommer tilbake.:(
_20210126_184826.JPG

https://klocksnack.se/threads/s-u-f-helsinki-sarpaneva
 
Liten bemerkning til kassekvalitet på SUF 180. Etter 7 måneders bruk, og til dels ordentlig bruk, trukket teiner, fiska på havet, brukt på ski, fjelltur etc er det enda ingen spor av kamp eller hårstråriper. Dette er klokka jeg har brukt desidert mest! Stepan bruker angivelig en kassemaker i Tyskland og finsk stål. Aldri eid en klokke som har klart seg så godt, eller kanskje jeg bare har vært griseheldig? Hvordan er dere andre sin erfaring angående dette?
 
Liten bemerkning til kassekvalitet på SUF 180. Etter 7 måneders bruk, og til dels ordentlig bruk, trukket teiner, fiska på havet, brukt på ski, fjelltur etc er det enda ingen spor av kamp eller hårstråriper. Dette er klokka jeg har brukt desidert mest! Stepan bruker angivelig en kassemaker i Tyskland og finsk stål. Aldri eid en klokke som har klart seg så godt, eller kanskje jeg bare har vært griseheldig? Hvordan er dere andre sin erfaring angående dette?
Stemmer bra med min opplevelse også, klarer ikke finne en eneste småripe foreløpig. Min har riktignok stort sett blitt utsatt for sedat kontorbruk, i motsetning til din ;)
 

Første bra (og eneste) review-video jeg har sett av 180. Synd jeg ikke forstår et kvekk finsk, men kvaliteten på videoen gjør at jeg allikevel har sett den flere ganger. Får ikke mindre lyst til å kline inn en ordre i retning Finland. At jeg var den som så videoen som nr 180 må jo være et tegn? Bare å telle til ti inni seg og se om det går over.. Yksi, kaksi... o_O
 
Etter @Matsmet sine jevnlige oppdateringer under OWG March, har jammen meg 180 rullet opp på en veldig shortlist. Synd den hvite skiven er utsolgt, men lakserosa er også interessant. Her er det mye grubling for tiden!
De som har laget videoen linker til en AD i Finland og de har den hvite in stock (https://www.hovisepat.fi/kellot/suf-helsinki-180-kuura-rannekello/p/180KU/). Så du kan jo sende de en melding og høre. Du slipper sikkert VAT osv. på samme måte som ved å bestille rett fra S.U.F. hvis du spør.
Grubler på en annen farge selv som enda er in stock :unsure:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Henrik C og Matsmet
Liten bemerkning til kassekvalitet på SUF 180. Etter 7 måneders bruk, og til dels ordentlig bruk, trukket teiner, fiska på havet, brukt på ski, fjelltur etc er det enda ingen spor av kamp eller hårstråriper. Dette er klokka jeg har brukt desidert mest! Stepan bruker angivelig en kassemaker i Tyskland og finsk stål. Aldri eid en klokke som har klart seg så godt, eller kanskje jeg bare har vært griseheldig? Hvordan er dere andre sin erfaring angående dette?
Ingen riper på min ennå, men den er ikke brukt like hardt og mye som din. Lav profil og moderat størrelse hjelper nok også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet
Ikke overrasket over dette. Pur kunst! Og med all oppmerksomheten Moomin har fått er det ikke så rart at denne, med under 100 produsert (50 i stål?), legges ut til prisen av en velbrukt 5513...