Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Ingen stor overraskelse. Den kom jo tidligere i høst i blant annet UK. Tror nok Rolex har en langsiktig plan om å posisjonere seg generelt høyere i pris. De ser jo hvor mye folk er villig til å betale for produktene deres så ikke overraskende at de ønsker en større del av den kaka selv.
 
Eneste overraskende var at de kun la på ca. 5%. Men det kommer vel mer snart
Flere overraskelser på lur, gitt.
Ikke bare høyere priser, også en ny produksjonsmodell i titan i DeepSea Challenge.

1667301043503.png


50 mm, oppgitt til 11000 meter, lagd i "RLX titanium" (grade 5) og til sympatiske 276 750 norske kroner. Bare safirglasset er oppgitt til å være 9,5 mm tykt, så det blir nok en solid klump på armen.
Referanse 126067.
 
Flere overraskelser på lur, gitt.
Ikke bare høyere priser, også en ny produksjonsmodell i titan i DeepSea Challenge.

Vis vedlegg 310243

50 mm, oppgitt til 11000 meter, lagd i "RLX titanium" (grade 5) og til sympatiske 276 750 norske kroner. Bare safirglasset er oppgitt til å være 9,5 mm tykt, så det blir nok en solid klump på armen.
Referanse 126067.
De måtte vel markere seg litt etter kladeisene til Omega kom tidligere i år ;) hvis dette blir en ventelisteklokke så blir jeg overrasket. Den er vel nesten som en kuriosa å regne.
 
Endelig en Rolex som ikke er for revisorer eller bruktbilselgere!! :love:
Som den første Explorer 2 er dette også en nisjeklokke. Omsorgsfulle Rolex «forkler» den som en diver men den er egentlig utviklet for den 0.8 promillen av verdens befolkning som lider av LA.

En svært sjelden psykisk lidelse/syndrom der pasient har et undeliggende behov/ønske om at den ene armen skal være lengre enn den andre.

Derav LA, av latin Langus Armus
 
  • Haha
Reaksjoner: Ivar
Fin artikkel, men det er en subtil detalj på denne, som kanskje kan være et hint om en ny retning for Rolex?. Ren spekulasjon selvfølgelig, men dette er den første modellen på lenge med chamfered lugs:love:

Godt poeng! Men Rolex beskriver poleringen av hornene som et distinkt trekk for denne modellen, og også i nesten samme åndedrag som de forteller om tiltak som er gjort for å få klokken til å virke mindre visuelt.

Så jeg tror ikke det er noe vi vil se på øvrige modeller, men som vanlig, hvem vet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Morrison
Altså, de gangene jeg er på 11.000 meters dyp, så trenger jeg 50mm for å klare å se noe. Tøft valg. Kjøper nok ikke, men liker at de går hardt ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: godard og Friks
Flere overraskelser på lur, gitt.
Ikke bare høyere priser, også en ny produksjonsmodell i titan i DeepSea Challenge.

Vis vedlegg 310243

50 mm, oppgitt til 11000 meter, lagd i "RLX titanium" (grade 5) og til sympatiske 276 750 norske kroner. Bare safirglasset er oppgitt til å være 9,5 mm tykt, så det blir nok en solid klump på armen.
Referanse 126067.
Den er jo smekker i forhold til Deep Sea Special (Deepsea Challenge fra 2012 i bakgrunnen her).
1667318242575.png
 
Altså, de gangene jeg er på 11.000 meters dyp, så trenger jeg 50mm for å klare å se noe. Tøft valg. Kjøper nok ikke, men liker at de går hardt ut.
Ser ut som skive/glass/visere er samme size som tidligere, så hjelper nok ikke?
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Jeg er jo fanboy - men dette merker jeg gir meg absolutt ingenting. Dette kunne med fordel vært forbeholdt et museum eller en PR-tour. At de har en "pissing-contest" med Omega er jo greit men dette er jo helt håpløst sett fra et kundeperspektiv.

Eller skal de bare demonstrere hvor fort de klarer å få 36-38mm-gjengen til å ønske seg Super-Avengere og Panerai igjen? Hvem vet? Det er jo sjeldent det kommer noe fra Rolex uten en tanke bak.