Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Det er vel liten tvil om at verdensøkonomien er litt skral for tiden. Effekten av dette har man blant annet sett på bruktmarkedet for klokker. Hvordan tror dere økte priser hos AD for Rolex vil påvirke denne trenden? Har egentlig vurdert å bite i det sure eplet og kjøpe en grå sub, selv om jeg svært gjerne skulle sett at min hverdagsklokke startet sin reise hos meg.

Det er vel liten tvil om at verdensøkonomien er litt skral for tiden. Effekten av dette har man blant annet sett på bruktmarkedet for klokker. Hvordan tror dere økte priser hos AD for Rolex vil påvirke denne trenden? Har egentlig vurdert å bite i det sure eplet og kjøpe en grå sub, selv om jeg svært gjerne skulle sett at min hverdagsklokke startet sin reise hos meg.
Jeg tror ikke AD merker så mye til dårligere verdensøkonomi på Rolex i stål enda. Mulig ting forandrer seg utover neste år.
Fortsatt er det etter hva jeg selv erfarer lang ventetid på populære modeller:)

• Liker
Reaksjoner: Fritid
Jeg tror ikke AD merker så mye til dårligere verdensøkonomi på Rolex i stål enda. Mulig ting forandrer seg utover neste år.
Fortsatt er det etter hva jeg selv erfarer lang ventetid på populære modeller:)
Jeg er rimelig sikker på at dette ikke vil ha noen effekt overhodet. Den ekstreme overprisingen har allerede blitt korrigert og jeg ser ikke for meg at luksusklokker generelt og Rolex spesielt vil merke noe mindre trykk av 5% prisøkning. Dessuten er den urolige tiden vi er inne mest merkbart for de som har minst og mest sannsynlig ikke er i markedet for klokker i segmentet fra 100k og oppover. De som har råd til luksus vil ikke slutte å kjøpe pga litt dyrere strøm og et par prosent på renta. M2C

For de som har lån vil en rente f.eks på 3% også være lav historisk sett (selv om mange ikke klarer å justere forbruk i forhold til økte utgifter), selvfølgelig er det mye annet som blir dyrere i tillegg, men tror at dette segmentet uansett primært er forbeholdt de med bedre økonomi enn gjennomsnittet og vil derfor ikke gi noe særlig utslag på annet enn bruktmarkedet.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper