Rolexcafé – løst og fast om Rolex

For ca. 3 år siden ble jeg tilbudt Rolex DJ uten venteliste. Grunnet finansene falt valget på Tudor BB GMT (venteliste) i stedet.
Etter hvert ble det også venteliste på DJ hvor man måtte ha kjøpshistorikk for å få muligheten til å kjøpe. DVS. Man ble tilbudt DJ41 fremfor den modellen man egentlig ville ha...
Bestilte da DJ41 i håp om å få komme på venteliste på Rolexen jeg faktisk ønsket meg. Ble i grunn presset på en DJ... Tidene forandrer seg.
Historien ender forhåpentligvis godt når de ringer. Da jeg er i mål med mitt 4 år langvarige drømmeklokke prosjekt.

• Liker
Reaksjoner: Alinoe
Screenshot_20221026-194358~2.png

Jeg kjøpte en OP41 for 61.600 kroner i våres. Nå ligger den på 64.700 kroner, altså nøyaktig 5 % prisøkning.

Redigert:
Ingen stor overraskelse. Den kom jo tidligere i høst i blant annet UK. Tror nok Rolex har en langsiktig plan om å posisjonere seg generelt høyere i pris. De ser jo hvor mye folk er villig til å betale for produktene deres så ikke overraskende at de ønsker en større del av den kaka selv.

Eneste overraskende var at de kun la på ca. 5%. Men det kommer vel mer snart
Flere overraskelser på lur, gitt.
Ikke bare høyere priser, også en ny produksjonsmodell i titan i DeepSea Challenge.

1667301043503.png

50 mm, oppgitt til 11000 meter, lagd i "RLX titanium" (grade 5) og til sympatiske 276 750 norske kroner. Bare safirglasset er oppgitt til å være 9,5 mm tykt, så det blir nok en solid klump på armen.
Referanse 126067.

Flere overraskelser på lur, gitt.
Ikke bare høyere priser, også en ny produksjonsmodell i titan i DeepSea Challenge.

Vis vedlegg 310243

50 mm, oppgitt til 11000 meter, lagd i "RLX titanium" (grade 5) og til sympatiske 276 750 norske kroner. Bare safirglasset er oppgitt til å være 9,5 mm tykt, så det blir nok en solid klump på armen.
Referanse 126067.
De måtte vel markere seg litt etter kladeisene til Omega kom tidligere i år ;) hvis dette blir en ventelisteklokke så blir jeg overrasket. Den er vel nesten som en kuriosa å regne.