Rolexcafé – løst og fast om Rolex

565DAB00-05C9-4528-83C5-B6EFD983FD71.jpeg
862FE00B-7194-4018-969C-69CEA4CBB0F1.jpeg
565DAB00-05C9-4528-83C5-B6EFD983FD71.jpeg
Kjøpte en 2015 Hulk i dag - som ser relativt strøken ut. Komplett sett, stemplet hos AD - med selgers navn i cert. Har hatt Hulk før og ingenting som skurret ved overtagelse, men nå når jeg sitter kikker nærmere stiller jeg litt spørsmålstegn ved graveringen på lenken - ser på noen bilder på nettet at skriver ser litt mørkere/tydligere ut. Noen som kan gi meg ro i sjelen?
 
Vis vedlegg 117830 Vis vedlegg 117831 Vis vedlegg 117830 Kjøpte en 2015 Hulk i dag - som ser relativt strøken ut. Komplett sett, stemplet hos AD - med selgers navn i cert. Har hatt Hulk før og ingenting som skurret ved overtagelse, men nå når jeg sitter kikker nærmere stiller jeg litt spørsmålstegn ved graveringen på lenken - ser på noen bilder på nettet at skriver ser litt mørkere/tydligere ut. Noen som kan gi meg ro i sjelen?
Gir denne tråden mening? https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=443107

Tilsvarende er RBR-graveringen også endret de siste årene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Talisker
Situasjon
Jeg lurer på om noen kunne ta noen bilder av sin BB58, gjerne i kombinasjon med andre ur for størrelse og bære komfort referanse.
Bakgrunn
Fikk i dag en hyggelig tlf om at BB58 hadde kommet inn i butikken og at jeg kunne kjøpe den.
Jeg takket "ja takk til å være neste mann i køen" da jeg var i tvil om størrelsen på denne.
Har sett noen kule YouTube video om uret, men det skader ikke med endra flere referanser på forskjellene mellom ulike klokke modeller mot denne.
Jeg takker meget for hjelpen! :)
 
Har noen av dere som har Rolex med 3185 verk opplevd at det kommer ubehagelige lyder når dere trekker opp klokken manuelt? Lyden jeg tenker på høres ut som skraping eller "grinding" (kverning?) på/av metall. Har ikke opplevd noe lignende før, og klokka var på full service for mindre enn et år siden. Har allerede avtalt å få sjekket ut dette hos urmaker, men det hadde vært interessant å høre om noen har vært borti lignende, og om dette mot formodning kan være normalt.

Lydfil: https://www.dropbox.com/s/qpwbumhxgtes46y/Tale 002_sd-1.mp3?dl=0
 
Redigert: