Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Helgevasken!
2800FB56-5DC0-4D92-9BC9-3BAF898BD8B0.jpeg
 
Fikk gleden av å fikle på den nye 126610 hos ad i dag.
Utrolig fine proposjoner, og bærer ikke større enn hva jeg husker fra min tidligere 116610. 21mm lenke fremstår ikke sjenerende. Alt i alt en betydelig oppgradering!

7506BBF1-914E-4457-B6A0-084BBBB6B2F6.jpeg

Beklager dårlig bilde
 
Har en klokke jeg ikke bruker, en 126334 Wimbledon - 2020 mod, Jubilee med fluted bezel. Tenker å selge den, noen innspill til hva jeg kan ta for den?
 
Har en klokke jeg ikke bruker, en 126334 Wimbledon - 2020 mod, Jubilee med fluted bezel. Tenker å selge den, noen innspill til hva jeg kan ta for den?
Hei @Ondeulf
Spørsmålet ditt er nok avhengig av hva du ønsker. Bruktprisen avgjøres ellers av hvor ettertraktet et ur er. Ser ut som om de fleste på bla Finn selger brukt Rolex til utsalgspris pluss påslag. Markedet bestemmer til syvende og sist om din pris er "riktig". Søk litt på nettet så får du nok en pekepinn.
 
Spørs om den er #BjerkeKjøpt, det gir litt høyere pris. Om den selges fordi ny grail er på vei inn eller den ikke passet på håndleddet kan du vente litt sympatipoeng og enda litt høyere pris. Jo derre timer det er siden den passerte slusen på Bjerke til bedre er det!
 
Vurderer å dra for å se på denne:

Noen som har noen betenkeligheter?
 
Spørs om den er #BjerkeKjøpt, det gir litt høyere pris. Om den selges fordi ny grail er på vei inn eller den ikke passet på håndleddet kan du vente litt sympatipoeng og enda litt høyere pris. Jo derre timer det er siden den passerte slusen på Bjerke til bedre er det!
Hei! Den er ikke Bjerke kjøpt. Har kjøpt den hos askeland i Stavanger, vurdere salg hvis prisen blir rett.. grunnen jeg spurte her er at prisene er meget sprikende på nettet.. alt fra 110-140k, derfor ønska jeg et svar på hva som er realistisk salgspris. Selges pga jeg har daytona og på lørdag får jeg tilbake 1680 min fra en total overhaling (disse blir brukt.. det gjør ikke Wimbledon’n). Jeg er også i tenke boksen om det kan være lurere å vente til neste år før jeg selger dem, i tilfelle Rolex kommer med pris økning.
 
Hei! Den er ikke Bjerke kjøpt. Har kjøpt den hos askeland i Stavanger, vurdere salg hvis prisen blir rett.. grunnen jeg spurte her er at prisene er meget sprikende på nettet.. alt fra 110-140k, derfor ønska jeg et svar på hva som er realistisk salgspris. Selges pga jeg har daytona og på lørdag får jeg tilbake 1680 min fra en total overhaling (disse blir brukt.. det gjør ikke Wimbledon’n). Jeg er også i tenke boksen om det kan være lurere å vente til neste år før jeg selger dem, i tilfelle Rolex kommer med pris økning.
Klokketips - lev i nuet. Ingen her kan svare på om det er lurt for deg å selge nå eller å vente 3 mnd eller 3 år.

EDIT: Om du ikke bruker den, så ville jeg lagt ut en annonse med den høye prisantydningen du ønsker. Enten blir du mobbet, eller så selger du på dagen. Eller begge deler - og da vant du:)
 
Redigert:
Ouch! det er forsåvidt greit å bygge om med originale deler men det må opplyses om i annonsen. For her er det mange deler som er byttet om: 79273P...
792=ok
7927= her begynner det, 7 skal være roterende bezel
79273= 3 for stål og gull, så trykknappene, kronen, bezel og forsåvidt viserne og skive indeksene skal være i gull
79273P= P for rem og endestykker og ikke lenke ( det ser man også på lugsene som er polert i motsetning til lenkemodellene som har sexy børstede lugs med skarpe kanter)

( jeg synes for all del at klokken er kulere sånn enn den originale versjonen men det er ikke poenget)
 
Ouch! det er forsåvidt greit å bygge om med originale deler men det må opplyses om i annonsen. For her er det mange deler som er byttet om: 79273P...
792=ok
7927= her begynner det, 7 skal være roterende bezel
79273= 3 for stål og gull, så trykknappene, kronen, bezel og forsåvidt viserne og skive indeksene skal være i gull
79273P= P for rem og endestykker og ikke lenke ( det ser man også på lugsene som er polert i motsetning til lenkemodellene som har sexy børstede lugs med skarpe kanter)

( jeg synes for all del at klokken er kulere sånn enn den originale versjonen men det er ikke poenget)
Blir også litt frustrert av folk som er så aggressive i annonseteksten. Denne karen ville jeg nødig handlet med kjenner jeg.
 
Blir også litt frustrert av folk som er så aggressive i annonseteksten. Denne karen ville jeg nødig handlet med kjenner jeg.
Synes generelt det er sånn det har blitt på finn og spesielt hvis man skal selge Rolex. Du føler deg nesten drapstruet før du har lest ferdig annonsen. Tror det er en invistorgreie. Kan ikke skjønne at de får solgt med den aggressive tonen, er jo ikke sånn man vanligvis ønsker å fremstå hvis man skal selge noe.
 
Blir også litt frustrert av folk som er så aggressive i annonseteksten. Denne karen ville jeg nødig handlet med kjenner jeg.
Det er jo slik det har blitt på Finn, dessverre: «Er den solgt?» (uten noen flere høflighetsfraser), «Flere bilder?», «byr halve», «bytte i en kano?» ... og når dere endelig (lang tid) er enig om pris og levering: «...» (hører ingenting) :rolleyes:
Så han prøver nok bare å skremme Finn-nissene
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og krille
Men legg merke til at det nesten utelukkende dreier seg om SS-Rolex modellene. Ta en titt på Omega og Breitlingannonser f.eks -det er sjelden den samme "kjøp den eller dø" holdningen der. Unntak finnes selvfølgelig. For øvrig kan jeg kjenne meg igjen i @Tioverti sin betraktning av uhøflighet, ublu tilbud og bytteforslag.
 
Vurderer å dra for å se på denne:

Noen som har noen betenkeligheter?

ingen betenkeligheter bortsett fra at denne klokken ble sist annonsert i februar, for 69K
 
  • Liker
Reaksjoner: panserjohan