Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Er man idiot om man betaler finn.no-priser for Rolex, minus noen få lapper i pruting? Vanskelig å bedømme hva som er drømmepris og hva som er mer reell markedspris. Samme med chrono24. Virker som forumpriser generelt kan være lavere, men samtidig omsettes det ikke like mye. Kanskje litt kjedelig tema i denne tråden her da ..
 
Er man idiot om man betaler finn.no-priser for Rolex, minus noen få lapper i pruting? Vanskelig å bedømme hva som er drømmepris og hva som er mer reell markedspris. Samme med chrono24. Virker som forumpriser generelt kan være lavere, men samtidig omsettes det ikke like mye. Kanskje litt kjedelig tema i denne tråden her da ..
I snart 10 år er det blitt sagt at man er idiot hvis man betaler Finn-priser for Rolex. Den siste idiot er ikke født.
 
Er man idiot om man betaler finn.no-priser for Rolex, minus noen få lapper i pruting? Vanskelig å bedømme hva som er drømmepris og hva som er mer reell markedspris. Samme med chrono24. Virker som forumpriser generelt kan være lavere, men samtidig omsettes det ikke like mye. Kanskje litt kjedelig tema i denne tråden her da ..
Veldig ulikt fra annonse til annonse. Spør gjerne her om aktuell modell.
Årstall, norsk, kompletthet, etc kan gi store utslag i pris, men det kan vi jo også diskutere:)
 
Er man idiot om man betaler finn.no-priser for Rolex, minus noen få lapper i pruting? Vanskelig å bedømme hva som er drømmepris og hva som er mer reell markedspris. Samme med chrono24. Virker som forumpriser generelt kan være lavere, men samtidig omsettes det ikke like mye. Kanskje litt kjedelig tema i denne tråden her da ..

Jeg innbiller meg at det ikke er så stort sprik mellom sluttprisene her og på Finn.no (selvfølgelig enkelte unntak). Forskjellen er jo bare at markedet er så ekstremt mye større på Finn.no enn på TS.

Min nylige erfaring da jeg solgte en Rolex var at det var en del henvendelser her på TS som stort sett endte med hyggelig klokkeprat. Da jeg la ut på Finn.no derimot var det mye pågang, og mange konkrete bud etter kort tid.

Endte opp med å selge (på Finn.no) for litt under prisen jeg annonserte klokken for her inne. Min erfaring var derfor ikke at man kan forvente skyhøye priser på Finn.no bare fordi enkelte prøver seg på drømmepriser.

Når det er sagt er det naturligvis større sjanse for å treffe på en og annen «idiot» som vil betale langt over det fornuften burde tilsi på en markedsplass som er såpass stor som Finn.no.
 
Veldig ulikt fra annonse til annonse. Spør gjerne her om aktuell modell.
Årstall, norsk, kompletthet, etc kan gi store utslag i pris, men det kan vi jo også diskutere:)

Explorer. Virker som de legges ut for 70-75 ish for mk1 (med og uten service) og 80+ for mk2 norsk/mva. Mye over nypris, men sånn er det jo nå.
 
Explorer. Virker som de legges ut for 70-75 ish for mk1 (med og uten service) og 80+ for mk2 norsk/mva. Mye over nypris, men sånn er det jo nå.
Solgte en mk2 norsk komplett for 75 i juli. Sajko rask handel. Så 75-80 utifra kjøpers eller selgers hastverk:)
 
  • Liker
Reaksjoner: AamundSH
Er det date eller nodate som er den mest populære Rolexen? Selv digger jeg uten dato, men det er en kjekk komplikasjon.
 
Forskjell på Platina-versjon og vintage :)
BOX.jpg
 
en bekjent har en explorer fra 2016 (grønn tag) som har stoppet mye og har nå levert den inn til service, forhandler sier klokken trenger service som er ok MEN sier at dette ikke går under garanti? Er dette normalt? Klokken har ingen skader men trenger kun en enkelt service, vedkommende har spurt meg om dette er korrekt mtp at den har grønn tag, jeg er usikker hva som er rett og galt.
 
en bekjent har en explorer fra 2016 (grønn tag) som har stoppet mye og har nå levert den inn til service, forhandler sier klokken trenger service som er ok MEN sier at dette ikke går under garanti? Er dette normalt? Klokken har ingen skader men trenger kun en enkelt service, vedkommende har spurt meg om dette er korrekt mtp at den har grønn tag, jeg er usikker hva som er rett og galt.
Vet ikke hva som er vanlig. En Rolex som stopper før det har gått fem år bør fikses uten krangel, IMO. Jeg gikk gratis service på en Hulk som plutselig sakket 5 min per døgn etter 3,5 år - men fikk tydelig beskjed om at det var utenfor alle rutiner og kun godt kundeforhold reddet meg. Hvis ikke norsk AD som solgte klokka hadde fikset en slik situasjon hadde jeg ikke gitt meg på tørre møkka (riktig begrepbruk?).
 
en bekjent har en explorer fra 2016 (grønn tag) som har stoppet mye *snip*

Jeg ville i det minste bedt om en redegjørelse for hvorfor det ikke skulle gå under garanti. Grønn tag er garanti i fem år, så den skal være innenfor. Unntaket i garantien fra Rolex (ett av dem, i hvert fall) er slitasje som følge av vanlig bruk, men her sikter de i hovedsak til lenke/reimer. Rolex anbefaler også ca. 10 års serviceintervall. Jeg ville presset litt mer på, med mindre det er åpenbare grunner til at dette ikke er en garantisak.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og Lynch
Vet at dette ikke er løst og fast om rolex og tudor tråden, men tilgangen på BB58 ser ut til å ha blitt bedre ref. gråmarkedet. Noen som nylig har fått et leveringsestimat hos AD?
 
Endte opp med å kjøpe en BB58 sort her inne, etter Bjerke sa det var ca 18mnd ventetid hos de. Fikk den for rundt 37’, helt ok synes jeg. Målet er en sub, men har utrolig mange andre sorte hull hvor pengene går. (Les gammelt hus, barn osv).
 
  • Liker
Reaksjoner: Zomged og Genta