Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Kom over disse på FB, ideer til en potensiell Pelagos GMT
IMG_20181020_110103.png

Var innom Diamond District NYC i helga, og spottet ikkje mindre enn 4 nye Rolex Pepsi (stål), pluss mangen andre godbiter som har lang ventetid. Rekner med at klokkene ikkje er fake, så kva er grunnen til at det finst så mangen klokker der som det er mangen års ventetid fra AD?

Var innom Diamond District NYC i helga, og spottet ikkje mindre enn 4 nye Rolex Pepsi (stål), pluss mangen andre godbiter som har lang ventetid. Rekner med at klokkene ikkje er fake, så kva er grunnen til at det finst så mangen klokker der som det er mangen års ventetid fra AD?

De kjøper klokkene med heftig påslag av de som har handlet klokken ny fra en Rolex-forhandler, for deretter å skru prisen ytterligere opp.

Trenger å få trykktestet en Datejust (og evt få skiftet pakninger) mens jeg venter på lørdag. Hvilke urmakere gjør dette? Mener å huske at Bjerke ikke gjør det på dagen lenger.

Trenger å få trykktestet en Datejust (og evt få skiftet pakninger) mens jeg venter på lørdag. Hvilke urmakere gjør dette? Mener å huske at Bjerke ikke gjør det på dagen lenger.
Gjorde det selv hos Thune i Stortingsgaten mens jeg venta 5 min, kosta ca 200,-.

• Liker
Reaksjoner: bragemann
565DAB00-05C9-4528-83C5-B6EFD983FD71.jpeg
862FE00B-7194-4018-969C-69CEA4CBB0F1.jpeg
565DAB00-05C9-4528-83C5-B6EFD983FD71.jpeg
Kjøpte en 2015 Hulk i dag - som ser relativt strøken ut. Komplett sett, stemplet hos AD - med selgers navn i cert. Har hatt Hulk før og ingenting som skurret ved overtagelse, men nå når jeg sitter kikker nærmere stiller jeg litt spørsmålstegn ved graveringen på lenken - ser på noen bilder på nettet at skriver ser litt mørkere/tydligere ut. Noen som kan gi meg ro i sjelen?

Vis vedlegg 117830 Vis vedlegg 117831 Vis vedlegg 117830 Kjøpte en 2015 Hulk i dag - som ser relativt strøken ut. Komplett sett, stemplet hos AD - med selgers navn i cert. Har hatt Hulk før og ingenting som skurret ved overtagelse, men nå når jeg sitter kikker nærmere stiller jeg litt spørsmålstegn ved graveringen på lenken - ser på noen bilder på nettet at skriver ser litt mørkere/tydligere ut. Noen som kan gi meg ro i sjelen?
Gir denne tråden mening? https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=443107

Tilsvarende er RBR-graveringen også endret de siste årene.

• Liker
Reaksjoner: Talisker