Beklager om jeg har tråkket deg litt på tærne her..
Om du faktisk har tatt vare på gullsmykker fra 80-tallet og buffalo-sko i håp om å selge med fortjeneste, håper jeg ikke du livnærer deg som finansrådgiver

(PS! Om det ikke kommer klart nok frem, så er dette skrevet med et glimt i øyet!)
I fare for at denne diskusjonen sklir helt ut, så skal jeg heller ikke si hva jeg mente om buffalo sko den gang det var populært.
Nå er dette heldigvis ikke et forum for buffalo-sko eller vintage gullsmykker, så la oss holde oss til saken..
Det er mange ting som vil medføre at dagens pris på sub vil falle i fremtiden. Økt rente er en avgjørende faktor.. Lansering av ny versjon, med tilsvarende etterspørsel som i dag og manglende økning av produksjonen vil -
slik jeg ser det - ikke ha noen nevneverdig betydning. Eksemplene jeg har vist til, peker i alle fall i den retning.
Mitt innlegg var ikke ment som et direkte angrep på deg eller ditt innlegg, men tanken om at invistorer «posisjonerer seg» basert på det jeg anser som ganske begrenset markedsinnsikt.
Min klokkeinteresse bunner verken ut i håp om gevinst ved salg, kun ren og skjær klokkeglede.. At folk faktisk velger å selge en klokke nå fordi de vil få fem til ti tusen mindre for den i fremtiden etter Basel-messen neste år, er vanskelig å forstå for meg - jeg lever i den tro at klokkemarkedet ikke er slik, men det hadde jo vært moro, da jeg tror disse «invistorene» hadde gått på en aldri så liten smell