Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Helt sant.. Sertifikatet har i så henseende ingen verdi for meg, men kjenner jeg hadde likt å fått til det "umulige", ved å finne den.

Side spørsmål: Er det mulig å finne ut hvor klokken er solgt originalt basert på serienummeret?

Nei, det tror jeg ikke. Sertifikatet er utstyrt med en 3-tallskode som indikerer hvilket land klokken ble sendt til, men dette fremkommer ikke på selve klokken, så vidt meg bekjent. Rolex har nok dessverre ikke et arkiv som sporer serienummer på samme måte som Omega, IWC, Patek, AP, GP, og kanskje noen flere.

Enkelte Rolexforhandlere har imidlertid et sporingsarkiv, bl.a. Bjerke. Så hvis klokken er solgt der, så vil det nok finnes info der om det.

Serienummer alene kan ikke gi deg annet enn en indikasjon på produksjonsår. Men her må gjerne noen korrigere meg, hvis det jeg skriver ikke er riktig :)

• Liker
Reaksjoner: JanSkrotnes
Nei, det tror jeg ikke. Sertifikatet er utstyrt med en 3-tallskode som indikerer hvilket land klokken ble sendt til, men dette fremkommer ikke på selve klokken, så vidt meg bekjent. Rolex har nok dessverre ikke et arkiv som sporer serienummer på samme måte som Omega, IWC, Patek, AP, GP, og kanskje noen flere.

Enkelte Rolexforhandlere har imidlertid et sporingsarkiv, bl.a. Bjerke. Så hvis klokken er solgt der, så vil det nok finnes info der om det.

Serienummer alene kan ikke gi deg annet enn en indikasjon på produksjonsår. Men her må gjerne noen korrigere meg, hvis det jeg skriver ikke er riktig :)

Det stemmer dette med produksjonsår, @Planview. Det finnes flere lister med slike årstall og tilhørende serienummer. Hvor klokken er solgt, finnes bare på sertifikatet. Dette er jo derfor en av de "hyggelige features" det gir å ha sertifikatet også. Jeg har ikke klart å få tak i noen forhandlere sine registre, slike som Bjerke har. De lager også en liten signatur/bumerke på klokkens bakside også. Dermed vil du lett kunne se om Bjerke var første sted klokken var.

8

Heftig
Screenshot_20180707-112425.png

• Liker
Reaksjoner: JD83
Har en gammel 16700 som jeg har lyst til å ha på jubilee. Noen som kan peke meg i retning av noen som selger aftermarket til ok pris/kvalitet og med grei passform til kasse ?

Tenker ikke å gå originalt her.

Er det bare meg eller er det en voldsom økning i annonserte Submarinere og GMT'er på finn for tiden? Har ikke giddet å følge med så nøye når prisene har blitt som de har blitt, men ser jo at det legges ut jevnt og trutt. Kommer opp i 14 stk i løpet av de to siste dagene... Er det toppen av hypen vi begynner å se? Skal begynne å følge med på hvor lenge de ligger og om de blir solgt.

Er det bare meg eller er det en voldsom økning i annonserte Submarinere og GMT'er på finn for tiden? Har ikke giddet å følge med så nøye når prisene har blitt som de har blitt, men ser jo at det legges ut jevnt og trutt. Kommer opp i 14 stk i løpet av de to siste dagene... Er det toppen av hypen vi begynner å se? Skal begynne å følge med på hvor lenge de ligger og om de blir solgt.

Det virker som det har roet seg litt nå. Har fulgt litt med på Daytona og 116520 virker tungsolgt på 120k nå om dagen.

Ikke umulig at folk allerede posisjonerer seg før Baselworld 19, at disse mod. blir mer tungsolgte når nylanseringene kommer