Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Dagens har ikke hatt service på 12 år, men går allikevel innenfor sekundet pr. døgn. Ble kjøpt NOS i 2016 og hadde da ligget i ro siden 2008 (M-serie). Ville dere da utført service eller avvente?

God spørsmål, og sikkert mange svar om dette temaet.

Det jeg ville ha gjort og som er viktig for meg er:
Levere klokken for en slags del service med hensikt om å bytte pakninger, gjerne vaske kasse og lenke og eventuelt justere gangen. Når de gjør dette så tar de verket ut og ser om det er noe spesielt negativ å bemerke seg. Hvis vedkommende er ærlig og kyndig person på det aktuelle verket så vil det kunne ses litt om hvordan det står til der inne...

Etter tolv år så er det vel rimelig tørt der inne og en ny smøring vil forhindre yderligere slitasje enn feks. et tørt verk.
Pakning bytte og trykktest er uansett å anbefale dersom det er mange år siden sist, det siste du vil er sove med dårlig samvittighet på syden ferie etter bading i kombinasjon med mye temperatur forskjeller. ;)

Skal klokken fremstå ny eller så mint som overhodet mulig, så er det bare å legge den i skuffen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19
Dagens har ikke hatt service på 12 år, men går allikevel innenfor sekundet pr. døgn. Ble kjøpt NOS i 2016 og hadde da ligget i ro siden 2008 (M-serie). Ville dere da utført service eller avvente?
Jeg kjøpte min SeaDweller i April 1999. Første og eneste service i April 2019.
Har hatt den på arma hver dag i mellom tiden og utsatt den for 100+ dykk.
 
Fant en Titleist ProV1 med Rolex-logo på golfbanen i dag. Morsom sak å spare på. Burde sikkert solgt den som invistering.... Sikkert noen som mener den er verdt voldsomt mye mer enn de 45 kronene en slik ball koster...
 
  • Haha
Reaksjoner: eidehelg
Fant en Titleist ProV1 med Rolex-logo på golfbanen i dag. Morsom sak å spare på. Burde sikkert solgt den som invistering.... Sikkert noen som mener den er verdt voldsomt mye mer enn de 45 kronene en slik ball koster...
Søren og! Jeg burde kanskje spart på Rolex-hansken jeg fikk hos AD... Vel, den gjorde nytten i noen uker i fjorårets sesong ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Nå som Rolex skal ha en sammenkomst 1. Sept. Hva tenker folk kan komme? Har sett/hørt rykter om denne. Og at de fjerne Hulk fra linjen.
C1BAA035-6FC2-4474-B234-06769467A9EF.png
 
  • Liker
Reaksjoner: SpeedmasterPepsi
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik
Jeg kjøpte min SeaDweller i April 1999. Første og eneste service i April 2019.
Har hatt den på arma hver dag i mellom tiden og utsatt den for 100+ dykk.
Ref. service i 2019: Var årsaken til service et preventivt vedlikehold eller korrektivt?
Min 2006 modell 16600 har aldri vært servet, men burde vel fått seg en spa snart. Hvor mye må en ut med for full service uten polering? Sånn ca.
 
Min 2006 modell 16600 har aldri vært servet, men burde vel fått seg en spa snart. Hvor mye må en ut med for full service uten polering? Sånn ca.

Burde nok regne med 5-6000,-
Mener det lå på ca. 5000 sist jeg hadde service på en Sub for noen år siden.