Rolexcafé – løst og fast om Rolex

det er riktignok en greie som begynte for rundt 25 år siden med Yachtmasteren bl.a.
YM 40 kjøpt ultimo 2018 ser slik ut. Altså helt ok ;)
E47063CF-76C8-4E4B-8708-69453C889372.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og johage
Noen som har innspill til hva 20 KB stempelet på en 60 - talls oysterdate betyr? Min første tanke er at det betyr 20 karat gold plated.
8688E7DA-3E78-4569-B109-08C6B8DE0B37.jpeg
 
057FEBF3-9C25-43E5-A661-CB01C3BDE783.jpeg

Alle har vi en inngang til denne hobbyen. For meg var det klasseforstanderen min med sin blå Snowflake som fikk meg til å heve blikket opp og utover Seiko og ikke minst Citizenediverene som herjet 80 tallet.

Nå er ikke jeg i markedet for noe fra BBserien men man kan ikke annet enn å ta av seg hatten over hva Tudor gang på gang klarer å stappe inn i noen skarve 30 tusen og noe kroner. Etter å ha fulgt dem gjennom gjennom årtier er det utrolig godt å se hvilken posisjon de har klart å skaffe seg. Spesielt med tanke på hvordan 90 og 2000 tallet så ut for dem. I dobbel betydning.

Denne i blått var råflott og en kan bare glede seg til den kommer i Steel. Og drømme om at vi en dag ser Pelagos i tilsvarende størrelse.
 
Vis vedlegg 202694
Alle har vi en inngang til denne hobbyen. For meg var det klasseforstanderen min med sin blå Snowflake som fikk meg til å heve blikket opp og utover Seiko og ikke minst Citizenediverene som herjet 80 tallet.

Nå er ikke jeg i markedet for noe fra BBserien men man kan ikke annet enn å ta av seg hatten over hva Tudor gang på gang klarer å stappe inn i noen skarve 30 tusen og noe kroner. Etter å ha fulgt dem gjennom gjennom årtier er det utrolig godt å se hvilken posisjon de har klart å skaffe seg. Spesielt med tanke på hvordan 90 og 2000 tallet så ut for dem. I dobbel betydning.

Denne i blått var råflott og en kan bare glede seg til den kommer i Steel. Og drømme om at vi en dag ser Pelagos i tilsvarende størrelse.
Den er da i stål (steel)...
 
Spennende, kanskje dette betyr at Rolex lurer rundt hjørnet med noe nytt å vise frem også:)
 
Denne i blått var råflott og en kan bare glede seg til den kommer i Steel. Og drømme om at vi en dag ser Pelagos i tilsvarende størrelse.

Drømmer selv om BB58 med gen 1 sin burgunderrøde bezel og gilt dial o_O Blå er flott, men traust i konkurranse med den rød.
 
Flere som synes det er litt rart at samtlige trendløker over hele kloden fikk tak i en blå BB58 samtidig i tide for lanseringen?
Merker godt man blir "solgt til", altså, selv om jeg ikke er målgruppen for denne.

Hva tenker du er rart?

Tudor har på forhånd kommunisert til sine foretrukne mediekanalene at det vil komme en lansering den 1. juli. Samtidig ble klokker gjort valgfritt tilgjengelig for testing. No strings attached, og klokkene går selvfølgelig i retur til Tudor.

"Trendløkene" er vel for øvrig i all hovedsak folk som ordinært drar til Basel og ser klokkene der :)
 
Jeg bare tenker at legitimiteten til "ventelistene" får seg en knekk. Ikke at ventelister på fordømt tudor var særlig troverdige til å begynne med, men.
 
Jeg bare tenker at legitimiteten til "ventelistene" får seg en knekk. Ikke at ventelister på fordømt tudor var særlig troverdige til å begynne med, men.

Det du beskriver er iallefall ikke en virkelighet jeg kjenner meg igjen hos ved de norske forhandlerne jeg har kjennskap til.
 
Dagens har ikke hatt service på 12 år, men går allikevel innenfor sekundet pr. døgn. Ble kjøpt NOS i 2016 og hadde da ligget i ro siden 2008 (M-serie). Ville dere da utført service eller avvente?
 
Dagens har ikke hatt service på 12 år, men går allikevel innenfor sekundet pr. døgn. Ble kjøpt NOS i 2016 og hadde da ligget i ro siden 2008 (M-serie). Ville dere da utført service eller avvente?
På et kundearrangement i Oslo i fjor sa Nicholas Hofmann hos H. Moser & Cie at han mente det ikke var noen grunn til å åpne en klokke som ikke viste tegn på feil eller unormale avvik, helt uavhengig av oppgitte serviceintervaller. Unntaket var for å sikre eventuell vanntetthet.
 
Dagens har ikke hatt service på 12 år, men går allikevel innenfor sekundet pr. døgn. Ble kjøpt NOS i 2016 og hadde da ligget i ro siden 2008 (M-serie). Ville dere da utført service eller avvente?

Så lenge den ikke viser tegn til avvik er det ingen hast med service.
På den annen side kan er service forhindre at noe utover vanlige slitedeler går i stykker, som igjen vil gi en mer kostbar reparasjon.
Hvis den skal brukes som hverdagsbeater og skal utsettes for vann ville jeg nok tatt en service.
 
Redigert: