Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Har en 116610LN fra 2014, og undrer meg mer og mer over hvor (u) nøyaktig fabrikken egentlig er ved utlevering av Rolex.
Se på på Rehaut på denne. Jeg irriterer meg grønn (ikke spør meg hvorfor....) over at kronen ikke er sentrert i midten...

Skal det være slik....? Har hatt flere opp igjennom - men dette er første jeg har lagt merke til det. Forøvrig kjøpt hos Lervik uten at det skal ha noe teknisk betydning.

Image-2.jpg
 
Har en 116610LN fra 2014, og undrer meg mer og mer over hvor (u) nøyaktig fabrikken egentlig er ved utlevering av Rolex.
Se på på Rehaut på denne. Jeg irriterer meg grønn (ikke spør meg hvorfor....) over at kronen ikke er sentrert i midten...

Skal det være slik....? Har hatt flere opp igjennom - men dette er første jeg har lagt merke til det. Forøvrig kjøpt hos Lervik uten at det skal ha noe teknisk betydning.

Vis vedlegg 96846

Dette skjer fra tid til annen.
Lever den tilbake, så retter de opp i det.:)
 
Verdens beste klokkemerke har også litt avvik i produksjonen.
Her er 3 uker gammel DJ36
7CBBADF9-E62A-4B79-818B-05ABA25042C1.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan
Kjøpte nylig en sub hos AD og spurte om tips for enkel vedlikehold av lenke etc.
Han svarte varmt vann, myk tannbørste og håndsåpe(ikke zalo). Skrubb lenke, lås, krystall og bezel. Dette skulle gi et flott resultat.
Slo meg som litt rart, så jeg spør dere om tanker og innspill:)

Håndsåpe og fingre er fint det, ville ikke brukt tannbørste eller andre børster/kluter. Detaljer på klokken som er slipt vil etterhvert bli blanke ved børstebruk over lengre tid. Snakker av egen erfaring, da min første Rolex ble børstet jevnlig på midten av 80 tallet. Fikk "strekk" dengang da jeg leverte den til første service på Bjerke. Lærte av det:(
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz
Har en 116610LN fra 2014, og undrer meg mer og mer over hvor (u) nøyaktig fabrikken egentlig er ved utlevering av Rolex.
Se på på Rehaut på denne. Jeg irriterer meg grønn (ikke spør meg hvorfor....) over at kronen ikke er sentrert i midten...

Skal det være slik....? Har hatt flere opp igjennom - men dette er første jeg har lagt merke til det. Forøvrig kjøpt hos Lervik uten at det skal ha noe teknisk betydning.

Vis vedlegg 96846

Dette var et litt større avvik enn jeg hadde regnet med fra en Rolex. Jeg er enig med andre her at dette er vel noe som kan rettes opp.

Slike avvik er jo noe som (jeg før mente) betegnet fake klokker. Nå er jo din fra en AD, så da vil jeg regne med at du besitter en unik klokke med en "original produksjonsfei".

8
 
Dette var et litt større avvik enn jeg hadde regnet med fra en Rolex. Jeg er enig med andre her at dette er vel noe som kan rettes opp.

Slike avvik er jo noe som (jeg før mente) betegnet fake klokker. Nå er jo din fra en AD, så da vil jeg regne med at du besitter en unik klokke med en "original produksjonsfei".

8

Syns nesten «alle» Rolexer er slik. Syns ikke det gjør noe. Min far leverte inn en TT Datejust og fikk pengene igjen. Jeg har ikke overskudd til slikt fokus. Ikke misforstå meg, detaljer er en del av hobbyen. Men en ny Rolex er uansett et kvalitetsur for resten av livet. IMO:)
 
  • Liker
Reaksjoner: joakim25 og Grendel
Syns nesten «alle» Rolexer er slik. Syns ikke det gjør noe. Min far leverte inn en TT Datejust og fikk pengene igjen. Jeg har ikke overskudd til slikt fokus. Ikke misforstå meg, detaljer er en del av hobbyen. Men en ny Rolex er uansett et kvalitetsur for resten av livet. IMO:)
Enig, alle de moderne rolex jeg har hatt, har hatt dårlig sentrert rehault.
 
Hei,
Har et par spørsmål angående ny Rolex 114060 <3
Jeg måtte ta av to ledd for å passe til armen min. Er det vanlig å ta av ledd på begge eller en side? For nå har jeg 4 på den ene siden, å 6 på den andre siden. Tenkte det kanskje var litt mere symmetrisk og fint om man valgte å heller ha 5 på begge sider:) Også graverte forhandler inn et lite nummer på baksiden, er det også vanlig?
Å hvor er det best å forsikre klokken?
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    83,4 KB · Visninger: 0
  • image.jpg
    image.jpg
    87 KB · Visninger: 0
Hei,
Har et par spørsmål angående ny Rolex 114060 <3
Jeg måtte ta av to ledd for å passe til armen min. Er det vanlig å ta av ledd på begge eller en side? For nå har jeg 4 på den ene siden, å 6 på den andre siden. Tenkte det kanskje var litt mere symmetrisk og fint om man valgte å heller ha 5 på begge sider:) Også graverte forhandler inn et lite nummer på baksiden, er det også vanlig?
Å hvor er det best å forsikre klokken?
Ganske vanlig at de kun tar en side. Hvis du ser på andre reimer så er som regel den ene siden lengre. Vet Bjerke graverer inn på undersiden av klokke. Mener det er en form for loggføring så de ser at den er derfra. Forsikring finnes mye foskjellig. Sjekk rundt, men ofte får du en grei pris der du har de andre forsikringene.
 
..artig...aldri lagt merke til avviket før du satte griller i hodet mitt.....

EC0C9739-11D9-4B59-8AE8-BEBCF48D0DC7.jpeg
Har en 116610LN fra 2014, og undrer meg mer og mer over hvor (u) nøyaktig fabrikken egentlig er ved utlevering av Rolex.
Se på på Rehaut på denne. Jeg irriterer meg grønn (ikke spør meg hvorfor....) over at kronen ikke er sentrert i midten...

Skal det være slik....? Har hatt flere opp igjennom - men dette er første jeg har lagt merke til det. Forøvrig kjøpt hos Lervik uten at det skal ha noe teknisk betydning.

Vis vedlegg 96846
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel

Kan det se ut som også Tudor har litt å gå på når det gjelder alignment? Eller er det utslag av en OD av OCD når jeg ser at trekantmarkør kl 12 er litt off? (Se bilde) Ser også noe malingssøl innerst på GMT-viseren.

(Bilder hentet fra videoen på YouTube)
 

Vedlegg

  • Screen Shot 2018-06-19 at 17.38.47.png
    Screen Shot 2018-06-19 at 17.38.47.png
    87,8 KB · Visninger: 0
  • Screen Shot 2018-06-19 at 17.41.43.png
    Screen Shot 2018-06-19 at 17.41.43.png
    21,8 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: PerØ og Grendel