Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Mitt inntrykk er at flere klokker blir liggende mye lenger for salg nå som det er mer usikre finansielle tider. Det samme har jeg sett i tidligere finanskriser også (jeg sier ikke at dette er en finanskrise, -enda). Det forklarer også et økende antall klokker for salg, samlet sett.

Ett eksempel er populære 126710blnr (batgirl) som først lå på finn.no. Tror den lå der til 159k, som vel er en "riktig" pris i det siste. Den lå god en stund, og ble ikke solgt. Så la selger den ut på auksjon på klokkeriet (Rolex GMT-Master II - 126710BLNR BATGIRL). Der endte den til slutt med å bli solgt for 140k.
Uflaks, eller fallende priser? Jeg tror det siste! Og fortsatt koster den jo 40% over butikkpris...
 
krig, sykdom, iskanten, en ukjent X-faktor, himmellegeme på vei mot jorda frykt, miljø, renta, atomkappløpet, Iran, Russisk forventet aggresjon mot nabostater, hvem får hånda på rattet i USA neste gang, produksjonstakt hos Rolex, prioritert distribusjon av rolex mot asia/Russland, #dennaturligesyklus, CO2/NOX, er vel med på og gjøre noe med prisene.
 
Det er i så fall bare midlertidig. Det var mange Rolex til salgs i 2008 også, men prisen gikk fort opp igjen
Absolutt. Men det kan gi noen gode kjøpsmuligheter nå i så fall.
Og kanskje begrense de kjøpene som kun er ment for spekulasjon og videresalg.
 
Hei!

Jeg vet ikke om dette spørsmålet hører hjemme her, og hvis det ikke gjør det beklager jeg det.

jeg har en Datejust 16013 med 3035 kaliber. Vil en tapestry-skive for DJ36 passe denne? Det står i annonsen at skiven er for et 3135 kaliber urverk. Det eneste problemet slik jeg ser det er i så fall at et 3135 er proporsjonalt noen millimeter i forskjell fra 3035. Da har jeg i så fall et problem:)

Svar gjerne hvis du vet dette helt sikkert.
 
Noen som vet av hvor jeg med sikkerhet kan få tak i remmer som passer DJ36 (12-serie)?
Har prøvd litt forskjellig på DJ41, og opplever at flere remmer blir for tykke pga kasseutforming og plassering av lugholes.
 
"Noe" skjer i bruktmarkedet.
Kommer jo Sub, YM, Batman, Pepsi og DJ ut på løpende bånd her nå....

Anser dette som et sunnhetstegn mtp prisnivået
 
Redigert:
Tidligere ´hyllevare´i stål som har blitt hypet opp i etterkant grunnet mindre produksjon og ventelister ramler ned igjen til butikk pris nivå og kansje under dette, eksempel dj, sub/seadweller og gmt. Stålur som aldri har vært hyllevare og vært bestillingsvare fra dag 1 vil holde seg i dagens nivå. F.eks Daytona og Skydweller.
Dette er bare min personlige og ubegrunnede spådom. Så er sikkert mange uenige med meg og håper jeg tar feil.
 
å, bare vent.
Bruktprisene vil snart rase utfor, nå som det går opp for folk at døden for ''Det private næringsliv'' er målet for globalistene.
De vil kverke middelklassen.
ufattelig at folk ikke begriper dette.