Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Rolex starter ambulerende handel ombord på MSCs nye Explora I.

The new Rolex boutique will be operated by knowledgeable and experienced hosts trained by Rolex. They will offer a curated shopping experience and be available to assist discerning travellers with their purchases while managing the allocation of watches per suite.
The store will open on board EXPLORA I on 17 July 2023, and will be available exclusively to Explora Journeys guest.

Men jomfruturen som bl.a. skulle innom Norge, er avlyst.
 
Noen som har lest artikkelen?
1690272039362.png
 
Topic er vel feil å si i denne ''lapskaus''-tråd, men jeg mener @Edzilla sin tråd om ''Klokke-pris-fallet'' mot mitt innlegg fra Wall Street Journal om et pris fall på over 30% siden mars -22

Nå det er sagt, sjekket jeg opp prisen hos Bjerke sin vakre Rolex ''Blusey'' .
-Kostet NOK 120K i 2019.
-Mai i år vurderte jeg å kjøpe en ny en: NOK 140K
-I dag NOK 174.5K

''Noe stemmer ikke'':confused:
 
Redigert:
Topic er vel feil å si i denne ''lapskaus''-tråd, men jeg mener @Edzilla sin tråd om ''Klokke-pris-fallet'' mot mitt innlegg fra Wall Street Journal om et pris fall på over 30% siden mars -22

Nå det er sagt, sjekket jeg opp prisen hos Bjerke sin vakre Rolex ''Blusey'' .
-Kostet NOK 120K i 2019.
-Mai i år vurderte jeg å kjøpe en ny en: NOK 140K
-I dag NOK 174.5K

''Noe stemmer ikke'':confused:

Det er vel kun det overprisede sekundær/bruktmarkedet som svinger. Lykke til med å vente på at Rolex & AD setter ned veiledende pris.
 
  • Trist
Reaksjoner: Mr.Erling
Topic er vel feil å si i denne ''lapskaus''-tråd, men jeg mener @Edzilla sin tråd om ''Klokke-pris-fallet'' mot mitt innlegg fra Wall Street Journal om et pris fall på over 30% siden mars -22

Nå det er sagt, sjekket jeg opp prisen hos Bjerke sin vakre Rolex ''Blusey'' .
-Kostet NOK 120K i 2019.
-Mai i år vurderte jeg å kjøpe en ny en: NOK 140K
-I dag NOK 174.5K

''Noe stemmer ikke'':confused:

Men tenk om du hadde kjøpt den pepsien din i 2018, da hadde du spart mye penger da…

 
Ikke minst hadde du hatt en Pepsi rundt armen, til stor personlig glede, i fem år..
OK, for 5 år siden var jeg allerede gretten, provosert og vrang over prisen til å kjøpe en brukt Pepsi.
Mangler ikke peng, det er selv respekt det står på.
Hvis jeg hadde kjøpt en brukt Pepsi, vill jeg blitt påminnet om hvor stor idiot jeg er hver gang jeg ser på den;).
Innsett av jeg aldri vil komme til å eie en Pepsi 16710

Kjøpte nr. 2 på ønskelista: Blusey!
Kostet hos Bjerke kr. 120k i 2019. Ventet 2 uker etter at depositum på 10k var betalt.
Solgte den i fjor for kr. 150k fordi jeg ikke vågde å bruke den. For sart og tender.
Angret veldig og nå i sommer sjekket jeg med Bjerke om en ny Blusey. Kr. 175.5k skulle de ha....
Nei takk, og der dukket den samme følelsen opp som jeg har for Pepsi prisen.
Ikke pokker om jeg betaler den prisen!

Så nå blir det heller ikke Blusey
Jeg komme neppe til noen mer noen gang til å eie Rolex pga. prispolitikken provoser meg til margen,
 
  • Haha
Reaksjoner: OBJ
OK, for 5 år siden var jeg allerede gretten, provosert og vrang over prisen til å kjøpe en brukt Pepsi.
Mangler ikke peng, det er selv respekt det står på.
Hvis jeg hadde kjøpt en brukt Pepsi, vill jeg blitt påminnet om hvor stor idiot jeg er hver gang jeg ser på den;).
Innsett av jeg aldri vil komme til å eie en Pepsi 16710

Kjøpte nr. 2 på ønskelista: Blusey!
Kostet hos Bjerke kr. 120k i 2019. Ventet 2 uker etter at depositum på 10k var betalt.
Solgte den i fjor for kr. 150k fordi jeg ikke vågde å bruke den. For sart og tender.
Angret veldig og nå i sommer sjekket jeg med Bjerke om en ny Blusey. Kr. 175.5k skulle de ha....
Nei takk, og der dukket den samme følelsen opp som jeg har for Pepsi prisen.
Ikke pokker om jeg betaler den prisen!

Så nå blir det heller ikke Blusey
Jeg komme neppe til noen mer noen gang til å eie Rolex pga. prispolitikken provoser meg til margen,
Av ren nysgjerrighet - slutter du å kjøpe mat også når ting på butikken øker i pris? Eller kobler av strømmen på vinteren når den blir dyr?

Ingenting i verden blir billigere. Tror du hadde hatt det bedre med deg selv hvis du bare aksepterer at ting koster det det gjør.

Men det er bare min ydmyke mening selvfølgelig.