Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hadde en spesiell opplevelse i sommer, da jeg syklet Rallarvegen med min par år gamle Sub (126610ln). Spesielt det siste partiet fra Finse til Flåm er til tider ulendt og det kan bli vibrasjoner/ risting for klokken. Sykkelen hadde dempegaffel foran.

Etter turen gikk klokken merkbart saktere, minus 5 til 6 sekunder pr døgn. Før dette var den som regel +- 2 sekunder. Leverte inn klokken til AD som konstaterte lav amplitude. Den er tilbake nå, reparert på garanti og fungerer fint. Men er overrasket over at den ikke tålte dette, burde den ikke tåle såpass eller er det bare meg?

Kan jo være et sammentreff eller uflaks som ikke hadde med sykkelturen å gjøre. Ellers leser man jo stadig om de tøffe testene disse klokkene utsettes for, skulle ikke tro dette var så ekstremt, eller?
 
  • Wow
Reaksjoner: Callahan
Hadde en spesiell opplevelse i sommer, da jeg syklet Rallarvegen med min par år gamle Sub (126610ln). Spesielt det siste partiet fra Finse til Flåm er til tider ulendt og det kan bli vibrasjoner/ risting for klokken. Sykkelen hadde dempegaffel foran.

Etter turen gikk klokken merkbart saktere, minus 5 til 6 sekunder pr døgn. Før dette var den som regel +- 2 sekunder. Leverte inn klokken til AD som konstaterte lav amplitude. Den er tilbake nå, reparert på garanti og fungerer fint. Men er overrasket over at den ikke tålte dette, burde den ikke tåle såpass eller er det bare meg?

Kan jo være et sammentreff eller uflaks som ikke hadde med sykkelturen å gjøre. Ellers leser man jo stadig om de tøffe testene disse klokkene utsettes for, skulle ikke tro dette var så ekstremt,

Jeg tror sammentreff/uflaks. De sier selv åpenbart at de tåler endel(golf/tennis som eksempel i FAQ)

IMG_1089.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: pald
Golf og tennis, ja. Sportene innebærer jo en del støt, men hadde vært mer interessert i om den tåler fall under klatring, evt. fall på fjelltur/sykkel. Dunk i ripa i det man velter seg ut av båten. Vedhogst. Ting reklamen antyder at klokka er ment for. Ikke utflukter en halvdvaks ekspresident som ikke vil vedkjenne seg at han har tapt valget holder på med.
 
Golf og tennis, ja. Sportene innebærer jo en del støt, men hadde vært mer interessert i om den tåler fall under klatring, evt. fall på fjelltur/sykkel. Dunk i ripa i det man velter seg ut av båten. Vedhogst. Ting reklamen antyder at klokka er ment for. Ikke utflukter en halvdvaks ekspresident som ikke vil vedkjenne seg at han har tapt valget holder på med.
Det blir jo umulig å svare på da ingen fall eller dunk er like.

På samme måte som at et menneske kan dø av å falle ned et trappetrinn, kan andre kan slippe unna et fall fra femte etasje uten en skramme.
 
Redigert:
Sånn gårdet når du dusjer med klokken.:rolleyes:
Dette har vi advart mot i alle år. :LOL:
Tenk at alle dimlingene som har spurt om man kan dusje med Sub'en skulle få rett...:eek:

Skulle ha kjøpt helgull da si, si!
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
På Klocksnack sies det at man ikke lenger får kjøpt løse ekstralenker til Rolex.
Har du en GMT Master II 126710 levert på jubilee og vil kjøpe oyster må du gi fra deg jubilee i innbytte.

Han oppgir Bergströms, Nymans og Rolex butikken i Bond Street som kilde på dette.

Noen som har hørt noe om dette i Norge?
 
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda