Rolexcafé – løst og fast om Rolex

OK, for 5 år siden var jeg allerede gretten, provosert og vrang over prisen til å kjøpe en brukt Pepsi.
Mangler ikke peng, det er selv respekt det står på.
Hvis jeg hadde kjøpt en brukt Pepsi, vill jeg blitt påminnet om hvor stor idiot jeg er hver gang jeg ser på den;).
Innsett av jeg aldri vil komme til å eie en Pepsi 16710

Kjøpte nr. 2 på ønskelista: Blusey!
Kostet hos Bjerke kr. 120k i 2019. Ventet 2 uker etter at depositum på 10k var betalt.
Solgte den i fjor for kr. 150k fordi jeg ikke vågde å bruke den. For sart og tender.
Angret veldig og nå i sommer sjekket jeg med Bjerke om en ny Blusey. Kr. 175.5k skulle de ha....
Nei takk, og der dukket den samme følelsen opp som jeg har for Pepsi prisen.
Ikke pokker om jeg betaler den prisen!

Så nå blir det heller ikke Blusey
Jeg komme neppe til noen mer noen gang til å eie Rolex pga. prispolitikken provoser meg til margen,
Jeg vil ha hytte med brygge og strandlinje her på Sørlandet og håper det dukker opp noe stort og forholdsvis nytt til +/- 3 mill.
Hvis ikke så har jeg ikke lyst.
 
Submariner TT er kanskje ikke «tender og sart», men skjønner litt hva @Mr.Erling mener. Solgte min Rolesor i sin tid fordi jeg følte den var litt for dyr og «bling» til å være bruksklokke; at jeg måtte passe litt ekstra på den. Denne type terskel endrer seg over tid og varierer sikkert veldig fra person til person;)

…… så er det heller ikke veldig fristende å kjøpe klokke til 170.000kr som for en time siden kostet 140.000kr, spesielt når vi nå begynner å snakke om at klokken nesten faller i verdi når man går ut butikkdøren.
 
Redigert:
Submariner er min prefererte klokke når fysisk arbeid, skruing, snekring, støping osv skal utføres. Er det én klokke i boksen som tåler juling så er det vel akkurat den, det er jo for f... hele poenget med en toolwatch!! I tillegg er det jo nettopp det at de er så robuste som gjør at Rolex har vært en pioneer innen bruksklokker. Dette blir blir jo bare tøv!
 
Submariner er min prefererte klokke når fysisk arbeid, skruing, snekring, støping osv skal utføres. Er det én klokke i boksen som tåler juling så er det vel akkurat den, det er jo for f... hele poenget med en toolwatch!!
Hva mener du den tåler som ikke enhver annen sportsklokke tåler? Har hatt en 5513 som jeg byttet bort og bruker nå VC Overseas, Chopard Mille Miglia og en Breitling til alt det du beskriver over..
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt og OBJ
Det er bare surr. Først kjøpt en Bluesey og solgt pga for «sart og tender», med gevinst. Deretter vonbroten fordi prisen har gått opp, som på alt annet. Var ikke så viktig at den var sart og tender likevel heller.. virker bare som sutring og klaging.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Hva mener du den tåler som ikke enhver annen sportsklokke tåler? Har hatt en 5513 som jeg byttet bort og bruker nå VC Overseas, Chopard Mille Miglia og en Breitling til alt det du beskriver over..
Jeg mener ikke den er den eneste klokken som tåler å bli brukt. Men siden det var Sub som var temaet i tråden så var det vel naturlig å bruke den som referanse. Tror de aller fleste sports/toolwatches tåler mer juling enn de fleste av oss greier å gi de ved vanlig jobb/bruk/sport.

Poenget var at jeg mener å definere en sub som sart og tender blir fullstendig latterlig.
 
Redigert:
Liker utviklingen i denne tråden! Kjøpte en 2017 norsksolgt 116613LB for to dager siden. Den er litt for harry til å brukes på land, så tanken er at den utelukkende skal brukes til dykking. Var på utkikk etter helgull, men fikk aldri surret meg til det dessverre.

Alle Rolexene jeg har brukt til dykking oppigjennom årene har naturligvis tålt både det ene og det andre. Men (i mitt tilfelle) også Omega, Panerai og Longines har taklet undervannslivet godt. Betalte forøvrig 140’ for den nevnte 116613LB, noe som sikkert er en fair pris for både kjøper og selger (dersom det skulle være interessant for noen her inne).
 
Redigert:
Bare litt pussig at du har vært medlem siden 2015, med over 600 innlegg vurderer 116613lb som dykker-ur og blir overasket over at den er "litt harry" på land...
1. 116613LB er et dykkerur.
2. Jeg ble ikke overrasket over at den er litt for harry, dette kjente jeg godt til fra før.

Harry eller ikke, det er en aldeles glimrende klokke. Brukte den forøvrig på land i helgen. På brygga i Tønsberg med Club Sandwich, overprisa halvlitere med pils og generelt skyhøy harryfaktor var klokka i sitt andre rette element. Anbefales!
 
Stakk innom Nymans Ur i Stockholm i dag og fikk prøve den ene lekkerbisken etter den andre. Og for en FANTASTISK service(y). Selvsagt ingen til salgs og for øyeblikket ingen lister. (Godt at jeg står på liste på en av dem hjemme). Blå Sub var den som fikk hjertet til å banke hardest. For ei klokke.:love:
IMG_7174.jpeg

IMG_7176.jpeg

IMG_7181.jpeg

IMG_7182.jpeg