Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Helt i orden også for min del, dette var ting som ikke vi visste eksisterte før alle blodiglene kom ( det har heller aldri vært meningen å levere det til kundene i utgangspunktet, vi snakker om transportsikring mellom fabrikk og utsalgssteder). Jeg forstår at AD'er prøver ting for å bremse fenomenet men det er utopisk å tro at dette kan forandre noe som helst. Er ikke det trist at noen i det hele tatt bryr seg om noe sånn?
 
Ny forretningside, selge bezelbeskytterne som ligger å slenger i skuffen :) ( Eventuelt bestille noen dusin fra Kina).

Syns det virker mer som slapphet/ likegyldighet overfor kundene en noe annet.
 
Ny praksis?
Noen dager før jul fikk en venn av meg telefon fra Bjerke i KJ om at GMT-master II'en hans var ankommet. Endelig skulle han få sin etterlengtede Batman. Spesielt Jubileelenken gledet han seg mye til.....
Etter tilpasning og betaling ble klokken overlevert uten bezel beskytter og uten ytre (hvit) pappeske! Dette var ny praksis for bl.a. redusere videresalg! Latterlig, IMHO!
Noen med tilsvarende erfaringer?

Vis vedlegg 175781

Kan bekrefte dette. Bjerke opplyste meg om at denne praksisen var direkte ordre fra Rolex, spesielt med tanke på kinesisk handel i Norge for videresalg i Kina.
 
Hva endrer egentlig dette? Om ingen får med slikt lenger, hva er poenget? Det vil være likt over hele fjøla.
 
  • Liker
Reaksjoner: daghoi
Ja, da er prisene klare. Det ser ut som om det er en generell oppgang på 18 prosent. Så da stemte informasjonen jeg fikk av AD rett før jul. 94,5k for Hulk og 99;8k for DJ m/ fluted og jubilee. 149,7k for TT GMT (rootbeer) som står øverst på min liste o_O (opp fra 125,5k)... Livet er herlig:rolleyes:
 
  • Wow
Reaksjoner: daghoi