Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Ha, ha - fortsatt 80,6K for en grønn Sub her.
Et lite utdrag:
D1CFA9A7-8F7A-469A-BD00-299EA1C6E444.png
 
Plutselig fremstår min 116613LB fra november som ett røverkjøp. Herlig inngang til 2020. Godt nytt år!
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Ny praksis?
Noen dager før jul fikk en venn av meg telefon fra Bjerke i KJ om at GMT-master II'en hans var ankommet. Endelig skulle han få sin etterlengtede Batman. Spesielt Jubileelenken gledet han seg mye til.....
Etter tilpasning og betaling ble klokken overlevert uten bezel beskytter og uten ytre (hvit) pappeske! Dette var ny praksis for bl.a. redusere videresalg! Latterlig, IMHO!
Noen med tilsvarende erfaringer?

Vis vedlegg 175781

Ja fikk samme beskjed når jeg kjøpte en DJ 36 i sommer hos Askeland. Der gikk alt i søpla rett foran øynene på meg
 
Greit nok at rolex ikke har justert prisene siden ˋ15 eller så, men tilgangen på klokke over disk har stupt drastisk ila denne perioden. Prisøkningen er en gavepakke til invistorer som sitter på klokker. Derimot, hadde tilgjengeligheten vært tilstede med prisøkningen tror jeg kunder heller hadde kjøpt en noe dyrere over disk, fremfor en shady utgave som har skiftet eier 3x ila siste halvåret
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Siste års kjør som du kaller det er jo ene og alene skapt av invistorer som skal bruke Rolex som en invistering og tjene mest mulig på urene. Så fordi du er lei av folk som ødelegger for andre med å ha rent økonomiske motiver bak eierskap av Rolex skal du selge, men du gjør som alle invistorer og venter på prisjusteringen for å skvise mest mulig penger ut av salget :rolleyes: Håper du legger deg under invistorenes "markedspris" da, om ikke, hypocrisy thy name is KMK9000.

Tja, spørsmålet er jo hvem som har skapt dette Rolexhysteriet. Er det de såkalte "invistorene" eller er det Rolex selv som står bak? Det er her mitt dilemma ligger. For en del år siden var det omtrent bare Daytona som var vanskelig å få tak i hos AD, og det var viden kjent at Rolex selv holdt igjen produksjonen av dem. Mitt inntrykk er at de nå kjører samme opplegget med alle de mest populære SS sportsmodellene. Ettersom Rolex ikke offentliggjør sine tall er og blir dette mine personlige spekulasjoner, men trenden sammenfaller med populæriteten til enkelte FB-grupper.

Det blir derimot spennende å se om siste dagers prisstigning medfører mindre etterspørsel og derfor bedre tilgjengelighet hos AS?
 
  • Liker
Reaksjoner: robert A
Jeg registrerer at de litt yngre folkene i mine kretser som har fått rolex-crave de siste par årene, nesten utelukkende er ute etter 6siffer-utgavene av feks sub. ..det skal være nytt, stort, synlig og dyrt. Det virker nesten som vintage-modellene havner et godt stykke bak på ønskelisten, og ikke oppfyller kravene som en fornuftig og fullgod substitutt til butikk-nytt ur. Det var da ikke sånn tidligere..eller?
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 5295
I Sveits er de jaggu heldige. KUN 5,9% i prisoppgang på Daytona og 3,5% på Hulk.
Men ikke fortell dette til invistorene da!

80809852_10162681333255632_8102608356847386624_n.jpg
81234303_10162681333200632_5040172511589826560_n.jpg