Rolexcafé – løst og fast om Rolex

qdMOS2Y.jpg


Fikset. Må være logget in på rolexforums for å få opp bildet tror jeg! :)

Oi, det visste jeg ikke! Takk :)
 
Ja hva synes vi om dette? Prohunter har vært debattert før. Jeg er først og fremst nyfiken på hvor mye deng disse coatingene tåler. Men pen modell dette synes jeg. Ja de kunne spart seg for T`en og Prohunter-logoen men ellers meget pent.
21_The%20Pro-Hunter%20Military%20Submariner.png


Hmm hvor mye modder de? Skiven er den bare malt eller har de laget den selv? Det går da ikke ?..

Fikk prøve en Pro Hunter Daytona på Santorini, var innom hos en Rolex AD hvor eieren av butikken hadde en slik på seg. Spurte om jeg kunne ta et bilde av den, hvorpå han sa at jeg kunne ta et bilde av den på mitt eget håndledd.

Jeg spurte han hvordan coatingen var, og han viste meg slitasjemerker på kantene av låsen hvor metallet hadde begynt å skinne gjennom. Han sa også at den skulle sendes tilbake for å coates opp igjen hos pro hunter "free of charge" uken etter jeg fikk prøve den.
 
Redigert:
Prøvde denne på hånden hos Ad på Lørdag......og den var bare helt topp. Nydelige farger,samt den lå meget godt på hånden. Eneste minus er og blir den noe pinglete lenken,samt datolupen. Hva syns dere om denne ? var nære på et kjøp,men måtte i tenkeboxen en tur.........

Rolex116710BLNR_zps5e8c712f.jpg
[/URL][/IMG]
 
Prøvde denne på hånden hos Ad på Lørdag......og den var bare helt topp. Nydelige farger,samt den lå meget godt på hånden. Eneste minus er og blir den noe pinglete lenken,samt datolupen. Hva syns dere om denne ? var nære på et kjøp,men måtte i tenkeboxen en tur.........

Rolex116710BLNR_zps5e8c712f.jpg
[/URL][/IMG]

Kjør på :)
 
Henger meg på denne ;) @Timebandit, om du trenger det kan jeg sikkert få til å poste litt fler inspirasjonsbilder senere idag.

Forresten. Hva er det ved lenken du syns gjør den for pinglete? Dimensjonene eller noe annet? :)

Hadde min Omega PO Chrono Cal 9300 på nesten 250g med sin sedvanlige kraftige lenke på hånden,derfor virket Rolex sin lenke noe pinglete......Må sortere bort lenke-problematikken,samt svelge den største kamelen som er datolupen.
Vi får se:)
 
Redigert av en moderator:
Hadde min Omega PO Chrono Cal 9300 på nesten 250g med sin sedvanlige kraftige lenke på hånden,derfor virket Rolex sin lenke noe pinglete......Må sortere bort lenke-problematikken,samt svelge den største kamelen som er datolupen.
Vi får se:)

Kjør på, skulle du angre deg er jeg klar på ts ;)
 
..........Prisen er ca 58,200,har fått ca 5K i rabatt på mine to siste kjøp hos AD Lian,da klokker til ca 50K og Omega. Er det `vanlig`med 5K i rabatt på Rolex også ?
 
Hadde min Omega PO Chrono Cal 9300 på nesten 250g med sin sedvanlige kraftige lenke på hånden,derfor virket Rolex sin lenke noe pinglete......Må sortere bort lenke-problematikken,samt svelge den største kamelen som er datolupen.
Vi får se:)

Hehe, ja direkte sammenliknet med den er den jo pinglete. Syns forøvrig byggekvaliteten på nye Rolex-lenker er meget bra.

..........Prisen er ca 58,200,har fått ca 5K i rabatt på mine to siste kjøp hos AD Lian,da klokker til ca 50K og Omega. Er det `vanlig`med 5K i rabatt på Rolex også ?

Vet ikke hvordan Lian er mtp. rabatter og Rolex, men det virker som det er litt ulikt hva de forskjellige forhandlerne i Norge gjør. Noen er helt strikte på at de kun selger til veilendende priser, mens andre gir noe rabatt :)
 
De gangene jeg har prøvd å handle med Lian har pris havnet nesten over veiledende... Det forteller kanskje mer om mine prute-evner, men jeg har i fall foreslått at wikipedia inkluderer Lian i beskrivelse av firkanten. Min vote går til Jørgensen eller Lervik, men sjekk rundt!
Lykka til ;)
 
@Timebandit
Snakk med søstera til Espen hos Saastad i Porsgrunn. Hun heter Cathrine og du hilser fra Minuteman i Valdres og sier at hvis du ikke får en bra pris vil Minuteman bytter leverandør. Vær klar på at du kan ta prisen over telefon. Smarte forhandlere gir ikke gode (edit: sine beste) priser via e-mail.
 
Redigert av en moderator:
Tudor Black Bay

Hei! ser Tudor Black Bay har blitt nevn her. Har i lengre tid siklet på en slik, er det noen her som vet prisen på den med lenke og eventuelt om det er noe ventetid på disse hos eks Bjerke?: )
 
Hei! ser Tudor Black Bay har blitt nevn her. Har i lengre tid siklet på en slik, er det noen her som vet prisen på den med lenke og eventuelt om det er noe ventetid på disse hos eks Bjerke?: )

Bjerke nærmest slottet i Oslo hadde minst en inne i går hvertfall. Mener de sa rundt 23000kr for et eksemplar inkl lenke og nato.
 
I beg to differ. Er rimelig sikker på at han sa 23-24k for versjonen med lenke. Grunnen til det er fordi jeg også stakk innom Alf Lie som også har den på lenke og han sa det samme.
 
Hmm... Merkelig. Mener bestemt at det sto 27ettellerannet, men jeg kan godt ta feil.

På den andre siden; Drømmeklokka ble plutselig billigere en jeg først trodde! :)