Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Beckham er kjent for sin store samling av vintage Rolex. Tror egentlig hele den siden er full av bull;)

Hadde Beckham (eller JB) kjøpt ekte vare så hadde de kanskje ikke hatt så mye penger å sløse bort på dill! Og da hadde ikke alle ukebladene hatt så mye å skrive om.... Så hadde bladene fått mindre salg, forlagene måttet si opp journalister og så hadde hele elendigheten kommet... Derfor er det nok en fordel for deres populæritet at enkle skjeler kan se at de handler mye dill & glitter. 8-P

:cool:
 
Vil dette med (manglende?) vanntetthet være en problematikk på en gammel Sub, om pakninger og service er på stell? Og selve verket, tåler feks et 30år gammelt Subverk fortsatt et kakk?

Edit; Ikke tenk evt gjensalgsverdi når dere svarer på dette spørsmålet. Om jeg noensinne hadde kjøpt en 77model Sub så hadde det ikke vært for å selge den igjen.

@Chronodiver Tror ikke det vil være noe problem i å bruke en 30 år gammel submariner som daglig beater, men det er klart de nye subene er designet bedre og mer robust. Denne tråden på TRF er ganske interessant å lese igjennom: Why I No Longer Take my Plexiglass Subs Diving. Ser ut som en av designsvakhetene med de gamle plexiglass submarinerne er at vann slipper til mellom glasset om metall-ringen som holder det på plass, og som du ser kan dette lede til rust etter kontakt med saltvann. Om man bare skylder klokken godt og lenge i ferskvann etter badet så unngår man det nok greit, men dette er jo ikke alltid like lett om man for eksempel er på stranden, brygga eller en båt og bare har med drikkevann man ikke vil sløse (eller en lignende situasjon hvor ferskvann ikke er lett tilgjengelig).

Tenkte dette kunne være noe å ha i bakhodet om du tenker å kjøpe en og bruke den som en "ta den på og glem bekymringene" type klokke. :)
 
Redigert av en moderator:
The Luxury around Vintage Rolex in Italia, thanks my GREAT friends!!.. | Rolex Passion Report

Mye spennende å se på :D Som alltid, fra RPR. Egentlig likte jeg kanskje Pateken best :eek:

RPR_IMG_6735.jpg

Oi oi! Takk som avdekker min holy grail for meg, Big Black Chronograph! For en klokke, har forsøkt å finne mer om denne via google, men uten hell.. Noen som sitter inne med informasjon? ;)
 
Oi oi! Takk som avdekker min holy grail for meg, Big Black Chronograph! For en klokke, har forsøkt å finne mer om denne via google, men uten hell.. Noen som sitter inne med informasjon? ;)

Nei, den er ganske så ukjent for meg egentlig. Del gjerne om du finner mer :)
 
Så ille var den jo ikke. Selv om jeg hadde beholdt den original hvis det hadde vært min må jeg innrømme at den ble ganske fet på riktig NATO.

At ikke alle kjører mainstream er egentlig en god sak..
 
Har sett Sub på jubilee tidligere, men tror dette er første bildet jeg har sett av en expii på jubilee.. Jeg synes det fungerte bra :)

explorer22.jpg
 
Relum

Er det noen som vet om det er mulig å få fjernet gammel lum å få relum på vintage rolex/tudor i Norge?
Har en klokke med en dårlig relum jobb som jeg gjerne skulle fått ordnet.
 
Er det noen som vet om det er mulig å få fjernet gammel lum å få relum på vintage rolex/tudor i Norge?
Har en klokke med en dårlig relum jobb som jeg gjerne skulle fått ordnet.

Sikkert mulig å gjøre, men du kan være uheldig og ende opp med et ikke så fint resultat. Det beste er vel å bytte skive og visere eller å la den være original. (Jeg hadde valgt det siste) :)
 
Sikkert mulig å gjøre, men du kan være uheldig og ende opp med et ikke så fint resultat. Det beste er vel å bytte skive og visere eller å la den være original. (Jeg hadde valgt det siste) :)

Om man hadde fått tak på helt like NOS skiver så hadde det selvfølgelig ikke vært noe problem å bytte skive å visere, blir hakke verre når ny skive ikke er å oppdrive lengere..skal du bytte skive på en 5513 i dag, så får man ny skive med luminova ikke med tiritium.
 
Redigert:
Om man hadde fått tak på helt like NOS skiver så hadde det selvfølgelig ikke vært noe problem å bytte skive å visere, blir hakke verre når ny skive ikke er å oppdrive lengere..skal du bytte skive på en 5513 i dag, så får man ny skive med luminova ikke med tiritium.

Som sagt, jeg hadde latt den være orginal! Det er det beste IMO.

Men hvis du er opptatt i at det skal være tritum skive på klokken hvorfor vil du re-lume den da? Blir jo like "ille" med luminovia skive.

Har du bilde?
 
Fordi klokken hans allerede har blitt utsatt for en dårlig relume jobb. Jeg hadde sendt en pm til rsvei, om noen i Norge kan fikse den, vet nok trolig han hvem. Lykke til.

Edit: Urmaker Heier kan du også sende en henvendelse til. Han er dyktig på vintage Rolex.
 
Redigert:
Var på Bjerke på Paleét i Karl Johansgate i dag, og kikket på Tudor Pelagos og Tudor Black Bay. Og jeg må si at begge to fungerte utrolig godt utseendemessig! Veldig bra, Tudor!:cool: