Rolexcafé – løst og fast om Rolex

DSC_0218_zps22e34ee4.jpg

Stjelt fra @Jon Ali sin unboxing.. Dette uret driver stadig å ødelegger nattesøvn og andre fremtidsplaner for meg.
Less is more...
 
Redigert av en moderator:
jeg fikk av en kyndig kollega høre at Rolex hadde valgt bort kulelager som følge av vedlikeholdskostnader. Glidelager er mye enklere å vedlikeholde, og dermed greier i lengden. En demontering av kulelager er kronglete og kan lett gå galt...

Så kanskje det er svaret...

:cool:

Dette svaret fikk jeg av Google:

https://www.rolexforums.com/showthread.php?p=4222788

""The 3136 features a Parachrom hairspring and high performance Paraflex shock absorbers developed by Rolex, offering greater resistance to shocks and to extreme conditions. Its architecture, in common with all Oyster watch movements, makes it singularly reliable."
 
Var innom Bjerke nederst (øverst?) i Carl Johan i stad. Var nesten så jeg kjøpte med meg en Black Bay hjem. Eneste grunnen til at jeg ikke gjorde det var et de kun hadde på lenke :p
 
Redigert av en moderator:
Var innom Bjerke nederst (øverst?) i Carl Johan i stad. Var nesten så jeg kjøpte med meg en Black Bay hjem. Eneste grunnen til at jeg ikke gjorde det var et de kun hadde på lenke :p

Du MÅ ha den med lenke. Lenken er utrolig flott og oser av kvalitet lang vei. Skinnremmen koster ikke all verden i forhold - om det er akkurat den du er ute etter. Dessuten finnes det drøssevis av andre flotte skinnremmer å få kjøpt.

Hadde jeg hatt rede penger på fredag hadde den nå vært min. Løp og kjøp!
 
Har du en slik en @Minuteman? Er det like lekker i sola som bildene tilsier?
Har sendt mail til selger, men fått "laber" tilbakemelding. Får sende en mail til lervik istedet, så får vi se :)
 
Redigert av en moderator:
Har du en slik en @Minuteman? Er det like lekker i sola som bildene tilsier?
Har sendt mail til selger, men fått "laber" tilbakemelding. Får sende en mail til lervik istedet, så får vi se :)

Jeg poster til den store gullmedalje her nå, men det får stå sin prøve ...

Om den er like lekker som på bildene? Tja, jeg vil vel si at den er mye lekrere i virkeligheten.

 
Redigert av en moderator:
Ahhh, kjempelekker! Fortsett med heltepostinga, forventer en skikkelig unbox på 5xWIS! I´ll be watching:)
 
Du MÅ ha den med lenke. Lenken er utrolig flott og oser av kvalitet lang vei. Skinnremmen koster ikke all verden i forhold - om det er akkurat den du er ute etter. Dessuten finnes det drøssevis av andre flotte skinnremmer å få kjøpt.

Hadde jeg hatt rede penger på fredag hadde den nå vært min. Løp og kjøp!

Du mener det? Ja, tja. Drar på ferie i morgen så må vente til jeg kommer hjem igjen uansett. Min vordene fru hadde nok ikke blitt så happy :p
 
Har tenkt i det siste om å få børstet midtleddene og oversiden av lugsene på daytonaen, go or no?

Og noen som vet hvor mye materiale må man fjerne for å eventuelt få det polert opp igjen til original stand fra børstet finish?

@flyback du har vel børstet daytona? Fornøyd?
 
Redigert av en moderator:
Jeg poster til den store gullmedalje her nå, men det får stå sin prøve ...

Om den er like lekker som på bildene? Tja, jeg vil vel si at den er mye lekrere i virkeligheten.
Dette er en klokke jeg bare må prøve in real life!
 
Har tenkt i det siste om å få børstet midtleddene og oversiden av lugsene på daytonaen, go or no?

Og noen som vet hvor mye materiale må man fjerne for å eventuelt få det polert opp igjen til original stand fra børstet finish?

@flyback du har vel børstet daytona? Fornøyd?

@olem Jeg har en 16520 som kommer med "børstet lugs," men jeg har kjøpt til en nyere lenke som jeg har valgt å børste opp midtleddene på. Veldig fornøyd :D


 
Redigert av en moderator:
Jeg har tafset på flybacks daytona og med børstet lenke er den helt rå! Jeg stemmer for børst.... (Hørte jeg fredagsbørst?)




@olem Jeg har en 16520 som kommer med "børstet lugs," men jeg har kjøpt til en nyere lenke som jeg har valgt å børste opp midtleddene på. Veldig fornøyd :D


 
Redigert av en moderator:
Har tenkt i det siste om å få børstet midtleddene og oversiden av lugsene på daytonaen, go or no?

Og noen som vet hvor mye materiale må man fjerne for å eventuelt få det polert opp igjen til original stand fra børstet finish?

@flyback du har vel børstet daytona? Fornøyd?

Prøv deg fram med ett pussepapir med ekstrem lav grovhet. Da skal det ikke være mye som skal til å få den blank igjen :) Liker du det så går du for ett litt grovere. Just my two cents :)
 
Redigert av en moderator:
Synes den ser helt rå ut i børstet finish:cool: Men jeg er usikker på om jeg ville børstet den selv, hmmm, tanken var å sende den til Lervik el. Har ikke helt bestemt meg hva jeg skal gjøre.
 
Akkurat i det ferien begynner leverer Amazon sommerlektyren. Så får vi se om det var særlig smart å kjøpe slike bøker samtidig som skatte- og feriepenger kommer inn på konto...

IMAG1376_zpsbae2bed1.jpg