Rolex ufrivillig polert på service

Vedlegg

  • A9AE538B-AA26-4219-B3CD-F2EEB498A6AA.jpeg
    A9AE538B-AA26-4219-B3CD-F2EEB498A6AA.jpeg
    94,2 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Her vil jeg gå så langt som å si at verdien på Sub´en din er betydelig redusert. Hadde ikke betalt 30k en gang for en Sub som er så herpet :( Tydelig forskjell mellom lugsene... ser helt løk ut! Lurer på hva som svirrer i knotten på vedkommende som har filt ned kassen? :confused: Her mener jeg Bjerke bør gi deg kraftig kompensasjon - i mitt hode har de som har utført nedfilingen ødelagt klokken din!
 
…... Den blir som en 55 år gammel kvinne som bruker botox og kirurgi for å se ut som en tyveåring.
....

Jeg bare ser for meg pasienten som legger seg på operasjonsbordet for en enkel liten operasjon etter armbrudd og våkner opp med nytt ansikt....

Legen: Jeg syntes det ble fint med litt tykkere lepper og høyere kinnben. Vi tok også å strammet opp brystene og hoftene. Her gir vi service for alle pengene. Bare betal når du går.

8
 

Beklager at jeg betvilte påstanden din @RSubmariner. Dette er bare helt spinnvilt. Hvordan i alle dager har først Bjerke, deretter Rolex og til slutt Bjerke igjen klart å rote det til så til de grader? Skulle tro at kvalitetskontrollene i disse tre leddene skulle være nok til å unngå dette.

Jeg er enig med @eidehelg i at klokken din rett og slett er ødelagt. Ved et eventuelt salg kan det hende du må gi et femsifret beløp i avslag for å få den solgt eller rett og slett må få den polert på nytt først. Blir det ikke opplyst om denne kosmetiske feilen før salget blir det i hvert fall en tvist mellom deg og kjøper når feilen er så åpenbar.

Dette er en meget stygg sak for Bjerke og de vil nok rydde opp. Du får helt sikkert tilbud om at de retter på feilen ved å polere ned resten av kassen "gratis". Da får du i hvert fall to poleringer for prisen av én :p.
Et alternativ kan kanskje være at du ber de polere den opp sånn at den er salgbar og at du ber om å bli skrevet opp øverst på ventelisten på ny sub. Da kan du selge denne når den kommer tilbake og får kjøpt deg en ny for pengene.
 
Redigert:
En rimelig kompensasjon, uten å mene å hyle eller slik, men bare for å være saklig, så mener jeg at Bjerke bør tilby @RSubmariner et fult kassebytte. Det å slipe ned ytterligere for at alt skal bli likt er ikke holdbart. Skaden er skjedd. Det var helt sikkert et uhell, først at det ble polering og deretter at arbeidet ble utført dårlig.

Et kassebytte vil i seg selv "ødelegge" klokkens historie med matching numbers, MEN den vil få en riktig dimensjonert kasse. Når skaden er opprettet med en ny innbyttekasse, så bør kunden få en fin rem som "tort og svie".

Dette ville være en saklig og riktig løsning, slik jeg ser det.
Da vil også Bjerke kunne gå ut av dette med løftet hode, og stadfestet et rykte om å rydde opp for kunden på best mulig måte.

Dette vil jeg anse som en konstruktiv og saklig løsning som vil bli til beste for begge parter.

8
 
Presterte ikke Bjerke å levere tilbake en klokke med feil lenke, eller noe i den gaten for noen år tilbake?o_O
 
Synes egentlig @UJU sitt forslag er det beste. Finner det ikke usaklig på noen måte. Selv hadde jeg gitt bæng i en reim som jeg neppe hadde kjøpt uansett og Bjerke mest sannsynlig har en innkjøps pris på godt under tusenlappen på. Uten ny klokke vil trådstarter uansett komme dårlig ut av noe han ikke har noe skyld i.
Men tilbud om å polere kassen på nytt eller få et kassebytte er nok det mest sannsynlige tilbudet fra Bjerke. Så kanskje de "krydrer" tilbudet med ei reim eller en rabatt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Grendel

Null stress...om noen år er du den heldige eier av den ettersøkte Rolex Klumpfot! :p:D

Men spøk til side, jeg hadde gått fullstendig Gordon Ramsay * Atle Antonsen på de...!
Ikke at det hadde hjelpt, men det hadde føltes godt!

Håper virkelig du får tilbud om kassebytte, ev. førsteplass på venteliste til ny sub; og innbytte mot den du har nå.

Ellers hadde jeg gått juridisk til verks..mange gode klageinstanser en forbruker kan benytte før en går til skrittet og engasjerer advokat...

Tvi tvi! Hold oss gjerne oppdatert på hele prosessen og dialogen om du er komfortabel med det.

Ref Bjerketråden, så er det jo en lakmustest for å se om alt det negative i den holder vann, eller om Bjerke er ryddige og fikser opp i dette.
 
Redigert:

Dette er noe av det drøyeste jeg har sett. Symmetrien er jo helt ødelagt. Og en slik skjending skal de ha 8000kr for?

Jeg ville krevd en ny klokke, eller i det minste en helt ny kasse. Å pusse ned de tre andre lugsene bør ihvertfall være helt utelukket. Det gjør bare vondt verre.

At du kommer først på ventelisten og får en ny Submariner er helt klart den beste løsningen, da en ny kasse vil som @Grendel påpeker ødelegge helheten og matchende serienummer. Dette har faktisk en betydning som påvirker verdien, og det er ikke rimelig at du skal miste denne fordelen som følge av deres rot.

Og de 8000 burde du fått tilbakebetalt med en personlig beklagelse fra butikken. At de i det hele tatt har steinene til å gi deg denne regningen etter en så grov feil er gjort, er rett og slett ekstremt frekt.

Nå får kundeservicen til Bjerke en real test. Kjekt om du holder oss oppdatert.
 
Redigert:
Nå ble jeg virkelig bekymret :confused:o_O
Hadde vært en ting om det var en uruttis kar på en lokal AD som hadde gjort dette, men har langt større forventninger til finish når den sendes hjem til leverandøren.
#skandale :mad:
 
Det med ulik tykkelse på lugs, høyre side kontra venstre side, har vært og er vel enda på de fleste Rolex modellen, vært litt ulikt - bevisst. Dette har med klokkens visuelle balanse og symmetri å gjøre. Men i dette tilfelle, ut fra bildet iallefall, ser ikke korrekt ut!
 

AUCH!
-det burde selvsagt ikke være akseptabelt fra din side mener jeg! Håper at dette løses på noen måte for deg, viktig å sette seg i motverge i en slik situasjoner og oppklare med kompensasjon. “Skaden har skjedd”


Da var jeg hva som kan vente meg om noen år.. :eek::eek:
0D3BCC47-0421-4091-81D7-0B3F5425E0DB.jpeg
564723F4-C438-4B60-86E2-9AEE8F7F8D39.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg hadde nektet å betale eller ta klokken tilbake.
Da må de finne en løsning jeg kan bli fornøyd med eller blir det full krangel.
Når man betaler og drar hjem med klokken, betyr det at man er nok "fornøyd" og det blir vanskeligere å krangle etterhvert.

"Ble sendt til Sveits pga stor pågang hos servicesenter i Norge."
Jeg mener at hvis du forventer at klokken din skal få service hos Bjerke Norge og at de vil sende den ut i Sveits, må du få beskjed om det.
Jeg vil ikke ha klokken min sendt i utland uten min samtykke.