Rolex ufrivillig polert på service

Her må Bjerke rydde opp for her har de rotet fælt. Du kan umulig ha betalt for kun en standard service. Nå kjenner ikke jeg de nøyaktige serviceprisene, men med utgangspunkt i det JonasV betalte så er ikke 8000 utenkelig for en full service inkl polering. God service har hadde vært å gi deg en solid rabatt på en standard service. De har tross alt "ødelagt" en klokke til over 70k.

8000 for service er ikke utenkelig nei, men i din situasjon blir det som sagt mange ganger allerede litt rart at de forventer full betaling.

Så vidt meg bekjent betaler man ikke noe standard pris på service, men for "parts & labour" i betydningen at jo flere deler som byttes, jo dyrere er det. Hvert tannhjul og pakning har jo sin egen pris.
Derfor kan man ikke forvente at alle servicer av en Sub med 3135 skal koste det samme.
Kan også hende at service på ur sendt til Sveits også er dyrere. Bjerke må jo selv legge ut for forsikring og sending antagelig.

Jeg ville bedt de om å brytte ned kostnaden for å se hva du betaler for. Deretter bedt de om en form for tilgodelapp med rabatt på neste service for tort & svie.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Eneste problemet med "tilgodelapp/rabatt på neste service" vil være tiden til dette skjer.
Jeg hadde service på min 16613 hos Briljant Watches (Rolex Johnny). Det var i 2010!

Jeg kan jo legge til at jeg ba om at klokken ikke skulle poleres. Da fikk jeg som svar; "Å nei, nei. Det gjør vi aldri, med mindre du ber om det".

8

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Helt håpløst. Når kunden gir beskjed om at det ikke ønskes polering, så skal dette skrives ned med flere streker under og rød sirkel rundt. Dette er like alvorlig som bytte av patinerte visere og lignende. Altså, man rører dem ikke uten en tydelig avtale med kunden, og om urmakeren har den minste tvil, så skal kunden ringes opp før klokken tas til vinkelsliperen.

Hvor mange historier må vi lese om klokker som har blitt maltraktert av urmakere som tror det utelukkende er positivt å polere bort bruksmerker eller bytte ut patinerte deler? Nei, klokken blir ikke ny igjen. Den blir aldri ny igjen. Den blir som en 55 år gammel kvinne som bruker botox og kirurgi for å se ut som en tyveåring.

2:50:

Til trådstarter: Jeg føler med deg. Forhåpentligvis er ikke kasseformen forandret noe særlig. Men å betale 8000kr for dette her høres ut som en ondskapsfull vits. Jeg anbefaler at du bruker en pålitelig urmaker som feks. Thomas Gulbrandsen neste gang. Det er billigere, og du slipper å risikere å få klokken tilbake i en tilstand som ikke var avtalt på forhånd.

Redigert:
Helt håpløst. Når kunden gir beskjed om at det ikke ønskes polering, så skal dette skrives ned med flere streker under og rød sirkel rundt. Dette er like alvorlig som bytte av patinerte visere og lignende. Altså, man rører dem ikke uten en tydelig avtale med kunden, og om urmakeren har den minste tvil, så skal kunden ringes opp før klokken tas til vinkelsliperen.

Hvor mange historier må vi lese om klokker som har blitt maltraktert av urmakere som tror det utelukkende er positivt å polere bort bruksmerker eller bytte ut patinerte deler? Nei, klokken blir ikke ny igjen. Den blir aldri ny igjen. Den blir som en 55 år gammel kvinne som bruker botox og kirurgi for å se ut som en tyveåring.

2:50:

Til trådstarter: Jeg føler med deg. Forhåpentligvis er ikke kasseformen forandret noe særlig. Men å betale 8000kr for dette her høres ut som en ondskapsfull vits. Jeg anbefaler at du bruker en pålitelig urmaker som feks. Thomas Gulbrandsen neste gang. Det er billigere, og du slipper å risikere å få klokken tilbake i en tilstand som ikke var avtalt på forhånd.

De hadde det skriftelig på lapp at den IKKE skulle poleres. Det så de også i etterkant.
Pga en liten skade/sår på høyre lugs ble denne også fjernet og lugsen ble justert. Nå er denne 0,5 mm tynnere enn på andre siden...

Vedlegg

• A9AE538B-AA26-4219-B3CD-F2EEB498A6AA.jpeg
    A9AE538B-AA26-4219-B3CD-F2EEB498A6AA.jpeg
    94,2 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Her vil jeg gå så langt som å si at verdien på Sub´en din er betydelig redusert. Hadde ikke betalt 30k en gang for en Sub som er så herpet :( Tydelig forskjell mellom lugsene... ser helt løk ut! Lurer på hva som svirrer i knotten på vedkommende som har filt ned kassen? :confused: Her mener jeg Bjerke bør gi deg kraftig kompensasjon - i mitt hode har de som har utført nedfilingen ødelagt klokken din!

…... Den blir som en 55 år gammel kvinne som bruker botox og kirurgi for å se ut som en tyveåring.
....

Jeg bare ser for meg pasienten som legger seg på operasjonsbordet for en enkel liten operasjon etter armbrudd og våkner opp med nytt ansikt....

Legen: Jeg syntes det ble fint med litt tykkere lepper og høyere kinnben. Vi tok også å strammet opp brystene og hoftene. Her gir vi service for alle pengene. Bare betal når du går.

8

Beklager at jeg betvilte påstanden din @RSubmariner. Dette er bare helt spinnvilt. Hvordan i alle dager har først Bjerke, deretter Rolex og til slutt Bjerke igjen klart å rote det til så til de grader? Skulle tro at kvalitetskontrollene i disse tre leddene skulle være nok til å unngå dette.

Jeg er enig med @eidehelg i at klokken din rett og slett er ødelagt. Ved et eventuelt salg kan det hende du må gi et femsifret beløp i avslag for å få den solgt eller rett og slett må få den polert på nytt først. Blir det ikke opplyst om denne kosmetiske feilen før salget blir det i hvert fall en tvist mellom deg og kjøper når feilen er så åpenbar.

Dette er en meget stygg sak for Bjerke og de vil nok rydde opp. Du får helt sikkert tilbud om at de retter på feilen ved å polere ned resten av kassen "gratis". Da får du i hvert fall to poleringer for prisen av én :p.
Et alternativ kan kanskje være at du ber de polere den opp sånn at den er salgbar og at du ber om å bli skrevet opp øverst på ventelisten på ny sub. Da kan du selge denne når den kommer tilbake og får kjøpt deg en ny for pengene.

Redigert:
En rimelig kompensasjon, uten å mene å hyle eller slik, men bare for å være saklig, så mener jeg at Bjerke bør tilby @RSubmariner et fult kassebytte. Det å slipe ned ytterligere for at alt skal bli likt er ikke holdbart. Skaden er skjedd. Det var helt sikkert et uhell, først at det ble polering og deretter at arbeidet ble utført dårlig.

Et kassebytte vil i seg selv "ødelegge" klokkens historie med matching numbers, MEN den vil få en riktig dimensjonert kasse. Når skaden er opprettet med en ny innbyttekasse, så bør kunden få en fin rem som "tort og svie".

Dette ville være en saklig og riktig løsning, slik jeg ser det.
Da vil også Bjerke kunne gå ut av dette med løftet hode, og stadfestet et rykte om å rydde opp for kunden på best mulig måte.

Dette vil jeg anse som en konstruktiv og saklig løsning som vil bli til beste for begge parter.

8

Presterte ikke Bjerke å levere tilbake en klokke med feil lenke, eller noe i den gaten for noen år tilbake?o_O

Synes egentlig @UJU sitt forslag er det beste. Finner det ikke usaklig på noen måte. Selv hadde jeg gitt bæng i en reim som jeg neppe hadde kjøpt uansett og Bjerke mest sannsynlig har en innkjøps pris på godt under tusenlappen på. Uten ny klokke vil trådstarter uansett komme dårlig ut av noe han ikke har noe skyld i.
Men tilbud om å polere kassen på nytt eller få et kassebytte er nok det mest sannsynlige tilbudet fra Bjerke. Så kanskje de "krydrer" tilbudet med ei reim eller en rabatt.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Grendel