Rolex ufrivillig polert på service

Medlem
20. okt. 2016
Innlegg
8
Sted
Sunnmøre
Leverte inn min Sub på service hos Bjerke for ca 6 uker siden. Ba om at mitt ur IKKE skulle poléres. Fikk igjen min Sub i dag etter service i Swiss nypolért :(
De sa det var flere ur de hadde fått tilbake fra utlandet polért selv om de var spesifisert uten poléring. 8k for service takk...
Noen som har samme erfaring?
Godt det ikke var feks et arvet ur fra 70-80 tallet...
 
Dette er ikke bra og du må dra tilbake og få ordnet opp i dette, dvs. tilbakebetalt penger. Håpløs kundebehandling og noen må ha gjort en stygg feil enten hos Bjerke eller hos Rolex. Dette skal ikke skje og her har det vært en glipp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Koster det virkelig 8000 for service på en standard Submariner? Det må da være med polering? Har aldri hatt service på en slik, så jeg vet ikke hva jeg snakker om, syntes bare det hørtes mye ut for et veldig standard urverk.

Uansett, jeg hadde her forlangt en betydelig rabatt. Dette er for dårlig.
 
Kan man velge bort polering ved service på fabrikken? Jeg har alltid trodd at der fikk man full pakke om det var 5513 eller 114060. :eek:
 
Jeg ser av sms historikk fra Urmaker Bjerke at jeg betalte kr 6500 for min Submariner i Juni 2017. Full overhaling inkludert lett polering (den hadde nesten ikke riper).
 
Her må Bjerke rydde opp for her har de rotet fælt. Du kan umulig ha betalt for kun en standard service. Nå kjenner ikke jeg de nøyaktige serviceprisene, men med utgangspunkt i det JonasV betalte så er ikke 8000 utenkelig for en full service inkl polering. God service har hadde vært å gi deg en solid rabatt på en standard service. De har tross alt "ødelagt" en klokke til over 70k.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Det er skremmende at du ikke kan stole på "hva de gjør med klokken på service". Som @andres sier så er dette helt klart å levere inn en bil/klokke for et arbeid og de utfører noe annet. Det ER kunden som bestemmer og spesielt dersom kunden sier "IKKE utfør det arbeidet".

Egentlig så bør Bjerke, som en betydelig aktør innen Rolex/klokke-miljøet, være klar over at "enkelte personer oppfatter polering negativt". Hadde de sagt at "vi har polert klokken også, uten merkostnad, siden du ikke reserverte deg mot det", så kunne det til dels ansees som service. Men når du spesifikt har foretatt et valg mot polering? Det er ikke bra. Spesielt siden dette er noe mange anser som å ødelegge klokken.

Du burde fått en kompensasjon i en eller annen form.

8
 
Her må Bjerke rydde opp for her har de rotet fælt. Du kan umulig ha betalt for kun en standard service. Nå kjenner ikke jeg de nøyaktige serviceprisene, men med utgangspunkt i det JonasV betalte så er ikke 8000 utenkelig for en full service inkl polering. God service har hadde vært å gi deg en solid rabatt på en standard service. De har tross alt "ødelagt" en klokke til over 70k.

8000 for service er ikke utenkelig nei, men i din situasjon blir det som sagt mange ganger allerede litt rart at de forventer full betaling.

Så vidt meg bekjent betaler man ikke noe standard pris på service, men for "parts & labour" i betydningen at jo flere deler som byttes, jo dyrere er det. Hvert tannhjul og pakning har jo sin egen pris.
Derfor kan man ikke forvente at alle servicer av en Sub med 3135 skal koste det samme.
Kan også hende at service på ur sendt til Sveits også er dyrere. Bjerke må jo selv legge ut for forsikring og sending antagelig.

Jeg ville bedt de om å brytte ned kostnaden for å se hva du betaler for. Deretter bedt de om en form for tilgodelapp med rabatt på neste service for tort & svie.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Eneste problemet med "tilgodelapp/rabatt på neste service" vil være tiden til dette skjer.
Jeg hadde service på min 16613 hos Briljant Watches (Rolex Johnny). Det var i 2010!

Jeg kan jo legge til at jeg ba om at klokken ikke skulle poleres. Da fikk jeg som svar; "Å nei, nei. Det gjør vi aldri, med mindre du ber om det".

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Helt håpløst. Når kunden gir beskjed om at det ikke ønskes polering, så skal dette skrives ned med flere streker under og rød sirkel rundt. Dette er like alvorlig som bytte av patinerte visere og lignende. Altså, man rører dem ikke uten en tydelig avtale med kunden, og om urmakeren har den minste tvil, så skal kunden ringes opp før klokken tas til vinkelsliperen.

Hvor mange historier må vi lese om klokker som har blitt maltraktert av urmakere som tror det utelukkende er positivt å polere bort bruksmerker eller bytte ut patinerte deler? Nei, klokken blir ikke ny igjen. Den blir aldri ny igjen. Den blir som en 55 år gammel kvinne som bruker botox og kirurgi for å se ut som en tyveåring.

2:50:

Til trådstarter: Jeg føler med deg. Forhåpentligvis er ikke kasseformen forandret noe særlig. Men å betale 8000kr for dette her høres ut som en ondskapsfull vits. Jeg anbefaler at du bruker en pålitelig urmaker som feks. Thomas Gulbrandsen neste gang. Det er billigere, og du slipper å risikere å få klokken tilbake i en tilstand som ikke var avtalt på forhånd.
 
Redigert:
Helt håpløst. Når kunden gir beskjed om at det ikke ønskes polering, så skal dette skrives ned med flere streker under og rød sirkel rundt. Dette er like alvorlig som bytte av patinerte visere og lignende. Altså, man rører dem ikke uten en tydelig avtale med kunden, og om urmakeren har den minste tvil, så skal kunden ringes opp før klokken tas til vinkelsliperen.

Hvor mange historier må vi lese om klokker som har blitt maltraktert av urmakere som tror det utelukkende er positivt å polere bort bruksmerker eller bytte ut patinerte deler? Nei, klokken blir ikke ny igjen. Den blir aldri ny igjen. Den blir som en 55 år gammel kvinne som bruker botox og kirurgi for å se ut som en tyveåring.

2:50:

Til trådstarter: Jeg føler med deg. Forhåpentligvis er ikke kasseformen forandret noe særlig. Men å betale 8000kr for dette her høres ut som en ondskapsfull vits. Jeg anbefaler at du bruker en pålitelig urmaker som feks. Thomas Gulbrandsen neste gang. Det er billigere, og du slipper å risikere å få klokken tilbake i en tilstand som ikke var avtalt på forhånd.

De hadde det skriftelig på lapp at den IKKE skulle poleres. Det så de også i etterkant.
Pga en liten skade/sår på høyre lugs ble denne også fjernet og lugsen ble justert. Nå er denne 0,5 mm tynnere enn på andre siden...