Trenger Bjerke godt rykte? For meg som står på siden av hele flippebransjen virker det som om Bjerke har klart det samme Rolex. Å bli et behov i seg selv.
Scroll nedover salgsannonser her og andre steder og det virker som om det er viktigere å presisere at det er kjøpt på Bjerke enn hva som faktisk selges.
Fordi i sted å si at de ikke kan ta service på klokkene, sender de overskuddet helt til Sveits for å få disse ultrapolert à la Mr Miyagi.
Vis vedlegg 144479
Med så mange klokker Bjerke håndterer hvert år, tenker jeg det skal litt til at det ikke skjer noe sånt en sjelden gang - og gjerne uten at de har vært oppmerksomme. Og vi vet ikke ennå hvordan denne historien endte. Jeg har veldig vanskelig å tro - ut fra egen erfaring med Bjerke - at de ikke rydder opp i dette på en eller annen måte. Eller at Rolex selv tar ansvar.
Krysser fingrene for et utfall OP kan leve godt med![]()
okSkulle servicen bli gjort av en tredjepart, burde en butikk sjekke at alt er i orden før klokken skulle bli levert til kunden.
Spesielt hvis fra starten av, butikken står selv for å utføre servicen.
Og at kassen ble polert, mot kunden sin vilje, og at hornen er tynnere enn den andre var og er tydelig nok.
For meg betyr det at Bjerke sitt ansvar ble plutselig borte når de skulle få betaling.
Nå skal jeg si det klart og tydelig: nok om å gi unnskyldninger til folk som gir fullstendig faen om at kundene får klokkene sine tilbake med kødd.
Å pynte sannheten fordi "det ikke er pent å si noe dårlig om folk" er bare som å parfymere en hundedritt.
Bjerke butikken visste om alt og de ga faen: de kom ikke med noen løsning og de tok pengene.
Gjort er gjort.
PM sendt til trådstarter med en vennlig oppfordring om å oppdatere tråden med eventuelle nyheter ved anledning. Han får forhåpentligvis en mailvarsel fra meldingen slik at han ikke trenger å være innlogget for å se den.
Er spent på å høre om han har tatt opp saken med Bjerke igjen. De bør virkelig gjøre en innsats for å rette opp det særdeles negative inntrykket som ble skapt etter de leverte den fra seg med halve lugen borte, forklarte at "flere har kommet tilbake fra Sveits med polering selv om det ikke var spesifisert" (her hadde trådstarter eksplisitt bedt om at det ikke skulle gjøres), og likevel krevde 8000kr for en jobb som 1. ikke var utført etter avtale, og 2. som følge har redusert verdien til klokken kraftig.
Slik situasjonen står nå, med informasjonen vi har tilgjengelig inkl. bildet av lugen, så sitter Bjerke i kraftig minus. Inntil videre.
Tar meg friheten til å rotere bildet til trådstarter slik at den ødelagte symmetrien i kassen blir mer synlig. Det er rett og slett helt latterlig at de mente dette var greit å levere tilbake.
![]()
Det felles harde dommer her til tross for at kun én part har uttalt seg.
Jeg tipper det det er sider ved saken vi foreløpig ikke kjenner.
Kanskje trådstarter dukker opp med en avklaring. Vi får se....
Hvorfor skal Bjerke tas i forsvar?, episoder som ventelistetøv/arrogant kundebehandling, utføre og fakturere arbeid som kunder eksplisitt ikke har bedt om osv. Det er overveldende negativ kritikk, og noe som heter at den som tier samtykker
Ja...
Egentlig ga han aldri beskjed om å ikke polere klokken sin.
Og Bjerke fikk den polert for fri fordi han er en god kunde.
Når han kom for å få den tilbake, hadde klokken en tynn horn men folk fra Bjerke sa med en gang at han trengte ikke å betale for servicen.
De sa også at han kunne få en ny kasse som plaster på såret.
Men han takket nei til den fordi han er ikke så opptatt av slike detaljer.
Ble han tilbudt kassebytte? Så ikke det noe sted?