Rolex er definitivt harry

Medlem
17. juni 2009
Innlegg
2.814
Sted
Oslo
Sakset fra annonsevedlegget "Mannens livsstil" (fra DN?) som lå slengende på jobb:
Rolex er harry

Ulike miljøer har forskjellige kleskoder. I konservative miljøer slik som finans finnes det mange koder. Her er spesielt sko og klokker avgjørende.

- Det er ikke likegyldig hvilken klokke du bærer. Du er mest sofistikert hvis du går med Patek Phillippe, et sveitsisk mekanisk urverk. På bunnen finner du de med billige japanske klokker, og Rolex er definitivt harry, understreker Knudsen.

Denne noe bredpenslede uttalelsen er signert Morten William Knudsen, høyskolelektor, Handelshøyskolen BI :)

(For min egen del kan jeg for tiden ikke ta meg råd til å være harry, så jeg skraper bunnen med mine billige japanske klokker og et og annet sveitsisk, mekanisk urverk.)
 
Dersom det å bære en Rolex på armen er harry, så er jeg stolt av å være harry :D
 
Det er steike dyrt å være harry for tiden, eller hva sier du jayeff? :p

Hvis det kan gi Høyskolelektoren noen glede så er det klart at jeg kan være harry med mine to Rolex-klokker, det skulle da bare mangle. Hvem er jeg til påstå at ikke alle kan puttes i samme bås som har samme klokke.
 
Jeg har faktisk selv hatt "gleden" av å ha Mr.Knudsen som foreleser, forøvrig så anser han seg selv som en C-kjendis.

Han bærer selv en vintage Omega seamaster i gull, som han viste fram for hele klassen og brukte den som et eksempel på et meget dyrt og eksklusivt ur. Videre fortalte han at man hadde to kategorier av folk som kjøper klokker de som kjøper status og de som kjøper et vertøy som viser tiden.

Som eksempel på status nevnte han selvsagt Omega, og sa at den dyreste klokken man kunne få fatt i var en Omega i gull på Bjerke til 70K.

Morten William har tydeligvis lest Wonder boy i ettertid og snappet opp at produsenter som PP eksisterer.
 
Tror kanskje det er slik at ikke alle som bærer Rolex er "harry", men alle som er "harry" ønsker seg eller har en Rolex.

Er ikke sikker på om jeg skjønte det der selv :)
 
Tror kanskje det er slik at ikke alle som bærer Rolex er "harry", men alle som er "harry" ønsker seg eller har en Rolex.

Er ikke sikker på om jeg skjønte det der selv :)

Stemmer nok det du sier; Ikke alle som bærer Rolex er harry, men alle som er harry bærer Rolex :)
 
Det er bare fake Rolex som er harry.
Rolex er et av verdens mest anerkjente brands.
Og et av verdens mest presise og robuste instrumenter.
Det er noe som er vanskelig å se bort i fra.

Det som er harry, er å uttale seg om ting man har liten kunnskap om.:evil:
 
Det er bare fake Rolex som er harry.
Rolex er et av verdens mest anerkjente brands.
Og et av verdens mest presise og robuste instrumenter.
Det er noe som er vanskelig å se bort i fra.

Det som er harry, er å uttale seg om ting man har liten kunnskap om.:evil:

Du er Harry Frodo:cool:
 
Jeg sier som clintern, ' im harry, dirty harry...'

Oi som jeg elsker blårussen:D de må ha mange vekttall med gpp...:roll:
 
Jeg har faktisk selv hatt "gleden" av å ha Mr.Knudsen som foreleser, forøvrig så anser han seg selv som en C-kjendis.

Han bærer selv en vintage Omega seamaster i gull, som han viste fram for hele klassen og brukte den som et eksempel på et meget dyrt og eksklusivt ur. Videre fortalte han at man hadde to kategorier av folk som kjøper klokker de som kjøper status og de som kjøper et vertøy som viser tiden.

Som eksempel på status nevnte han selvsagt Omega, og sa at den dyreste klokken man kunne få fatt i var en Omega i gull på Bjerke til 70K.

Morten William har tydeligvis lest Wonder boy i ettertid og snappet opp at produsenter som PP eksisterer.
Såpass ja. Og jeg som i utgangspunktet var tilbøyelig til å tro at mannen var utsatt for litt journalistisk fritolkning...
 
Det er bare fake Rolex som er harry.
Rolex er et av verdens mest anerkjente brands.
Og et av verdens mest presise og robuste instrumenter.
Det er noe som er vanskelig å se bort i fra.

Det som er harry, er å uttale seg om ting man har liten kunnskap om.:evil:

Så sant som det er sagt!

Nå frekventerer jeg lite i konservative miljøer, så for meg går det greit med både Sekio og Rolex...hohoho.
 
Himmel og hav. Vokst opp på Oslo vest som jeg er har jeg fått over snittet mye kontakt med folk som studerer på BI.
Konklusjonen er en liten omskrivning av det nevnt tidligere her;

Ikke alle på BI er harry, veslevoksne drittunger, men alle harry, veslevoksne drittunger vil på BI.

Dette gjelder åpenbart også enkelte forelesere.

(Harry, veslvoksne drittunger er muligens noe av årsaken til at det gikk en f... i meg og jeg startet på gk elektro når alle andre startet på videregående :p).
 
Han bærer selv en vintage Omega seamaster i gull, som han viste fram for hele klassen og brukte den som et eksempel på et meget dyrt og eksklusivt ur.

Gudbedre...:roll:
Med flere slike Omegakjøpere varer det ikke lenge til Omega også har fått harrystempelet.:mad:
 
Jeg har også hatt Knudsen som foreleser. Han er en meget dyktig sådan, og vet å underholde! Akkurat som med isomaka så har han vist frem klokken sin.. På overhead!
 
Skjønner ikke oppstandelsen..? Mannen har jo helt rett; i de konservative delene av "pengemiljøene" er Rolex like classy som sokker i sandalene.

Og grunnen er jo enkel; det er det minst sikre tegnet på at du har å gjøre med en som forstår og verdsetter klokker. Alle vet hva det er og alle har råd til en.
 
Skjønner ikke oppstandelsen..? Mannen har jo helt rett; i de konservative delene av "pengemiljøene" er Rolex like classy som sokker i sandalene.

Og grunnen er jo enkel; det er det minst sikre tegnet på at du har å gjøre med en som forstår og verdsetter klokker. Alle vet hva det er og alle har råd til en.


+1
Var hos en kunde igår, han hadde en SS/gull Rolex på armen.
Jeg spurte om han hadde interresse for klokker, det viste seg at det eneste han visste noe særlig om var prisen!
Denne typen er det mange av, derfor helt enig; "det er det minst sikre tegnet på at du har å gjøre med en som forstår og verdsetter klokker"