FS: Saab 9-5 Vector Sport Estate 2005mod, Hirsch tuning

Nydelig bil. Har hatt en slik selv i 6 år, men solgte den igår. Lykke til med salget.
Bilen veier 1620 kg så jeg tror du har satt reg.avgift 2000 kr for lavt. Grensen går ved 1600 kg.
Anbefaler å ta en NAF Salgstest. Mange er opptatt av det.
 
Utrolig bra bilder!

Er svært få som klarer å ta skikkelige bilder når de skal selge bilen sin og det forbauser meg hver eneste gang.

Skrekkeksempelet er vel kanskje denne?

Bilde3.png


Fyren burde ha klart å bevege seg bort til husveggen der vannslangen ligger og spylt kjapt over bilen før han tok bildene.. Sier vel kanskje sitt om hvordan det har vært med vedlikehold der i gården?
 
Ser at det varierer på re.avgiftene. Jeg betalte for 2 år siden 6500 i omreg, og ifølge vognkortet, stemmer det med kg, under 1600kg.
Nettopp hatt årsservice og eu-ok, så mener Naf-test blir overflødig.

Nydelig bil. Har hatt en slik selv i 6 år, men solgte den igår. Lykke til med salget.
Bilen veier 1620 kg så jeg tror du har satt reg.avgift 2000 kr for lavt. Grensen går ved 1600 kg.
Anbefaler å ta en NAF Salgstest. Mange er opptatt av det.
 
Når jeg registret min var det i vektklassen over 1600, så du er heldig vist du får den under. Det ble dyre kilo. For de som kan tenke seg litt flere hester er den svært enkell å få over 200 Hk ved en liten omprogrammring ;). Svært glad i mitt eksemplar av arten. Kjempegod langtursbil.
 
Ja, min er registrert med under 1600kg, så fint for alle parter.
Har Hirsch 210hk tuning på min, og det er natt og dag i forskjell på orginale 150 og de nye friske 210hk. Fantastisk kjørekomfort, og urtrolig god plass. Her får man masse bil for pengene, og uvirkelig billig i forhold til konkurrentene.
 
Vil ikke forsikringsselskapet redusere eventuell skadeutbetaling hvis de oppdager Hirsch modifiseringen? Eller er de meldt inn til myndighetene? Sannsynligheten for at det oppdages er kanskje liten, men konsekvensen kan være betydelig har jeg hørt på andre bilfora
 
Vil ikke forsikringsselskapet redusere eventuell skadeutbetaling hvis de oppdager Hirsch modifiseringen? Eller er de meldt inn til myndighetene? Sannsynligheten for at det oppdages er kanskje liten, men konsekvensen kan være betydelig har jeg hørt på andre bilfora

Ja, dette er jo et omdiskutert tema, og har du et vanskelig forsikringsselskap, ville de nok ha benyttet seg av å ikke dekke visse ting, om man har økt effekten. Men dette hører hjemme på landet, en bil med chip, som er godkjent av fabrikant med samme garantier som orginalt, har da ingen eller liten sjangse for å havne i ulykker skyldt utelukkende den økte effekten. Hvis man vil ha helt orginal effekt, kan man uten konstnad, omprogramere tilbake til opprinnelig effekt, og miste alle de positive sidene med å kjøre med økt effekt.