Rolex 2023: Spådommer for årets nyheter.

Nå som Rolex har sluppet teaseren sin så kan vi jo glemme alle "lekkasjene" og skrinlegge det alle håper på og som skaper mest klikk og støy.

Fasit:

  • YM i titan
  • Ny Cellini
  • GMT-master II i hel/delgull gult gull
  • Day-Date med "Stella" dials
  • Den isblå skiven hører enten til en platinum sub eller platona på oysterflex. ( kanskje begge siden begge har jubileum. )
  • Milgaussen? Enten tar de air king trikset med "same shit - new wrapping", eller så forsvinner den ut av lineupen i det store og hele.
Joker: Explorer I i 40 eller 41mm.

Ferdig snakka :cool:
Jeg føler dette året var rimelig forutsigbart. Nesten mer spennende å se hva som forsvinner enn hva som kommer...

Som alle andre år med andre ord ;)
 
Ser vel nå hvorfor det alltid har vært solid caseback på Rolex. Er i grenselandet på at klokken får merverdi av og vise frem denne travende kaldblodshesten/arbeidshesten på en klokke til rett under en mill.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
42D3E410-B718-4FD8-B110-98CF90E926BA.jpeg
 
Platona er 40. Da er det vel rimelig å anta at resten av Daytonaene er det også?

edit: alle er 40mm

Det kommer vel noen ekte side-om-side bilder etterhvert. Den utgående markedsførte seg vel også som 40mm, selv om den egentlig bare var var 38-komma-noe. Jeg tipper den har økt en mm.

Utover det, syns jeg den ser meget lovende ut. :love: Blitt litt mindre cartoonish.
 
Det sier vel det meste når den største nyheten er en mm :D at Explorer I kommer tilbake i herrestørrelse er jo positivt!

Herrestørrelse har den vel vært i et år nå, men fint at den nå kommer i smakløs småfeitstørrelse også nå, for dem som trenger det ;)

Ellers var vel detta litt kjedelig? Men det "traust" er vel the name of the game for Rolex og for så vidt ikke en så dårlig ting. Litt styggere Daytona (som nå ser mer ut som alle Daytona-kopiene fra andre produsenter), grellgullvarianter av sportsmodeller. 1908 fyller tapet etter cellini og ser for så vidt bra ut (litt stor da). Alle de nye fargevariantene gidder jeg ta innover meg en gang.

Milgauss er borte da. Men er vel tilbake om få år.
 
Redigert:
Herrestørrelse har den vel vært i et år nå, men fint at den nå kommer i smakløs småfeitstørrelse også nå, for dem som trenger det ;)
Hvis 40mm er småfeitstørrelse tror jeg du må legge på deg litt ;) 36mm er midsize - 40mm er for menn. Ingen skam i å ha tynne håndledd ;)
Og alle som sier noe annet har hyssing som håndledd - så det så! ;):mrgreen:
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Preacher og KentOve
Jeg bare trekker opp litt, greier ikke dy meg ;)
Men på et seriøst plan så er det vel ok at det er et tilbud både for både tynne og normale håndledd. Alle vinner :)

Selvfølgelig, det er jo smak og behag, og for en gangs skyld er begge størrelsene tilgjengelig :)

Jeg har min 36 mm på mine drøyt 18 cm håndledd, og opplevde alltid 39 mm Explorer som altfor svær for sitt design (med dykkerbezel så blir jo den størrelsen mer kurant igjen). I 36 er den helt perfekt for min del. Designet i oysterkasse-rolex er liksom ikke laget for så store tallskiver etter min mening :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Hovedsignal
Det eneste som gir meg hjertebank er helgull GMT II, men jeg hater ikke en sprek OP-skive heller. Realistisk sett er det likevel bare en ting jeg faktisk vil kjøpe her, og det er om jeg får kjøpe foldespenna fra 1908 separat!
 
  • Liker
Reaksjoner: Fjordseiko