Rolex 2023: Spådommer for årets nyheter.

Medlem
15. feb. 2014
Innlegg
369
Sted
Karmøy
Jeg tar meg friheten til å starte en tråd med spekulasjoner om hva Rolex har på gang, tidlig i Januar i år også.

Det er for meg en høydare for året, selvom en noen ganger blir skuffet. Spekulasjoner, diskusjoner og konkrekte forslag laget i Photoshop er gøy.

Hva ønsker vi oss?

For min egen del er jeg i år svært enkel. Jeg ønsker meg:

- Submariner No Date i fargen "Midnight Blue", som i dag er å finne på GMT-Master 2 sin ene utgave i hvit gull. Bezelen kan også svært gjerne være utført i Midnight Blue keramikk. Så enkelt!

Hva tror vi kommer?

- Submariner fyller 70 år
- Daytona fyller 60 år

Snakker vi nye jubileums modeller? En helt ny Daytona? Submariner ble vel oppdatert til 41mm kasse i 2020, men kanskje vi får en Submariner i Platina?

Jeg har begynt på nedtellingen, og vurdere en helg til Geneve på Watches and Wonders :)
 
Det eneste som får det til å rykke i loddet mitt er hvis Coke kommer med oysterlenke. Da er jeg solgt.

Milgauss er vel som vanlig gjenstand for spekulasjoner. Sub tror jeg neppe det blir mye forandring på, kanskje en utgave i Rødt gull eller platina som nevnt over.

Daytona TT i rosé kanskje?

Litt nysgjerrig på om LHD kommer på flere modeller eller om det bare var et påfunn i fylla som gled gjennom QC.

Edit: jo - også tror jeg (håper mest) at de relanserer OP med alle de knæsje fargene så spekulantene får noe å tygge på.
 
Redigert:
Jeg drømmer om Daytona i hvitt gull med lenke... Eventuelt en annen variant av hvitt gull GMT. :)

En mindre sub hadde heller ikke vært dumt, 36mm explorer og gamle Tudor mini sub gjør jo dette ikke helt umulig.. :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve og Genta
Bekreftede rykter:
- 126509 (ceramic)
- 226810/03 (37mm sub i SS/TT)
- 126617 (sub titan)
- Nye skiver på OP og DJ

(kan ikke røpe kilden)
126617 er jo faktisk ikke helt utenkelig...Men tror du ikke de begynner på Deepsea, SD også Sub til slutt? 136667 - 126607 - 126617?
 
Tror jeg tippet (håpet) på det samme i både 21 og 22, men kanskje 23 er året vi får se en oppdatert Milgauss som tar litt inspirasjon fra originalen. Eneste ankepunkt her er vel at den ville blitt for lik både AirKing og OP41 rent desingmessig, med mindre de gikk for en alternativ kassestørrelse.


Rolex-Milgauss-2019-ref-126400-tribute-1019-Rolex-Baselworld-2019-Rolex-2019-Predictions-2.jpg
 
Ikke ifølge min kilde:cool:
SD finnes allerede i 7 ;)
Jo, men det er jo bare den groteske artefakten som ingen vil ha. Jeg ville jo kanskje trodd de faset inn titan på alle andre diverene fra DS og ned til Sub. Men hvis du har pålitelige kilder i Genève så skal ikke jeg opponere ;) jeg bare gjetter og prøver å tenke litt logisk. Men det har jo vist seg gang på gang at det ikke samsvarer med hvordan det utspiller seg i praksis.
 
Jo, men det er jo bare den groteske artefakten som ingen vil ha. Jeg ville jo kanskje trodd de faset inn titan på alle andre diverene fra DS og ned til Sub. Men hvis du har pålitelige kilder i Genève så skal ikke jeg opponere ;) jeg bare gjetter og prøver å tenke litt logisk. Men det har jo vist seg gang på gang at det ikke samsvarer med hvordan det utspiller seg i praksis.
Genève å Genève fru Blom:)