Rolex 2023: Spådommer for årets nyheter.

Jeg likte godteri-OP. Men man må ta den for det den er, en morsom liten sak med ubrukelig lesbarhet. Hadde vært kul til den hvite t-skjorten min den ene måneden det er sommer i dette landet:LOL:
 
Venstrehåndsarbeid i en sen lunsjpause og jeg er langt ifra like god på gjenskape skiven de har på renderen, jeg hentet bare ut en av de underliggende bildefilene og jazzet rundt, men denne hadde gjort seg uten dato.

rollie-mod-2.png
 
Redigert:
Venstrehåndsarbeid i en sen lunsjpause og jeg er langt ifra like god på gjenskape skiven de har på renderen, jeg hentet bare ut en av de underliggende bildefilene og jazzet rundt, men denne hadde gjort seg uten dato.

Vis vedlegg 326495
Hvis du egentlig mente ''denne hadde gjort seg uten titan'', så er jeg helt enig. En armbåndsur må selvfølgelig ha dato
 
Lekker. Og prisen var ikke avskrekkende heller. Synes dog den var penest med lys skive.

Denne, helgull GMT og Explorer ble høydepunktene i et relativt intetsigende slipp.
Enig i at lys skive er like lekker, men jeg har jo JLC i lys skive ;) Enig i at de traff planken med Explorer i 40 mm, men helgull GMT blir altfor "flashy" etter min smak.
 
Ser ut som om designeren til Rolex også egentlig ønsket seg en Patek, kanskje han ikke kom seg på noen venteliste?
Vis vedlegg 326609

Hvilken rund dressklokke med sort skive ligner ikke i tilfelle?

Likheten her er i bestefall minimal..

Edit:
Utover material- og (delvis) fargevalg, er såvidt jeg kan se forskjellene her kasseform, bezel, lugs/horn/remfester, indekser/tall, visere, subdial, og krone.

Likhetene er minuttmarkering og kanskje sekundviser?
 
Redigert:
Ser ut som om designeren til Rolex også egentlig ønsket seg en Patek, kanskje han ikke kom seg på noen venteliste?
Vis vedlegg 326609
Hvitt gull, sort rem og small seconds er vel det eneste som er likt her. Designet på dressur er vel ca det samme hos hver eneste high-end produsent i verden, pluss noen mindre flatterende produsenter også. Jeg synes Rolex står seg greit og vel så med denne modellen.
 
Helt ok, men jeg hadde nok heller valgt en Vacheron Patrimony eller PP Calatrava. Prisen er "nesten" lik.
Mulig det er å banne i kirken, men det får nå så være. Ta PP og VC-navnet bort fra nevnte modeller og man står igjen med to dørgende kjedelige dressur. JLC har mye mer spennende dressur i sin katalog, men jeg lar meg fortsatt friste "dagen derpå" av 1908 ;)
 
126610LV skal visstnok ha en litt annen grønnfarge på bezelen enn før årets lansering. Det blir sagt at det skal være et diskret nikk til den gamle Kermit og at det de facto er jubileumsendringen som ble spekulert i på Submariner.

Postet egentlig denne I W&W-tråden men hører vel egentlig mest hjemme her. Synes det var en artig og diskret måte å markere jubileet på.
 
126610LV skal visstnok ha en litt annen grønnfarge på bezelen enn før årets lansering. Det blir sagt at det skal være et diskret nikk til den gamle Kermit og at det de facto er jubileumsendringen som ble spekulert i på Submariner.

Postet egentlig denne I W&W-tråden men hører vel egentlig mest hjemme her. Synes det var en artig og diskret måte å markere jubileet på.
Tilsatt noe mer gult slikt jeg er kjent. Ble kunngjort på "intern brief" av Rolex(ifølge min kilde:censored:). Så det er nok hold i den påstanden om ny farge i bezelen!