Rolex 2023: Spådommer for årets nyheter.

AC3D0F78-E1AA-4289-B2EF-322808775293.jpeg
 
Ang. endret grønnfarge på bezelen til 126610LV ble dette bekreftet av vår faste og mangeårige pressekontakt hos selskapet da vi besøkte de på torsdag. Forklarte at endringen var at grønnfargen ble lysere og trakk litt mer mot "gult" enn eksisterende. Skulle rulles ut ish mai. Se også nettadressen på rolex.com, som nå slutter på 126610lv-0002.

Og nei, dette er ingen aprilspøk..
 
Ang. endret grønnfarge på bezelen til 126610LV ble dette bekreftet av vår faste og mangeårige pressekontakt hos selskapet da vi besøkte de på torsdag. Forklarte at endringen var at grønnfargen ble lysere og trakk litt mer mot "gult" enn eksisterende. Skulle rulles ut ish mai. Se også nettadressen på rolex.com, som nå slutter på 126610lv-0002.

Og nei, dette er ingen aprilspøk..

 
Ang. endret grønnfarge på bezelen til 126610LV ble dette bekreftet av vår faste og mangeårige pressekontakt hos selskapet da vi besøkte de på torsdag. Forklarte at endringen var at grønnfargen ble lysere og trakk litt mer mot "gult" enn eksisterende. Skulle rulles ut ish mai. Se også nettadressen på rolex.com, som nå slutter på 126610lv-0002.

Og nei, dette er ingen aprilspøk..
Den modellen har vel alltid sluttet på -0002, helt fra den var ny? Det modellnummeret har ihvertfall blitt brukt, mens -0001 gir i praksis null treff. På mobil så har ikke hentet opp gamle pressemeldinger, men de har vel gjerne spesifisert der.

Misforstå meg rett, det er kult med ny farge, og det skjer jo også på GMT Master II at de endrer litt på farger. Men det blir tynt å kalle det en jubileumsmodell når det ikke er noe som engang kalles en ny modell, bare en marginal fargeforskjell.

Det er den biten jeg henger meg mest oppi.
 
Mtp. nettadressen kan det godt hende du har helt rett @Henrik C. Jeg har ikke sjekket noe historikk på den.

Jeg har ikke hørt at det offisielt blir kalt noen jubileumsmodell, nei. Bare at det endres farge og at den ikke var "begrenset" til en kort periode, men fremover fra og med nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Henrik C
Faller den ikke litt i mellom to stoler ( sub og SD )
Jeg liker den i edelt metall, men ser ikke helt wow-faktoren her. Annet enn at de er sist i klassen med titan og at de krever en helt ublu pris for den.
Men designet er jo helt innafor altså...Men skjønner bare ikke hvor den hører hjemme. En SD eller Deep Sea hadde vært mer naturlig om fikk en bror eller søster i titan.
 
Hva var deres favoritt av årets nyheter?

Mine er:

  • Helgull GMT
  • Explorer 40
  • 1908
Daytona ble litt antiklimaks for min del. Hvorfor endre perfeksjon. Kunne de ikke heller bare byttet verket og lansert noen nye skivealternativer for å få den over i 12-serien.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og flyback
Hva var deres favoritt av årets nyheter?

Mine er:

  • Helgull GMT
  • Explorer 40
  • 1908
Daytona ble litt antiklimaks for min del. Hvorfor endre perfeksjon. Kunne de ikke heller bare byttet verket og lansert noen nye skivealternativer for å få den over i 12-serien.

OP med moro skive
Helgull GMT
YM titan
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper