Rolex 2023: Spådommer for årets nyheter.

Mine tre favoritter:

- 1908
- Daytona
- TT GMT

17F567CD-E143-4749-AFDF-BD1DAF48DF32.jpeg


8D1D49AB-ABC8-43AE-9D8F-3D7C26535AC2.jpeg


D7F1043F-94CA-420F-8575-3B31E001868F.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og Edzilla
Det forteller jo bare hvor vanskelig det er å danne seg et realistisk bilde uten å se og prøve.
På samtlige bilder jeg har sett av den ser den langt mer "klumpete" ut enn 11-serien.
Får jo selvsagt ikke prøve hos Rolex, men den ser smekker ut i virkeligheten ;)
 
  • Elsker
Reaksjoner: KentOve
Godt mulig jeg nå spise ordene mine angående Daytona, men det umiddelbare inntrykket var liksom ikke helt innertier. Men ofte må man jo la ting "sette" seg litt først. Og selvfølgelig prøve og se irl.
 
Nye Daytona endret de små detaljene litt i feil retning for meg også. For all del nydelig klokke, men ser poengene med at den nå ser litt tung ut på høyresiden nå som lugsene er mer symmetriske. Liker ikke tynnere subdials. Jeg syntes stålring rundt bezel er en fin detalj. Fremstår kanskje som mer «polert» ja, men også høyere kvalitetsfølelse.
 
  • Liker
Reaksjoner: hardangervidda
Synes egentlig den har blitt mindre sporty jeg da.. Litt mer polert..

Litt vanskelig å si før man får litt flere bilder og sett den IRL selvsagt, men kasseutforming ser i hvert fall mer sporty ut på meg. Om ryktene stemmer, fra 38,5mm til 40mm og symmetriske lugs.

Angående polering så hadde jeg gjerne sett børstede lugs ala 16520.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Litt vanskelig å si før man får litt flere bilder og sett den IRL selvsagt, men kasseutforming ser i hvert fall mer sporty ut på meg. Om ryktene stemmer, fra 38,5mm til 40mm og symmetriske lugs.

Angående polering så hadde jeg gjerne sett børstede lugs ala 16520.
110% enig! Børstede lugs ftw!
 
  • Elsker
Reaksjoner: flyback
Litt vanskelig å si før man får litt flere bilder og sett den IRL selvsagt, men kasseutforming ser i hvert fall mer sporty ut på meg. Om ryktene stemmer, fra 38,5mm til 40mm og symmetriske lugs.

Angående polering så hadde jeg gjerne sett børstede lugs ala 16520.
Den er mer flashy altså… Bezelringen synes jeg gjør det. Sett på den noen ganger på WW i dag…
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Den modellen har vel alltid sluttet på -0002, helt fra den var ny? Det modellnummeret har ihvertfall blitt brukt, mens -0001 gir i praksis null treff. På mobil så har ikke hentet opp gamle pressemeldinger, men de har vel gjerne spesifisert der.

Misforstå meg rett, det er kult med ny farge, og det skjer jo også på GMT Master II at de endrer litt på farger. Men det blir tynt å kalle det en jubileumsmodell når det ikke er noe som engang kalles en ny modell, bare en marginal fargeforskjell.

Det er den biten jeg henger meg mest oppi.

Sjekket fakturaen min fra Urmaker Bjerke på 126610LV.
IMG_0932.jpeg
 
  • Wow
Reaksjoner: Genta og McQ
Faller den ikke litt i mellom to stoler ( sub og SD )
Jeg liker den i edelt metall, men ser ikke helt wow-faktoren her. Annet enn at de er sist i klassen med titan og at de krever en helt ublu pris for den.
Men designet er jo helt innafor altså...Men skjønner bare ikke hvor den hører hjemme. En SD eller Deep Sea hadde vært mer naturlig om fikk en bror eller søster i titan.

Vet ikke helt.
Synes skiven, bezelen og den nye kassen synger så pent til meg. SD har jeg aldri helt fått tenninga på. Selv etter flere forsøk.
 
  • Liker
Reaksjoner: McQ og GrimReaper