Rolex 2023: Spådommer for årets nyheter.

På godt norsk synsing.
Men til topic. Hva er oddsen for at f.eks GMT master II får en oppgradering eller tas ut?
(Endrer referanse o.l.)
 
126617 er jo faktisk ikke helt utenkelig...Men tror du ikke de begynner på Deepsea, SD også Sub til slutt? 136667 - 126607 - 126617?
Iom at det er sub-jubileum så har jeg mer tro på en titan-variant av sub enn at de følger en kronologisk rekkefølge ift størrelse/tyngde (som jo også majker sens).
Ifm sub jubileum kan det også hende de vil tilby en mindre sub til mennesker som syns 41mm er for stort, det er ganske mange.
Time will tell:)

På godt norsk synsing.
Men til topic. Hva er oddsen for at f.eks GMT master II får en oppgradering eller tas ut?
(Endrer referanse o.l.)
Er ikke det alt for tidlig i livsløpet etter endringene de siste årene?
Tror ikke på noen endring.

Hva er et bekreftet rykte?
Korrekt. For meg blir det en "sirkelreferanse". Et rykte er per def ubekreftet, så kan ikke bekreftes, isåfall er det en sannhet.
 
  • Liker
Reaksjoner: JonasV og GrimReaper
Bekreftede rykter:
- 126509 (ceramic)
- 226810/03 (37mm sub i SS/TT)
- 126617 (sub titan)
- Nye skiver på OP og DJ

(kan ikke røpe kilden)

Forståelig om det kommer en ny variant av Sub i forbindelse med jubileum. Dog gir en titan-sub meg ingenting skal jeg være ærlig.

Hadde egentlig forventet en Yacht Master i titan, særlig da det er kjent at den har eksistert i prototype en stund….
9B2ADA3D-619E-4E4B-8BCF-CEFD37226D8D.jpeg
 
Redigert:
Forståelig om det kommer en ny variant av Sub i forbindelse med jubileum. Dog gir en titan-sub meg ingenting skal jeg være ærlig.

Hadde egentlig forventet en Yacht Master i titan, særlig det er kjent at den har eksistert i prototype en stund….
Vis vedlegg 317003
Dette hadde vært kjempekult. Kan i praksis ta mye designtrekk fra en Tudor Pelagos FXD, slenge på en matt sort skive og en matt sort YM-bezel med forhøyede tall, and Bob's your uncle. Hadde vært superkult om de faktisk lanserte med faste, integrerte baretter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Labbos og Genta
En Submariner i TITAN..?!!! Og i 40-41 mm..!
Herregud! Jeg hadde solgt alle klokkene og blitt enklokkemann! :love:

Edit: Kommer ikke på venteliste engang…:(
 
  • Liker
Reaksjoner: 2JHead
Gitt ar det er jubileumsår ligger det vel kanskje i luften en oppdatering av Daytona med refnr 1265XX..!?
 
Etter å ha vært svært lite tilstede her de siste par årene kikket jeg innom, og leste med morgentrøtte øyne «faste, integrerte batterier»
Har alltid syntes at quartzur med eksternt og løst batteri har vært litt klønete. Dette vil jeg si blir en kurant oppdatering!

Selv har jeg en fxd, konseptet er kult og funker for nerdene, men er også upraktisk og tviler på det kommer på klokker for massene.

Usikker på om Rolex kommer med en titansub, iom at Tudor tydelig er merket hvor de leker med materialer, spesialversjoner (eks B01 og FXD), design og størrelser.

Selv syns jeg titanklokker på lenke ofte er litt triste pga den brungrå titanfargen.

Mest nærliggende tror jeg det er med en YM i titan, som allerede er utviklet. På OF og nato kanskje? En sajko kul klokke, men ikke kulere enn fxd:)

Min forståelse av Rolex’ strategi er:
- ekslusivt (ikke for alle, resten kan kjøpe Tudor)
- dyre materialer (mest lønnsomt)
- konservativt (lang levetid på modellene og dønnsikre lanseringer)
 
  • Liker
Reaksjoner: sf82
Har sett over patenter Rolex har registrert de siste 2 årene. De kanskje mest interessant er:

  1. Keramisk pulver ispedd edle metaller, hvis fordel skal være å lage keramiske komponenter der repeterbar fargegjengivelse er vanskelig, fortrinnsvis fargen GRÅ.
  2. Chronograph-verk der man ved å ha hovedkronen i ulike posisjoner kan bruke pusherne til å justere ulike tidsfunksjoner, som f.eks perpetual dato, månefase etc.
  3. Chronograph-verk med nedtellingsfunksjon - sekundviser går mot klokken, som når tiden er ute, skifter retning og går med klokken.
 
Det kan jo hende jeg må spise ordene i meg, men hvorfor i alle dager virker det som om alle forventer at Rolex skal gjøre noe ifbm. 70-årsjubileet til Submariner / Daytona / Explorer etc? Er det noe med tallet 70 jeg ikke har forstått, som skulle gjøre det mer spesielt enn f.eks. 60?

Gjorde Rolex noe til Submariner 50? Ja. Submariner 60? Nei.
Gjorde Rolex noe til Daytona 50? Ja. Daytona 60? Nei.

Hva er det jeg misforstår?
 
Jeg tror Milgauss og Cellini blir main event hos Rolex i år. Oppgradert kasse, urverk og lenke på Milgauss med sort skive og grønn safir, blå tror jeg utgår. Cellini gjør comeback i år med en helt ny linje av modeller - my wild guess.

Submariner, Sea-dweller og Explorer mener jeg består av såpass mange referanser allerede at det blir rart å utvide noe mere. Eneste er two-tone Explorer 2 som er en mulighet, men denne tror jeg ikke blir noe særlig pen.